Komentár
Jurrek k článku: Bývalý hostinec v sedle Havran pnky.sk/…/legendarny-hostinec…
+ 11 ďalších príspevkovJurrek k článku: Bývalý hostinec v sedle Havran pnky.sk/…/legendarny-hostinec…
+ 11 ďalších príspevkovK článku: Pamätník Vladimíra Holíka nad Račou – túra inšpirovaná túrou
nová témaMartin knor: Novinky na HIKING.SK Pokus vfafva. - Ak sa tu zjavi tento text, tak to funguje :-) .
+ 207 ďalších príspevkovSvatopluk k článku: Chodník Pavla Jozefa Šafárika Výborný výkon, krásna krajina. Poznám iba časti z Vašej cesty ( úsek Stolica - Brdárka ), treba doplniť. Páči sa mne fotky z okolia Brdárky a divočina pri Stoli …
+ 2 ďalšie príspevkySvatopluk k článku: Cesta SNP alebo slovenské Camino (2) – upršané Volovské vrchy a nádherný hrebeň Nízkych Tatier Dámy, skvelý výkon. Rovnako skvele stručne vecne napísané.
+ 1 ďalší príspevokSvatopluk k článku: Hlava, Sásky vrch a Mesiac kameň Ako zvyčajne výborný tip. Iba kvietky mne akosi chýbajú.
+ 3 ďalšie príspevkyFunTTomas k článku: Cesta hrdinov SNP v zime: bez snežníc a mačiek je to hazard so životom Do článku bol doplnený odkaz na video na youtube.
+ 5 ďalších príspevkovMarian Jasik k článku: Zleteli orly z Tatry, terény, ako sa patrí Dk...ta zaujimava kytka je na mnohych fotka, ci uz kvitnuca alebo bez kvetov....priplietla sa do tejto sady a fotka inej vzacnej rastlinky, ale uz bola vymena.
+ 10 ďalších príspevkovRc k článku: Medvede už nespia vcera sprava o tom, ze europska komisia zamietla navrh slovenska na akutne riesenie problemu s medvedami v zmysle jeho posunutia z najvyssej kategorie ochrany, …
+ 437 ďalších príspevkovDaulagiri k článku: Ľubochňa – Chabzdová – Ružomberok na snežniciach Na počasie sme mali ozaj šťastie. Pekné sú tie lúky v okolí senníkov a v sedle Poľana, tam sa ti bude páčiť keď tam vyrazíš. A ten vrch Magura tiež stojí za to …
+ 11 ďalších príspevkovPavol.horvath k článku: Bývalá stanica lanovky na Líške Vsetko v poriadku. UPOZORNENIE: dvere treba trochu nadvihnut a tak tlacit/tahat!
+ 10 ďalších príspevkovPavol.horvath k článku: Lesnícky zrub Zelenô v Zelenej doline Objekt uz nestoji.
+ 3 ďalšie príspevkyPavol.horvath k článku: Koliba Mlynová pod Kýčerou Na utulni vsetko v poriadku, poriadok, trochu bordelu, drevo nachystane. AKTUALIZACIA: voda sa nachadza 50m od utulne, na strome je sipka ktora ukazuje smer. Je …
+ 24 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Veľkofatranská Tlstá a Ostrá v zime – okruh z Blatnice Toto som siel uz vela krat, ale v zime by som si sem netrufol. Mal si stastie, ze bolo malo snehu. Kamzikov vidat najma v okoli Murana. V zime je v tejto oblast …
+ 6 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Krušné hory: Z Přebuzu na Špičák a späť Pekne brala. Kdesi v tychto miestach som bol pred rokmi na tyzdennej akcii a vsimol som si skvely namet, ako cerpat eurofondy "donekonecna". V minulosti tu bol …
+ 3 ďalšie príspevkyMartin knor k článku: Smolenickým krasom netradične: z Lošonca na Horštúnske skaly a Molpír Bol som tam asi mesiac skor. Na tabuliach toho naucneho chodnika su celkom zaujimave informacie. Tie skaly vsak nepoznem, musim ich niekedy obehat.
+ 1 ďalší príspevokMatobee k článku: Obecná útulňa Zlatno Zdeno pekne. Veru takto netradične umiestenená útulňa za dedinou sa dá kadejako využiť. Ja som išiel okolo v januári a v prvom momente som si myslel, že sú to k …
+ 4 ďalšie príspevkyK článku: Prístrešok Riečnica
nová témaT.D.D.: Strašidelné miesta v horách Informáciu cituje v najnovšej knihe / Miloš Jesenský - Robert K. Lesniakiewicz: Stratení v horách (Záhadné prípady a Paranormálne javy v Tatrách a na Babej hor …
+ 57 ďalších príspevkovBikemartin k článku: Prístrešok na Marduni V sedle pod Marduňou je prameň smerom na sever na žltej cca 50m, je aj na mapy.cz. Aktuálny stav nepoznám, nebol som tam roky.
nová téma
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Verejná doprava primárne slúži preprave cestujúcich do zamestnania, škôl, zdravotníckych zariadení a pod. Nemožno však spochybniť ani výrazný prínos verejnej dopravy v oblasti rekreácie, najmä z pohľadu jej ekologickej prijateľnosti v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. V prvej časti článku sa pozrieme na vzťah verejnej dopravy a turistiky v historickom kontexte. Obsiahnuť rozsiahlu problematiku v rámci jedného článku je veľmi náročné, no pokúsime sa podať aspoň základný prehľad. Po nej bude nasledovať druhá časť zameraná na zhodnotenie súčasného stavu verejnej dopravy z pohľadu nárokov turistov.
