Komentár
Matobee k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Pavel veru dal som si takýto okruh prevažne po červenej. Tak sa mi tam páčilo, že som sa rozhodol plopísať pekné miesta. Ja som si tie české ŠPZ na samotách nev …
+ 14 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Tirolsko - Wildschönau a okolie
Diskusná téma K článku: Tirolsko - Wildschönau a okolie
Wildschönau - krásny kraj, srdeční ľudia a drak v erbe. Podľa povesti oblasť bola kedysi jazerom, v ktorom žil strašný drak. Jednému sedliakovi sa ho ľsťou podarilo zabiť. Drak v smrteľnom kŕči prehryzol skaly smer Kundl a voda z jazera tadiaľ vytiekla. Tak vznikli Wildschönau a roklina Kundler Klamm.
Berta: Jednoducho iná :-), len aby samozrejme držala daný smer cieľa. Ako z Prahy do Tatier na jeden doklad spiatočného City Star môžeme buď cez Ostravsko (Čadcu) alebo cez Valachy (Púchov), alebo dokonca i Bratislavu, (už iste nie cez Salzburg :-), to nedrží smer na cieľ). Len musí sa táto reláciu zadaná pri kúpe dodržať, tj. presne ktorá tam a ktorá späť.
Príklady v Rakúsku (už od BA do Viedne voľba či cez Petržalku alebo Devínsku). Smer západ: Wien - Innsbruck, A: pomalší a s prestupmi, krásna trať cez Alpy - Semmering - Bruck ad Mur - Schladming - Kitzbuehel - Woergl - B. rýchla, obchádza Alpy - Linz - Salzburg - (nemec. Rosenheim - tade skracujú rak. EC) - Woergl -.
Alebo vlani som do Chorvátska z Viedne: - Bruck ad Mur - Klagenfurt - Villach - Jesenice - Ljubljana - Záhreb, späť: Záhreb - Maribor - Graz - Bruck ad Mur -. Šla by i varianta mimo Alpy: Záhreb - Budapešť - SVK. Prerušení cesty niekoľko, od pár hod. až do 4 dní, proste do 30 dní platnosti lístka.
Tak vybrať sebe milšiu trasu, spojenia (tie v Rak. na rozdiel od Švajč. či Nemecka mimo hlavné koridory sú trošku slabšie, no iste lepšie než u nás, a každopádne je tam náväznosť spojení). Pri zadaní na pokladni už podľa prestupných staníc (nie napr. Schladming, ale Bischofshofen), no skúsený pokladník pomôže. A zaželať len šťastnú cestu!
Peter vitaj v redakcii Hikingu. Veľmi pekný článok plný hodnotných infošiek pre všetkych, co radi chodia do Rakuska. Urcite ich vyuziju aj cyklisti, kt maju chut ist bikom napr z passau do Bratislavy, ci z Krimlu do Passa, ci hocikde inde. :-)
Radoslav: vysvetli mi pls "... viazanosť jedine na kupujúcim zadanú reláciu (spiatočná môže byť iná)...", ako moze byt spiatocna ina?
Áno, deti max 14,99 r. (a len Rak., Švajč., Nem.), plus príbuzenský vzťah (no ani raz som nezažil kontrolu v tomto zmysle). Len doplním, že vo Švajč. ešte neobmedzene na rok za 30 CHF, tu už tuším do tých 16 r.
Tá cena City Star vs. 50 % OeBB zľava je len ku koncu pásma (no plus predpredaj 60 dní, mesačná platnosť), tak výrazne len pre ojedinelú cestu bez karty a potom pre skupinu až 5 osôb, keď cena klesá postupne až na 50% ceny prvého. Pre samotné Rakúsko doplním, že pre skupinu až 5 ľudí je potom na lokalite výhodný denný za 35€ (po kat. REX a Po-Pia len od 9. hod, to ale napr. v Tirolsku bohate stačí). Podobná ponuka a ešte obslužnosťou rozsiahlejšia je i v Bavorsku (ako všetky spolk. krajiny), od 23€ pre 1 osobu po 39€ pre 5 osôb. Najbohatšie na obdobné ponuky je Švajčiarsko (no s rozsiahlou obslužnosťou i na Postbusy), ale ceny mierne vyššie.
BTW úprimná pochvala za článok.
Radoslav: Pozor, výhody - cestovanie zdarma platia len pre deti do 15 rokov (teda do dovŕšených 14).
