Smer Wannnejöchl
Smer Wannnejöchl Zatvoriť

Túra Ötztalské Alpy – hrebeňová prechádzka na Venet

Bolo horúce leto a začínala sa naša alpská dovolenka. Po dlhej ceste v horúcom počasí striedanom búrkami, sme po pár prestávkach dorazili do Tirolska, do mestečka Zams. Ako prvú túru po dlhej ceste, sme nasledujúci deň hľadali niečo oddychové. Vybrali sme nakoniec nenáročnú túru po hrebeni od hornej stanice lanovky Venetbahn cez Glanderspitze až na Kreuzjoch.

1 deň
leto – 19.08.2015
Rakúsko: Alpy (Alpen) - Východné Alpy (Ostalpen) - Centrálne Východné Alpy (Zentrale Ostalpen) - Ötztalské Alpy (Ötztaler Alpen)
vlastná alebo na stanici lanovej dráhy, hore nie sú pramene

Začínali sme neštandardne neskôr, skoro na obed. Pre prístup na hrebeň sme preto využili lanovú dráhu. Hrebeň je prístupný samozrejme tiež pešo, turistickým chodníkom, ale prevýšenie je cca 1400 metrov a na to nebol už čas. Tiež pri pohľade na oblohu, ani počasie veľmi neveštilo krásny deň. Skôr to vyzeralo, že opätovne príde búrka.

Po tom ako vystúpime z lanovky, na jej hornej stanici Krahberg v nadmorskej výške 2208 metrov, je cítiť, že hore je o poznanie chladnejšie ako na podhorí. Oproti horúčave, ktorá vládne dolu v meste, je tu príjemne teplo a pofukuje mierny vetrík. Celý hrebeň od lanovky je bez stromov, je to len lúčny porast. Strom, ak sa niekde objaví, tak je to skôr náhoda. Celý hrebeň pripomína našu Veľkú Fatru.

Chodník od lanovky je spočiatku pomerne široký, človek by si myslel, že si vyšiel na prechádzku do parku. Neďaleko stanice musíme najskôr prejsť elektrické oplotenie, ktoré zabraňuje, aby sa ku stanici dostal pasúci sa dobytok. Cesta na prvý vrchol v poradí, Glanderspitze (2512 m n. m.), ubieha príjemne a s nie veľkým prevýšením.

Nebolo to veľmi ďaleko, od lanovky sme sem prišli približne za hodinu. Dokonca aj počasie sa trochu umúdrilo. Asi preto, aby sme na privítanie v Rakúsku videli aj niečo viac ak búrkové oblaky. V smere na Glanderspitze, po ľavej strane môžeme z vtáčej perspektívy pozerať na Landeck alebo Zams. Od Zamsu v smere na Imst je z diaľky vidieť hradnú vežu, ktorá je súčasťou hradu Kronburg. Ten je v blízkosti Gasthof-u Kronburg, kde som jedol výborné Spätzle so syrom a opraženou cibuľkou. Určite odporúčam vyskúšať.

V pozadí hradu Kronburg, sa rozprestiera spomenuté mesto Imst. Nad ním je zďaleka vidieť majestátne sa týčiacu pyramídu - Tschirgant. S jeho výškou 2370 m n. m. poskytuje tiež možnosť krásnej túry v alpskej prírode s krásnymi výhľadmi, ale to je iný príbeh.

Po pravej strane sa ukazuje celé údolie s dedinkami a s mestečkami, ktorých je tu celkom dosť. V diaľke pri dobrej viditeľnosti je možné nájsť vrchol Wildspitze, kde sme boli v roku 2013. Počas stúpania na Glanderspitze míňame stádo pasúcich sa kôz, ktorým ale vôbec neprekáža, že blokujú chodník.

Vrchol Glanderspitze (2512 m n. m.) je husto posiaty ľuďmi. Premýšľame, či budeme pokračovať ďalej, lebo sa začali ukazovať mraky, čo by potenciálne mohol byť zárodok búrky. Nakoniec sme sa rozhodli, že ideme ďalej a pokračujeme smerom na Wannnejöchl (2487 m n. m.) a potom až na Kreuzjoch (2464 m n. m.). Dalo by sa pokračovať aj ďalej, ale aj pre krátkosť času a skôr relaxačný charakter dnešného dňa, sme sa rozhodli, že ďalej ako na Kreuzjoch nepôjdeme. Chodníkom sa dá sa ísť až do mestečka Imst. Trasa taktiež pokračuje do dediny Falterschein pri Kronburgu, ktorá je bližšie, alebo sa dá isť tiež smerom na Pitztal. Možností je viac, stačí si len vybrať, ak je dostatok času a chuti.

Celý hrebeň bol veľmi príjemný, s nie veľkým prevýšením, naozaj relaxačná prechádzka. Od lanovky na Kreuzjoch nám to trvalo približne 2 hodiny. Ďalej nepokračujeme, ale rovnakou trasou sa vyberáme na cestu späť na lanovku. Jednak máme kúpený spiatočný lístok a asi by sme to inak dolu nestíhali.

V pláne na najbližšie dni sú ešte iné, náročnejšie ciele. Cestou sa zastavíme trochu dlhšie pod vrcholom Glanderspitze. Na tráve, počas príjemného pofukovania vetra ešte posedíme, pozeráme na okolitú prírodu a krajinu. Všade okolo je vidieť vrcholky alpských štítov, v skôr polojasnom počasí. Je to príjemná a nenáročná túra s krásnymi výhľadmi, určite vhodná aj na prechádzku s deťmi alebo menej skúsenými turistami. Celý okruh trval približne 4 hodiny, takže je to naozaj prechádzka na vyplnenie voľného času poobede v peknom počasí.