Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Podpis dohody medzi KST a SCK

Diskusná téma K článku: Podpis dohody medzi KST a SCK

V piatok 27. augusta, v predvečer 32. Slovenského zrazu cykloturistov KST, bola v Primaciálnom paláci v Bratislave slávnostne podpísaná dohoda o spoluprácu Klubu Slovenských Turistov (KST) a Slovenského cykloklubu (SCK). Dohodu za obe organizácie podpísali ich predsedovia Peter Perhala (KST) a Juraj Hlatký (SCK).

Palo TT

Moje otazky:
Aj ked horska cyklistika bude asi v SCK len mensinovy prud (s pohladu masovosti je to pochopitelne), nejake trasy pre MTB v lesoch vyznacene su, takze predpokladam, ze SCK sa od nej nedistancuje uplne :). Zaujmalo by ma preto, ci sa na stretnuti s KST diskutovalo aj o problematike MTB - najma pohyb bikerov po TZT.

Ako priaznivec MTB sice moc cyklotrasy nevyuzivam, ale ked na ne sem tam narazim, prekvapuje ma nepresnost, ako su zakreslene v mape. Napr. tato downhill trasa :)
cykloserver.cz/…/#pos=48.62134$ret|18.53711|14

Aj znacenie byva v terene pomerne riedke. Jasne, ze znacky nemozu byt na kazdom strome, ale v dnesnej dobe predsa nemoze byt problem mat to na stranke SCK ako GPS data.
Je skoda, ze kopu usilia, co stoji vybavenie a spravenie cyklo trasy potom znehodnocuju taketo drobnosti. Planujete nejake kroky na zlepsenie tohto stavu?

Jojo99

Teším sa na pripravovaný rozhovor s pánom Jurajom Hlatkým. Zaujímalo by ma, ako SCK ako dezignovaný správca cykloturistických trás naloží s trasami, ktoré v minulosti vybudovali aktivisti pod hlavičkou AŠK Inter Ba. Ďalej by ma zaujímala spolupráca s novým subjektom značiacim cyklotrasy v Malých Karpatoch: skupinou GreenBike. A ešte názor na Iron Curtain Greenway: nadviaže pán Hlatký a jeho team na dielo naštartované Petrom Šebom a podporované v poslednej dobe aj niektorými ľuďmi z BSK?

Sona

Pravdepodobne budeme s predsedom SCK p. Hlatkym robit rozhovor aj o navrhovani a znaceni cyklotras, tak ak by ste sa ho chceli nieco spytat, mozete mi napisat na mail a ja sa spytam. Napriklad ak viete o konkretnych cyklotrasach, ktore by bolo lepsie viest inakade, kde je nejaky problem, alebo ine otazky.

Jjano

Vidím, že je záujem o túto tému. Aj keď už je vysoký dátum, tak zrejme sa ešte stále dá prihlásiť na konferenciu Cyklistická doprava: tinyurl.com/374p3eu

DanielaM

Ja vobec nemam chut obranovat SCK, avsak si myslim, ze mnohe dnes z bezpecnostne nevyhovujucich cyklotras vzniklo v case, ked boli tieto cesty omnoho menej frekventovane, ako je tomu dnes. Pio, ja tuto cestu dobre poznam a myslim si, ze je cez Stupavu vedena sposobom - aj vlk syty, aj ovca cela. Miestne komunikacie sa asi tazko daju rozsirit, ved su tam rodinne domy. Pokial by cesta po vstupe do Stupavy viedla doprava cez Zeleznicu a dalej po Zeleznicnej ulici, ktora je sice rovna, avsak v pracovnych dnoch je tam velmi cula premavka kamionov. Takze som skor za sucasne aj ked nie najidealnejsie riesenie. Verim, ze ako KST tak aj SCK bude vidiet v cyklo.hikingu a jeho autoroch a citateloch partnerov, s ktorymi bude o tychto otazkach diskutovat - dufam, ze nie som naivka :-))

Pio

Nechcem byť za frfloša, ale dovolím si ešte jeden príklad. Celkom s nadšením som si prečítal článok o novom cyklochodníku z Devínskeho Jazera do Stupavy. Naložil som famíliu a vybrali sme sa to obzrieť. Cesta od D. Jazera smer Stupava je super. Novovybudovaná cestička súbežná s inou asfaltkou (podľa mňa použiteľnou na náš účel). Zrazu koniec, pred mostom ponad diaľnicu. Pochopiteľné, nebude sa predsa budovať nový most. Šok príde však v Stupave. Cyklocesta sa vinie v esíčkach po uliciach Stupavy. Absolútne nepochopiteľne. Samozrejme, že popred rodinné domy, namiesto chodníka. To, že je zaprataná autami ani nebudem pripomínať. Pochopiteľné sa to stane až vtedy, keď si človek uvedomí, že za EU peniaze sa v časti Stupavy vybudovali vlastne chodníky. Pre cyklistu dosť nepoužiteľná trasa. No a tak je to aj so značením ciest SCK. Čakám iba, kedy ma "C" dovedie na diaľnicu. Treba skúsiť "cyklotrasy" na Záhorí. Je to úplná samovražda. Popritom je tam milión možností ako sa vyhnúť tej najfrekventovanejšej ceste. Rád sa zapojím do navrhovania trás, ale musí to byť zmysluplné a nie bezhlávé lepenie "C".

