Pozor, objekt je od februára 2015 nepoužiteľný. Pri plánovaní túr s ním nerátajte!

Koncom februára 2015 útulňa vyhorela do tla. Viac informácií nájdete v tejto reportáži.

Obnovená útulňa bola oficiálne otvorená 31. decembra 2015, aktuálne foto aj stav nájdete v diskusnom fóre.

Útulňu svojpomocne postavili členovia KST zo Sobotišťa a okolia. Na stavbu dreveného zrubu použili starší materiál, väčšinou z búračiek. Útulňa tak aj napriek tomu, že bola postavená koncom minulého leta, pôsobí starším dojmom a dobre zapadá do tohto kopaničiarskeho kraja.

V útulni sa nachádza stôl s lavicami a pozdĺž zadnej steny sú široké poschodové palandy na spanie. V prípade núdze poskytne nocľah aj 8-10 turistom. Bohužiaľ tu nie je žiadna možnosť prikúrenia v zime a tak je určená prevažne na letnú sezónu. Pravidlá používania útulne jasne a stručne informujú prichádzajúcich, samozrejmosťou je i návštevná kniha. Neďaleko útulne sú lavice so stolom a ohnisko.

Asi 100 m od útulne je neupravený (zatiaľ) prameň, ktorý by mohol byť zdrojom vody. Pre potreby turistov je vybudované suché WC asi 30 m od útulne.

Prístup

Zo Sobotišťa po červenej značke smer Kút. Značka vedie po asfaltovej ceste. Asi po 2 km ju križuje žltá značka. Po nej treba pokračovať cestou vľavo a asi po 600 m sa dať lúkami prudko vpravo hore a okolo lesa až k útulni. Iná možnosť je pokračovať po asfaltke (už bez červenej) stále smerom na Kút a potom podľa mapy odbočiť vľavo ku kóte Uchánok.