Čiernohronská železnica :"Zkuste to bez drátú, pane Marconi"
chz.sk/…/ciernohronska-zelezn…
Ako prejsť najdlhšiu turistickú trasu s pomocou verejnej dopravy
imhd.sk/…/Ako-prejsť-najdlhši…
oprava :
"električky na Dunaji"
Električky pre Čiernohronskú lesnú železnicu :
poďľa rozhlasu Švajčiari ich oklamali ! Mali dodať jazdenky a dodali nové (r.v.1992)
chz.sk/…/svajciarsko-doda-ele…
elktričky v Dunaji :
vlaky.net/…/?scroll=diskusia
príspevok zmazaný pre nesúlad s pravidlami HIKING.SK
nemusieť sa
na Štefáničku trepať pešo, ale sa pekne vyviezť:-) Ktohovie, ako by sme sa na to pozerali pred tými 90 rokmi
historyweb.dennikn.sk/…/ako-z…
Super galeria, niektore fotky su unikatne... kde ich autor vykutral?
Zaujal ma Tónov príspevok. Pokiaľ čítam jeho články, tak som zistil, že najviac osvedčené sú nočné rýchliky z Bratislavy smerom na východ :) Od nich sa dá dostať na mnohé nástupné miesta skoro ráno a tým pádom sa dajú chytať prvé ranné spoje na mnohé nástupné lokality.
A súhlasím s tými viacdňovými akciami vo vzdialenostiach nad 200km.
U nás z dolných Kysúc sa ťažšie chytajú skoré ranné spoje, ešte že aspoň v Kysuckom Novom Meste stojí ranný rýchlik Bohemia. Ten sa dá na vzdialenejšie lokality využívať najviac. Akurát dosť zvykne meškať, takže s tým treba počítať.
Pre Vlado 2: škoda toho autobusu z Královej Lehoty do Čierneho Váhu, ešte 23/11/1992 som štartoval vo Svaríne, vyštveral sa na V. Bok a zošiel do Malužinej a
30/12/1992 som štartoval na Č. Váhu a prešiel do Heľpy
( táto cesta sa dá ísť iba v zime, je to po tvrdom povrchu ). A paradoxom tohoto výletu bolo, že som začal "doma" a vracal sa do Prahy, Č.R. z cudziny. A priznám sa, bolo mi strašne smutno...
No neviem, veru... Spomínam si, ako som z Košíc chodieval v roku 1984 do Zádielu a bolo pomerne dosť vlakov obidvomi smermi. Keď sme nie veľmi dávno zišli od Sorošky do Jablonova, bolo skoré popoludnie na veľkonočný pondelok a zadal som do vyhľadávača spojenie do Zádielu, kde sme mali zaparkované auto a neveriacky som zízal na displej: prvý spoj išiel až o pol šiestej ráno! Žiadny vlak, žiadny autobus jednoducho nešiel a napokon sme museli ísť stopom.
Nerobím si ilúzie o minulosti, ale som si istý, že verejná doprava nesmierne upadla v mnohých regiónoch.
Posolstvo znie: seďte doma a čumte do bedne. Tak mi to aspoň pripadá.
Zajtra akurát idem využiť po dlhých rokoch vláčik do Sološnice. :) To je príklad, ako to pri dobrej vôli ide.
Ospravedlňujem sa, som mimo tému. TONO, my sme na tom rovnako, začal som 1978 a chodím doteraz. Ešte vždy tých 1500 m výškových a 30 km dialkovych urobím.
Ak môžem - "dŕžme sa". Na dopravu mám ten istý názor.
Ja mam na rozdiel od vacsiny diskutujucich z verejnou dopravou vcelku dobre skusenosti. Chodím takto uz od rokov 1978/79 az doposial. Zatial sa mi vo drvivej vacsine pripadov nestalo, ze by som sa nedostal v normalnom case na hociktore miesto v SR, odkial by som vyrazal/schadzal do/z hor. Je to mozo tym "mojim spravnym know-how" ktory som si vypracoval za tie roky. Mozno je to aj tym, ze nad 200 km od BA chodim takmer vylucne do hor na min. dva dni. Inak trochu nechapen niektorych diskuterov co tu riesia osobne veci vhodne skor na porat vlaky.net ako na turisticky web :)
Ozývam sa z Vrboviec - dnešné cestovanie to bol tiež dobrý adrenalin - zdravím všetkých :-)
Tak da sa celkom dobre skombinovat ked je to potreba auto s verejnou dopravou, v pohode sa da chodit na tury aj autom, nevidim v tom nejaky velky problem. Aj na otocku to ide. Ked je ludi viac, tak je to uplne idealne.