KM

To DanielaM. Konštruktívna kritika je predpokladom zlepšovania : )). Problém je však v tom, že SCK sa pýši cyklotrasami, ktorými sú frekventované komunikácie a dokonca ich doporučuje! A pritom popisy či námety na normálne cyklocesty a bezpečné bajkovanie ostro kritizuje: treking.cz/…/cyklostezky.htm Veľmi rád prispejem množstvom tipov na perfektné cyklotrasy, ani tých deklarovaných 10000 km by nebol problém. A iste by som nebol sám. Viem, že často je veľmi ťažké získať súhlas na cyklotrasu. Avšak maľovať céčka na stromy, míľniky a kde-kade pri hlavnej ceste je stupídnosť najhrubšieho zrna! Svojho času som sa prostredníctvom stránky SCK cykloklub.sk/ interesoval ohľadne tvotby cyklotrás, avšak SCK vôbec nereagoval. Snahu a záujem by mal mať predovšetkým SCK…

DanielaM

Pio, nie je to uplne tak. Cyklozraz predstavoval velky peloton a preto to bolo riesene doprovodom, co sa nam velmi pacilo, lebo sme vynimocne mali super prednost. Od mosta Lafranconi vedie cyklochodnik okolo ZOO,pri stavbe tunela Sitina sa "nahodou" myslelo aj na cyklistov. Cyklochodnik je novy a vedie subezne s Vydricou. Problem je az pri krizovatke na Patronke, co cyklisti riesia jazdou po chodniku po odbocku k SAV, kde sa cez prechod pre chodcov dostanu k Vojenskej nemocnici a dalej do oblasti lesoparku.
Hlavne je ale to, ze frflanie nam nepomoze, bolo by fajn radsej najst formu spoluprace :-)

Pio

Slovensko je aj jedna z poslednych krajin EU, kde sa k cyklistom sprava stat absolutne macossky. cyklochodniky nie su, po chodniku by sa nemalo, po ceste sa zas povacsinou neda bez ohrozenia na zivote, do lesa sa vlastne nesmie. Riesenie zakazmi vsetkeho je sice najjednoduchsie, ale nic nevyriesi. Staci si precitat tunajsi clanok o zraze cyklistov a jazde od mostu Lafranconi k Cervenemu mostu. Kocurkovo ako vystrihnute z grotesky.

Jjano

Jedna vec je, že dopravné predpisy sú nadradené nad značenie cyklotrasy. O tom niet (zatiaľ) pochýb.

Druhá vec je, že Slovensko je jednou z posledných krajín v civilizovanej Európe, kde sa ešte nevyužíva legálna možnosť obojsmernej jazdy cyklistov v jednosmernej ulici :-( Mimochodom, vo Francúzsku je to už tak ďaleko, že tam sa každá jednosmerka musí navrhovať ako obojsmerná pre cyklistov, pokiaľ príslušný dopravný inžinier nepreukáže, že by to bolo nebezpečné.

DanielaM

Mozno by bolo dobre s SCK alebo KST dohodnut formu, ako oznamovat a kam taketo nedostatky, ako opisuje pio . Ja chapem aj druhu stranu, znackari ozaj nemozu tusit, ze po uprave Viedenskej cesty doslo k jej zjednosmeneniu a je potrebne cykloznacku odklonit. Cyklista ingorujuci zakaz vjazdu je bonbonik pre policajtov. Obcas aj pravom, pre cyklistu casto ani cervena na semafore nie je dost cervena ...

Sona

Ale tym padom by si sa nemal ako na zaciatok hradze z tohto smeru dostat.A tento smer je ten, z ktoreho prichadza asi najviac cyklistov, kedze ich sem (pod Stary most) privedie hradza zo smeru od Cunova.

Pio

Daniela, za klasicky priklad mozno povazovat Dunajsku cyklomagistralu v Bratislave. Viedenska cesta je jednosmerna, smerom od Incheby, az po Stary most. Od divadla Arena po Aukafe sa da ist po cyklochodniku. No od Aukafe az po odbocku na dunajsku hradzu za Novym mostom iba po Viedenskej ceste v protismere. Zrovna minuly tyzden ma tam atakovali policajti. Moje zdovodnenie, ze som na normalnej znacenej cykloceste moc nezabralo. cyklista musi dodrziavat dopravne predpisy a ja som jednoznacne siel v protismere na jednosmerke. :-)

DanielaM

Prave tu na cyklo.hikingu vznika priestor, aby sme si odovzdavali informacie o moznostiach bezpecneho bikovania. Kazdy z nas ma nejake miestne skusenosti, s ktorymi sa moze podelit a tak znacky-neznacky mozme jazdit bez kamiona za chrbtom. Jednoducho v ramci upraveneho hesla "Pomoz si clovece, a daj vediet, ako to dopadlo ... " Mozno by stalo za to, odfotit pripadne miesta, kde je znacenie nevyhovujuce a cez hiking posunut info dalej. Lebo len kritizovat nestaci, treba nieco aj urobit. Co vy na to ??

Pio

Značenie cyklotrás v réžii SCK sa da nazvať iba jedinym slovom. KATASTROFA. Cyklotrasy netreba značiť, cyklotrasy je nutné budovať a odkloniť ich od frekventovaných ciest. Sám som sa presvedčil, že mnohokrát je možná alternatíva oproti značenej trase, ktorá je vedená po frekventovanej ceste. Respektíve "značená" cesta vedie v protismere jednosmernej ulice.
Nechajme sa prekvapiť, aj keď neverím v nejaké zázraky.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k článku: Chata Ipeľ V sobotu 13.4. som sa zastavil na Chate Ipeľ. Všetko v poriadku ako v Pavlovom komente. Slušne veľký altánok ale aj terasa chaty dobre poslúžia na oddych, úkry …

+ 6 ďalších príspevkov