A samozrejme v Rakúsku sa cestuje hlavne na Vorteils Card, išlo mi len o porovnanie tých cien. A aj pri Vorteils Card je stále City Star zo SR lacnejší, ako vnútroštátny z Viedne. Ostatne na to prišli aj niektorí Rakúšania, ktorí si chodia kupovať lacné lístky do Bratislavy :-)
City Star: potvrdzujem uverejnené od barack40, i o prerušení cesty - reálne počas celej platnosti lístka (mesiac), viazanosť jedine na kupujúcim zadanú reláciu (spiatočná môže byť iná). Plus byu som zdôraznil absolútne výhody pre deti do 16 r.
Ponuka City Star je jedinečná hlavne pre Rakúsko a bližšie destinácie cez Rakúsko (vých. Švajčiarsko, talian. vých. Alpy (po hranice, pokračovať lacnou lokálnou) či Slovinsko a Bavorsko). Horšie cenovo je potom vzdialenejšie Nemecko. To už, ak dovolí cieľ cesty, sa dá vyskladať z akčných ponúk ČD, napr. Hamburg tak za pod polovicu ceny City Star zo Slovenska. Nakoniec pre väčšie vzd. už jednoznačne konkurujú i letecké lowcosty.
Barack40: Rakúšania a OeBB - pramálo cestujú za plné cestovné, dominantne s Vorteilscard apod (obdobne Švajčiari, tí ešte výhodnejšie v rámci svojho IDS).
Peto - teda barack40 má prejdene mnoho práve vlakmi. Bude pre nás dobrý informátor. A že je odborník na vlaky-železnice, lanovky môžem potvriť :-).
barack40: Este raz vdaka, vidim, ze si odbornik na vlaky a cestovanie s nimi. Asi zacnem planovat ten vylet po Rakusku.
berta: Bohužiaľ žiadne iné verejné informácie dostupné nie sú. V zásade ale platí všetko, čo je tam napísané pri podmienkach City Star Nemecko (City Star DB), resp. k všeobecným podmienkam City Staru, prerušenie cesty je bez formalít a kedykoľvek v čase platnosti lístka.
Rozdiel oproti Nemecku je ale len v tom, že v Rakúsku existujú len 3 kilometrické pásma:
0 - 100 km,
101 - 400 km a
nad 401 km.
Na Slovensku sú zasa pásma 0-100 km, 101 - 300 km a nad 301 km. Náš prípad bol v SR do 100 km (BA)a v Rakúsku cca 500 km, teda 55,70€, resp. 51,60€ so zľavou Rail Plus.
Zdenči: Práveže s týmto by som nesúhlasil - takto lacno sa dá cestovať iba do Rakúska a aj to len nad 100 km od hranice a osobne sa divím, že to Rakúšania ešte nezatrhli. Ale je krásne platiť do Bregenzu necelých 60€ s tým, že Rakúšan za to isté v tom istom vlaku platí 140€ :-)
Článok zo Chamonix som písal na iný web: vlaky.net/…/4364-Vlakom-do-ra…
Ale keďže sa jedná o web dopravný, tak som turistické veci podstatne skrátil a práve naopak, o železnici som sa dosť rozpísal, ale snáď sa to bude dať čítať :-)
barack40: vdaka za odpoved. Ked som citala podmienky CityStar vzdy som to chapala tak, ze prerusenie a pokracovanie v ceste musi byt v ten isty den, a nieco podobne mi tvrdili pri okienku na stanici v BA. Ten napad s listkom do Bregenzu sa mi velmi pozdava. Da sa niekde viac docitat o tych podmienkach CityStar, okrem toho linku v clanku?
A takmer vždy lacnejšie a pohodlnejšie ako u nás doma :-)
Pekné putovanie. Tvoje príspevky na túto tému budú určite prínosom pre tento web. Skús popísať aj cestu vlakom do Chamonix a spôsob ubytovania, ktorý si volil pred pár rokmi.
adina, zdenči: ďakujem za privítanie tu na serveri :-) A samozrejme účasť je pri našich cestách vítaná a bol to aj úmysel tohoto článku - ukázať, že aj vlakom to niekedy ide do zahraničia lacno, pohodlne aj celkom flexibilne
berta: Mali sme iba jeden spiatočný lístok Bratislava - Innsbruck a ten sme použili aj na cestu do/z Worglu aj na výlet do Innsbrucku.
Jednalo sa teda o prerušenie cesty a bez problémov sa takto dá cestovať (počet prerušení je neobmedzený).
Za rovnakú cenu sa ináč dá kúpiť aj City Star do Bregenzu na nemecko/švajčiarskej hranici. Trasa "cez" sa dá vyskladať ľubovoľne (aj okľukou), takže nie je problém spoznať prakticky celé Rakúsko za necelých 60 EUR...
Moze mi autor ozrejmit ci na cestu do Insbrucku mali nejaky dalsi City star listok alebo pouzili ten co v prvy den cestovania z BA? Potom by slo o prerusenie cesty, je takto teda mozne cestovat?