Vriace fórum

Diskusná téma K fotke: Na Skalke na skalke.

Banálna prechádzka od Skalky k Tunelu a po hrebeni späť bola pre mňa doobeda úžasným, tichým, lesno-skalným relaxom a pre decká poobede krásnym a dychberúcim zážitkom. Toto je síce nepodarený a zle nasvietený, ale jediný môj pohľad na Banskú Bystricu, Králiky, snáď Tajov v údolí a nejakú Poľanu alebo Nízke Tatry na obzore. Vznikol na jednej z tých ľahšie „vydriapateľných“ skál popri ceste. Deti boli z výhľadu na vysokom strmom brale uchvátené, sedeli by tam aj pol hodinu. Naživo to samozrejme bolo ešte krajšie a bez orámovania – neobmedzený výhľad a neobmedzene slobodný pocit.

Tidoj

Blaufuss sme videli (trochu) a toho Óberštúbňa by som rád, ale... Pôvodne som si predstavoval, že by sme sa mohli previesť hore-dolu vláčikom z Kremnice až do tej Štubne (alebo aspoň do Turčeka). Ale žiaľ, tento osobáčik chodí len tuším dvakrát za deň v úplne nevhodnom čase. Predstavujem si, že to musí byť úžasná cesta, a ešte lepšie by to bolo až z Hronskej Dúbravy. Škoda. A ten Turček sme si mohli odturistikovať (preto som sa pýtal na medvede - plánoval som z Krahúľ (od Svätojánskeho kostola) do Turčeka a potom po zelenej TZT späť na hrebeň (k Tunelu) a "domov" (hotel Minciar). Alebo aj tým ďalším údolím (myslím, že to je žltá TZT)).
Ale hromadná turistika s deckami trvá strašne dlho a mňa to veľmi unavuje. Aj tá neustála snaha o udržanie dobrej atmosféry, lebo väčšina detí je unavená už po prvom kilometri a potom ich treba posúvať (aj násilne). Cesta od hotela do Kremnice cez krahuľskú rozhľadňu nám trvala príšerných 3,5 hodiny. Ale aj tých pár deciek, zvyknutých chodiť s rodičmi alebo na skaute, by malo čo robiť, lebo všetky vychádzky, ktoré som plánoval, boli síce krátke, ale všade s pomerne veľkým prevýšením. Decká sú unavené z cesty hore a ja z cesty dole.

Radoslav

:-))) vtipne o tých deťoch. A aha, tak to bolo ala škola v prírode... len hádam si nepokazili prízvuk :-) = dole Blaufuss (Krahule) či Felse/Ober-stuben (H. Štubni) sa nemecky hovorilo (či ešte pár i hovorí) miestnym nárečím.

Tidoj

Vďaka za info k fotografii. Medveďov som sa bál stále. Ale nemal som nič na rapkanie, ani cinkanie, ani spievať sa mi nechcelo. Tak som len občas zatlieskal. Kým som zistil, že všade v okolí je plno cyklistov. Aj vodič minibusu z Kremnice mi hovoril, že stretnúť medveďa tu v okolí nie je žiaden problém, aj keď on za celý svoj život žiadneho v hore nestretol. Iba v aute - prechádzal mu cez cestu. A prevádzkarka hotela mi tvrdila, že v okolí Skalky nikdy žiadne medvede nechodili, tak som si trúfol vyhnať decká aj na "nočný pochod".
Na tejto prechádzke sme pozerali nie len do každej pukliny v skalách, ale obdivovali sme aj jednu "priepasť", vyliezali sme na každú skalu, obzerali stromy (hľadali na nich papieriky s úlohami z nemčiny :-) a objavili sme aj kameň, ktorý vyzeral ako hraničný kameň kremnického chotára, ale presne to neviem...
Do tunela som mohol poslať zopár kusov, žeby ho potom mohlo zasypať ešte raz. Ale chválabohu sme nemali žiadneho takého nespratného žiaka... Škoda, že sa nedalo skrz.

Radoslav

Zdravím, však sme sa pred cca mesiacom bavili na fóre o miestnych medveďoch? Tak obava sa nenaplnila, teda ak si nevynechal skoré ráno či pozdný večer.
Iste dopoludnie nie je ideálne na tento smer, nevadí. Zo zabratého všetko ako spomínaš okrem Tajova (tam tá biela plôška pred BB za horou je lom na zač. obce od BB vpravo, pár domov v strede obce a cintorín vidieť až len zo Skalky). Zo stavieb najbližšie je to kejda pod Tajov. ch. a ďalej pár domov z Riečky i jej bližšej časti Nevoľné nad Tajovom smerom na Kordíky. Plus vidno i špaňodolinské haldy, to je to svetlejšie vpravo od tmavého vrchu (Košiar-Dedkovo) uprostred záberu (bez panor. posunutia), keď ten zrovna už tu na rozdiel od Skalky zakrýva tamojší kostol. Viac zľava na horizont ešte skupina Zvolena, pred Nízkymi ešte naslnené (i tie nižšie nenaslnené) celé Starohorské v. Záp. Tatry či Kráľ. hoľu už vzduch a slnko nedoprialo :-).
Natrafili ste i na tie pukliny - diery popri chodníku pri ceste od Skalky sem? A dúfam, že máte alibi na zasypanie tunela :-)))...

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k fotke: Zachádzka Bol som tam síce len raz v apríly, ale rovnako ma toto miesto silno zasiahlo. Podľa mňa sa naň nechytá ani blízka Kojšovska. Skutočne úžasné a pre mňa top miest …

+ 1 ďalší príspevok

Adina k fotke: Biela skala Ďakujem za upresnenie, domáci vedia najlepšie :-). Potešilo ma, že v tých vzdialených som sa nemýlia. Ešte mám nejaké restíky v okolí, teším sa na ich návštevu.

+ 2 ďalšie príspevky

Komentár

Paulovič pali76ZM k fotke: Znievske výhľady To hej. Počasie nám nevyšlo moc ideálne, ale výhľad zo Znievu je očarujúci. Chystali sme sa sem už pár rokov a tak nám tá oblačnosť až tak nevadila.

Daulagiri k fotke: Machovou alejou Minulý rok som tadiaľto schádzal na bajku, po búrkach bola cesta vymletá a nie úplne vhodná, ale zvládol som :-)