Aktuálna návštevnosť

Ešte prv, než prejdeme k hodnoteniu samotného dotazníka, radi by sme sa pozastavili pri aktuálnej návštevnosti Hiking.sk. Momentálna mesačná návštevnosť podľa Google Analytics je nasledovná:
- počet návštev mesačne = cca 140 tisíc
- počet unikátnych návštevníkov mesačne = cca 65 tisíc
- priemerný čas strávený jedným návštevníkom mesačne = cca 14 minút

Keďže údaje o návštevnosti z Google Analytics nie sú v internetovej brandži všeobecne akceptované, rozhodli sme sa začiatkom mesiaca stať sa súčasťou monitoringu Asociácie Internetových Médií v rámci AIMmonitoru. Ako sa nám aktuálne darí, si možno pozrieť »tu.

Podľa prieskumu viac ako polovica z vás chodí na Hiking.sk denne, takmer tretina raz týždenne, desatina niekoľkokrát mesačne, zvyšok nepravidelne. O našom webe ste sa dozvedeli najčastejšie cez Google, náhodou, tipom od známeho alebo si už nepamätáte, ako. Viac ako rok nás pozná 51 percent z vás a 40% zažilo starý dizajn, zvyšných 9 percent pozná Hiking kratšie ako rok.

Spokojnosť čitateľov

Najdôležitejšou súčasťou tohtoročného prieskumu bolo zistiť, aká je spokojnosť našich čitateľov s tým, čo robíme. Za týmto účelom sme sa pýtali tak na celkovú spokojnosť, ako aj na spokojnosť s jednotlivými časťami. Hodnotiť bolo možné od úplnej spokojnosti až po úplnú nespokojnosť. Výsledky vidieť v grafoch na obrázku č. 1.

[ Tipy na túry a aktuality z hôr môžeš sledovať aj na našom FacebookuInstagrame ]

Aby bolo možné lepšie zanalyzovať výstup, vytvorili sme si výsledné celkové skóre. Za 1 percento úplnej spokojnosti +1 bod, za "skôr spokojný" +0,5 bodu, za "ani-ani" 0 bodov, za "skôr nespokojný" -0,5 boda a za úplnú nespokojnosť -1 bod. Výsledné hodnoty vyzerajú potom nasledovne:

ukazovateľ výsledné skóre zmena oproti 2008
celkovo 75,00 +0,50
články 67,50 +1,00
fórum 37,50 +3,00
fotogaléria 64,50 +4,00
Hikeplanner 49,50 +3,50
GPS databáza 19,50 -2,00
Turistická mapa 56,50 +4,50

Z uvedeného vyplýva, že vysoké skóre celkovej spokojnosti ostáva zachované tak, ako tomu bolo aj minulý rok. Zmena je tu nepatrná smerom k lepšiemu. Jej veľkosť je však v rovine štatistickej chyby. Sme veľmi radi, že si u čitateľov zachovávame túto vysokú podporu – skôr alebo veľmi spokojných je drvivá väčšina, až 98 percent.

Najväčší pohyb smerom hore zaznamenala turistická mapa. Keďže ide o službu, čo sa stále vyvíja, sme radi, že sa vám čitateľom páči čím ďalej viac. Máme pripravených viacero vylepšení, ktoré sú v štádiu testovania. Mnohé z nich už dlhší čas, žiaľ dostať ich do produkčného stavu sa nám nedarí. Budeme sa však v priebehu leta snažiť o vylepšovanie.

V tieni dobrých výsledkov je GPS databáza, ktorej skóre je opäť najnižšie aj tento rok a oproti minulému ešte pokleslo. Je to aj tým, že od vzniku tejto služby sa na nej pramálo zmenilo, snáď iba to, že je jej súčasťou databáza miest a obcí Slovenska. To je však primárne z dôvodu zavedenia fulltextového vyhľadávania do mapy, ktoré sa pripravuje.

