Komentár
Jaro Flídr k fotke: Vstavačovec Vstavačovec bazový, náš najskoršie kvitnúci. Vyskytuje sa v dvoch formách, žlto a červeno kvetej, Tieto sa medzi sebou krížia a vzniká tak množstvo rôznofarebný …
nová témaJaro Flídr k fotke: Vstavačovec Vstavačovec bazový, náš najskoršie kvitnúci. Vyskytuje sa v dvoch formách, žlto a červeno kvetej, Tieto sa medzi sebou krížia a vzniká tak množstvo rôznofarebný …
nová témaJana T. k fotke: Fotohádanka Nebola som tam. Ale našla som poľovnícky príbeh... a miesto na keškomape. :) Vďaka za ukázanie.
+ 7 ďalších príspevkovMartinkrivda k fotke: Vysoká ano, zle som napisal, opravene :-)
+ 1 ďalší príspevokAnderalex k fotke: Hrhovský vodopád Celkom dielko prírody nie, vznikol odťažením časti travertínovej kopy, ale pekný je aj tak.
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Prístrešok neďaleko sedla Kováčka Fotky oddychového miesta s prístreškom
nová témaMatobee k fotke: Ako na Marse Pavol tak si aj ty bol v tom čase v teréne. Výhľady nám veru nevyšli. No bolo mi to zláštne čo sa to deje, až kým som okolo 9 ráno čítal, že po rokoch opäť dor …
+ 1 ďalší príspevokAdina k fotke: Jar Krásne :-)
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k fotke: Zachádzka Bol som tam síce len raz v apríly, ale rovnako ma toto miesto silno zasiahlo. Podľa mňa sa naň nechytá ani blízka Kojšovska. Skutočne úžasné a pre mňa top miest …
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Pod Grúňami Ano. presne tak. Ak je vidieť iba strechu, je tým podčiarknutý terén, ktorý je tu proste do kopca :-).
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Prístrešok pri krížovej ceste Pod prístreškom sú umiestnené úzke lavice, ktoré sa používajú na omše, ktoré sa tu konávajú. Širšie stoly tu nie sú.
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Jar Maťo, ďakujem :-).
+ 1 ďalší príspevokTomáš Polák k fotke: Fodorova studnička (?) Bol som pri tomto prameni dnes. Vyzerá velmi pekne udrziavany. Zial vo vode je vela zeleza a chuti dost hrdzavo. Mne taka voda nechuti. Isiel som popri koryte p …
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Hruška Zopar dalsich zaberov...
nová témaMatobee k fotke: Rákociho dub Maťo je to veru Pán Dub. :-)
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Nad rannou hmlou Špecifické a nevšedné momenty, paráda...
nová témaYetee k fotke: Dobré ráno niečo nevídane
nová témaDaulagiri k fotke: Ranné sklamanie Tiež ma už predpoveď počasia neraz sklamala. No i tak je to krása. Zažívať takúto zimu v týchto končinách je pre mňa sen.
+ 1 ďalší príspevokAdina k fotke: Sokolská jaskyňa Pár z vnútra, no ďalej som nemala odvahu. Nepoplazila som sa :-).
nová témaAdina k fotke: Biela skala Ďakujem za upresnenie, domáci vedia najlepšie :-). Potešilo ma, že v tých vzdialených som sa nemýlia. Ešte mám nejaké restíky v okolí, teším sa na ich návštevu.
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k fotke: Samota Kukoľanka Maťo spomínam na tvoje putovanie hrebeňmi nad Kysucami. Je to veru radosť prechádzať sa z tohto hľadiska. :-)
+ 1 ďalší príspevok
Diskusná téma K fotke: Marcheggský viadukt
Diskusná téma K fotke: Marcheggský viadukt
Stavba mosta sa začala v novembri 1846 . Ukončená bola na jeseň 1847 Most medzi stanicami Marchegg a Devínska Nová Ves bol cez rieku Moravu postavený 474 m dlhý most, ktorý patril k najväčším vo vtedajšej monarchii. Most pozostával z desiatich inundačných tehlových klenieb svetlosti 10x15 m po oboch stranách a strednej časti, ktorou prekonával tok rieky a tvorila ju drevená dvojnásobne zložená priehradová konštrukcia rozpätia 2 x 43 m.
Drevenú časť mosta zničila za Prusko-rakúskej vojny v roku 1866 ustupujúca rakúska armáda. Po jeho provizórnej oprave bola obnovená prevádzka 27.8.1866. Definitívna obnova sa skončila až v 1868, pričom drevené provizórium bolo nahradené spojitou oceľovou priehradovou konštrukciou o rozpätí 2 x 43 m. Železnú priehradovú konštrukciu s hornou mostovkou z roku 1868 vyhodili do vzduchu ustupujúci fašisti 6.4.1945.
Provizórne na rýchlosť 10 km/h bol obnovený Červenou armádou v roku 1946.
Zdĺhavé spoločné rokovanie česko-slovenskej a rakúskej strany schválilo až v decembri 1959 výstavbu definitívneho mosta.
Oceľová konštrukcia jednokoľajného mosta s hlavnými nosníkmi priehradovými, priamopásovými, spojitými, jednoduchej trojuholníkovej sústavy so zvislicami je o dvoch poliach rozpätia 2 x 43 m.
A tie "vedlajsie", teraz nevyuzivane podpery boli zo stareho mosta?
K rozsiahlemu popisu len dodám, že v poslednom "výklenku" mosta na pravej strane, tesne pri začiatku tej oceľovej konštrukcie je akoby pamätná tabuľa z roku 1961 kedy bol naposledy obnovený.