Klub slovenských turistov je iniciátorom stavby. V roku 2017 sa zapojil do prípravy cezhraničného projektu rozvoja turistickej infraštruktúry v slovensko-poľskom pohraničí Interreg. Z projektových prostriedkov plánoval vybudovať zaistenú cestu. Mala viesť z Mlynickej doliny skalným rebrom ku krížu na vrchole Predného Solisko.

Plánovaná trasa sa nachádza v piatom stupni ochrany v národnej prírodnej rezervácii Mlynická dolina. Podľa riaditeľa Správy Tatranského národného parku Pavla Majka je to územie budúcej bezzásahovej A zóny. “V oblasti evidujeme brložisko medveďa hnedého, vedú tadiaľ migračné trasy svišťov do Furkotskej doliny a je tam výskyt biotopu kamzíka.” Kvôli vplyvom na tieto chránené druhy európskeho a národného významu správa parku nedala súhlasné stanovisko k výstavbe ferraty. Projekt by podľa Pavla Majka priniesol zvýšenú hlučnosť, stavebné zásahy v skalných vežičkách, problém s odpadmi, pohybom v nestabilnej suti, výrub kosodreviny kvôli prístupovému chodníku.

Klub slovenských turistov pritom v roku 2019 informoval, že má súhlasné stanovisko od správy národného parku. Pavol Majko vysvetľuje, že išlo len o predbežné stanovisko k tomu, ktorý z dvoch pôvodne navrhovaných variantov by bol lepší. Na komplexné posúdenie nemali doteraz všetky podklady. Klubu navrhol, aby v rámci projektu vybudoval zaistenú cestu v alternatívnej lokalite, v tzv. cvičnom lome v Tatranskej Kotline.

Predseda Klubu slovenských turistov Peter Dragúň sa nechcel vyjadriť k aktuálne prebiehajúcemu procesu udelenia výnimky zo zákona o ochrane prírody a krajiny. Povedal iba, že lokalitu v Tatranskej Kotline nepovažuje za adekvátnu náhradu.