Veľmi vysoké skóre si zachovali a mierne vylepšili aj články. Posun bol najmä smerom k úplnej spokojnosti od miernej. Autorský kolektív teda spolu so šéfredaktorkou Soňou a pomocným editorom Tomášom robia skvelú prácu. Keďže ide o jednu z najdôležitejších súčastí Hiking.sk, patrí im právom veľká vďaka. Autorský kolektív sa rozširuje, čo je ďalšia známka pozitívneho vývoja. Najobľúbenejšími článkami ostávajú popisy túr z málo známych zákutí (72 %), nasledujú túry zo známych lokalít (60 %), info o chatách a útulniach (48 %), testy vybavenia (44 %), rady a návody (41 %), príbehy (36 %), cestopiy (20 %) a posledné ostávajú publicitické a spravodajské články (19 %). Najmä posledný údaj nás mierne zaskočil, pretože suverénne najčítanejším článkom v tomto roku je článok Pavla Gavláka o lavíne storočia v Žiarskej doline.

Diskusné fórum, mierne nečakane, si svoje skóre nie len uchovalo, ale dokoca vylepšilo. Zmeny tento modul ešte len čakajú a vieme, že nefunguje tak, ako by sa patrilo na dobré moderné fórum. Máme už viacero nápadov, ako sa to bude meniť, no zatiaľ sme nenabrali odvahu na preprogramovanie. Je to totiž jeden z najkomplexnejších modulov na Hiking.sk, keďže riadi diskusie k článkom, pripravovaným akciám, vo fotogalérii a taktiež samotné fórum. Momentálne je v ňom takmer 100 000 diskusných príspevkov vo viac ako 16 tisíc diskusných témach.

Hikeplanner si rovnako polepšil o pekných 3,50 boda. Posun nastal najmä od nepoužívania k spokojnosti, čo nás veľmi teší. Ten modul má takisto naplánovaných viacero vylepšení, najmä smerom k zdieľaniu výsledkov. Základnú funkcionalitu v tomto smere sme už zvládli pridať. Momentálne si možno vytvárať vlastné trasy a ukladať ich, priateľom posielať stály link a takisto pridávať profil so základnými údajmi na svoj blog či webstránku. Pripravujeme katalogizáciu uložených trás podľa ich obľúbenosti. Poslúži to najmä menej znalým hikerom, ktorí dané okolie až tak nepoznajú, aby mohli pohodlne plánovať s Hikeplannerom. Taktiež pripravujeme možnosť zobrazenia trasy na mape, ktoré je zatiaľ možné len v Hikeplanneri priamo na turistickej mape.

Na záver sa ešte zmienim o fotogalérii, ktorej popularita stále rastie. Skóre sa zlepšilo o 4 body, čo je druhý najlepší výsledok. Galéria momentálne obsahuje viac ako 12 tisíc fotografií. Medzi užívateľmi je veľmi obľúbené, že ich môžu prezerať aj cez mapu zapnutím prídavnej vrstvy. Na frekventovaných miestach je však trochu problematické preklikať všetky. Chystáme sa riešiť aj tento problém. Medzi novinky, ktoré sú pozitívne vnímané, patrí aj spolupráca s Photobox.sk, v rámci ktorej raz mesačne niekto od nich vyberie najkrajšie zábery a trochu ich okomentuje. Aby sa nezabudlo, galériu má na starosti Mišo Mikuláš a z vašej spokojnosti vidieť, že to robí dobre. Patrí mu preto veľká vďaka.

Ďalší vývoj

Keďže nápadov je veľa, tak v zlepšovaní existujúceho, ako aj v uvádzaní úplne nových vecí, dali sme do prieskumu aj otázku, aby sme sa dozvedeli od vás čitateľov, čo by ste ocenili, aby sa čo najrýchlejšie dokončilo. Najviac ľudí by preferovalo, aby sme priniesli modul na plánovanie akcií (40 %), v závese (32 %) je však požiadavka, aby sme sa radšej venovali zlepšovaniu existujúceho v tandeme (30 %) s horským adresárom. Trochu prekvapivo prepadol s 23 percentami online bazár, ktorý sme považovali za mimoriadne atraktívny. Komunitné zábavky vo forme používateľských profilov, priateľov, statusov, súkromných správ a používateľských skupín získali dokopy len o niečo viac ako 15 %, takže v blízkej dobe realizované pravdepodobne nebudú.

Akí sú naši čitatelia

Podľa výsledkov prieskumu nás momentálne navštevuje 79 % mužov a 21 % žien, čo je posun o jedno percento v prospech nežnejšieho pohlavia. Vekové rozdelenie ostáva približne rovnaké, najviac je v intervale 26-40, nasleduje 18-26, potom 40-50, ďalej 50 a viac, nakoniec mládež do 18 rokov. Presné čísla a ďalšie info o rozdelení medzi krajmi a typmi sídiel nájdete v obrázku č. 3. Posledný obrázok je venovaný obľúbeným pohoriam. Opäť zvíťazila Malá Fatra, tentoraz s 51 percentami, čo je mierny posun nahor oproti minulému roku. Klesli však Vysoké a Belianske Tatry v prospech Nízkych. Ďalšie poradie ostalo nezmenené.

Tento rok ste začali chodiť na túry viac vo dvojici (59 %) ako s partiou (57 %), ktorá dominovala minulý rok (64 %). Vlkov samotárov (alebo vlčíc) je tento rok viac ako tretina. S rodinou chodí 24 percent, čo je o 2 percentá menej ako v roku 2008. Klub alebo spolok preferuje 16 percent, čo je rovnaké skóre s minuloročným. Menej o dve percentá (4 %) chodí s CK do zahraničia a škola ťahá do prírody stále iba 2 percentá našich čitateľov.

Prvenstvo v dĺžke preferovaných túr opäť obhájili jednodňovky, ktoré majú radi až tri štvrtiny opýtaných. Ďalšie poradie je taktiež zachované: víkendovky (48 %), viacdňové akcie (36 %), krátke poldenné (17 %), 2 týždne (4 %), expedične na dlhší čas (3 %). Posuny oproti minulému roku sú skôr v rovine štatistickej chyby, preto ich neuvádzame. Podobne je to s náročnosťou, kde najviac ľudí (81 %) preferuje stredne náročné aktivity, nasledujú veľmi náročné (44 %), mierne náročné (19 %), extrémisti (11 %) a prechádzkari (5 %).

Rozdelenie preferencie nocľahu pri horských akciách je skoro identické ako minule, len priváty predbehli nocovanie pod širákom. Poradie v tejto otázke vyzerá nasledovne: chaty (51 %), stan (41 %), útulňa alebo prístešok (37 %), privát (25 %), pod širákom (19 %), hotel (8 %).

V obchodoch preferujete najmä značky s dobrým pomerom cena/výkon (71 %) a nasleduje výber podľa materiálov (25 %), ostatné možnosti neboli príliš podstatné. Viac ako tretina chodí do outdoorových obchodov raz za mesiac, pätina viackrát mesačne a rovnako pätina raz za štvrť roka. Najčastejšie (70 %) je to kamenný obchod na Slovensku. Slovenskí internetoví outdooroví obchodníci sa isto potešia, že preferencia ich obchodov sa zvýšila až o polovicu – z 10 percent na 15 percent. Tento nárast bol odobraný kamenným obchodom, ktoré v minulom roku kontrolovali až takmer 75 percent.

Prieskum bol skutočne dosť dlhý a v tomto článku nie je priestor pre zhodnotenie výsledkov každej otázky. Preto ak niekoho zaujíma niečo špecifické z prieskumu, nech napíše do fóra. Budeme sa snažiť každému čo najlepšie odpovedať.

Výhercovia

1. lubos.sokol@...
2. zelnik@m...
3. richard.tesar@...
4. susan.susan@...
5. vlado.stock@...
6. blackmarsh@c...
7. tanarider@...
8. robertzimmerman@...
9. banomato@...
10. majka@worldm...
11. marekculak@...
12. stolcivan@...

Výhercom blahoželáme a prosíme, aby sa nám napísali svoju poštovú adresu na redakcia (zav) hiking (bodka) sk a pridali aj svoje telefónne číslo, aby sme mohli doriešiť doručenie cien.

Záver

Radi by sme sa poďakovali všetkým účastníkom prieskumu za ich cenné názory a pripomienky. Aj keď tu mnohé z dát neboli prezentované, pomôžu nám v ďalšom smerovaní a rozvoji Hiking.sk. Taktiež ďakujeme za množstvo príjemných odkazov, ktoré ste v poslednej otázke redakcii zanechali. Vaše ocenenie našej snahy je veľkým povzbudením a sme radi, že nás často navštevujete a fandíte nám.