Komentár
Kladivir k článku: Kratšie výlety: Hrad Hajnáčka, rozhľadne, Červená a Biela skala, Matka Božia a Štúrova lavička Radosť už len čítať, asi prekonáme lenivosť a niekam sa vyberieme...
nová témaKladivir k článku: Kratšie výlety: Hrad Hajnáčka, rozhľadne, Červená a Biela skala, Matka Božia a Štúrova lavička Radosť už len čítať, asi prekonáme lenivosť a niekam sa vyberieme...
nová témaAdushka k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Hehe, treba si prečítať článok, ktorý vyjde o necelý týždeň ;) Inak od Vusanje je na Kolatu dlhší nástup, z Valbone je to pekná nekompromisná direktka, krátka a …
+ 3 ďalšie príspevkyMatobee k článku: Jarný výstup na Žľab a útulňu Zemlianku z Drietomy Tatiana pekný je to kraj a dobre ste sa prešli. Útulňa je to veru parádna. Asi to tam dobre poznáš, keď píšeš, že Žľab vidíš z okna. :-) Začiatkom minulého dec …
nová témaMisoB: TuristickaMapa.sk - fórum Máme upozornenie pre ten úsek už od decembra 2023, ale vďaka :)
+ 3324 ďalších príspevkovLubo k článku: Začína jarná uzávera vo Vysokých a Západných Tatrách. Čo je v tomto období povolené? Myslim, ze interpretujes na zaklade anekdotickych skusenosti. Ten proces nebol kratky a bolo pri nom vela ludi, no malokto ho ma zazity ako celok.
+ 8 ďalších príspevkovMatobee k článku: Chata Ipeľ V sobotu 13.4. som sa zastavil na Chate Ipeľ. Všetko v poriadku ako v Pavlovom komente. Slušne veľký altánok ale aj terasa chaty dobre poslúžia na oddych, úkry …
+ 6 ďalších príspevkovMatobee k článku: Jarný ťah z juhu na sever: Šahy – Hontianske Nemce Maťo veru vyrazil som v sivejšom marci na juh za už trošku veselšou krajinou. Zažil som pred 2 rokmi Krupinskú planinu okolo Bzovíka v zelenom a sviežom máji v …
+ 27 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Turistov na Poľane napadol medveď dvakrát za sebou. Najhoršie bolo čakať na vrtuľník, báli sa, že sa vráti Horalka58: to je ako zo šlabikára medvede.sk/?action=prevencia
+ 37 ďalších príspevkovJanabilesova k článku: Potulky za krásami terchovských osád s deťmi Pridávam zábery z interiéru zvoničky U Marunov. Kľúče nám ponúkla pani, ktorá býva v dreveničke hneď pri zvoničke, ani sme nevedeli, že sa dá ísť dovnútra. Pote …
+ 10 ďalších príspevkovK článku: Za jarnými kvetmi na Devínsku Kobylu s deťmi
nová témaMuska k článku: Atraktívna Hradová a malebné okolie Tisovca Uff, tak tam ešte rýchlo vybehnem. Mne sa to doterajšie "lezenie" hrebienka celkom páči/lo. :)
+ 13 ďalších príspevkovMatobee k článku: Jesenno-zimný Slavkovský štít Jedným slovom nádhera. :-) Tiež som tam bol takto v jeseni, ale výhľady do diaľav boli obmedzenejšie a sniežiku bolo len kúsok na vrchole.
nová témaPeter61 k článku: Chcete zabiť medveďa? Ade.e , aj majster tesár sa utne.
+ 609 ďalších príspevkovDaulagiri k článku: Za zakvitnutými čerešňami v Brdárke Svatopluk, teraz som si všimol tvoj dotaz. Z Rakovca som šiel po žltej na Babinú, kde som prespal v stane a druhý deň som pokračoval po žltej cez Vlachovo do Br …
+ 9 ďalších príspevkovK článku: Prístrešok v sedle Korcháň
nová témaMatobee k článku: Juhovýchodnou časťou Levočských vrchov v marci :-) :-) :-)
+ 3 ďalšie príspevkyK článku: Prístrešok Verehovka nad Benkovcami
nová témaMatobee k článku: Výlety okolo Melku Dobrý výlet v tomto ročnom období. Pekné sú veru mnohé tie stavby. Určite by im to pristalo aj so snehom. Ale tento február sme o ňom v nižších polohách mohli l …
nová témaPeter61: vrtulnik na horach action direct : vrtuľník viezol štátneho tajomníka Filipa Kuffu ponad Národný park Malá Fatra v piatok 5. 4. 2024 dennikn.sk/…/?cst=2e6421b7b2c…
+ 60 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Verejná doprava primárne slúži preprave cestujúcich do zamestnania, škôl, zdravotníckych zariadení a pod. Nemožno však spochybniť ani výrazný prínos verejnej dopravy v oblasti rekreácie, najmä z pohľadu jej ekologickej prijateľnosti v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. V prvej časti článku sa pozrieme na vzťah verejnej dopravy a turistiky v historickom kontexte. Obsiahnuť rozsiahlu problematiku v rámci jedného článku je veľmi náročné, no pokúsime sa podať aspoň základný prehľad. Po nej bude nasledovať druhá časť zameraná na zhodnotenie súčasného stavu verejnej dopravy z pohľadu nárokov turistov.
Čiernohronská železnica :"Zkuste to bez drátú, pane Marconi"
chz.sk/…/ciernohronska-zelezn…
Ako prejsť najdlhšiu turistickú trasu s pomocou verejnej dopravy
imhd.sk/…/Ako-prejsť-najdlhši…
oprava :
"električky na Dunaji"
Električky pre Čiernohronskú lesnú železnicu :
poďľa rozhlasu Švajčiari ich oklamali ! Mali dodať jazdenky a dodali nové (r.v.1992)
chz.sk/…/svajciarsko-doda-ele…
elktričky v Dunaji :
vlaky.net/…/?scroll=diskusia
príspevok zmazaný pre nesúlad s pravidlami HIKING.SK
nemusieť sa
na Štefáničku trepať pešo, ale sa pekne vyviezť:-) Ktohovie, ako by sme sa na to pozerali pred tými 90 rokmi
historyweb.dennikn.sk/…/ako-z…
Super galeria, niektore fotky su unikatne... kde ich autor vykutral?
Zaujal ma Tónov príspevok. Pokiaľ čítam jeho články, tak som zistil, že najviac osvedčené sú nočné rýchliky z Bratislavy smerom na východ :) Od nich sa dá dostať na mnohé nástupné miesta skoro ráno a tým pádom sa dajú chytať prvé ranné spoje na mnohé nástupné lokality.
A súhlasím s tými viacdňovými akciami vo vzdialenostiach nad 200km.
U nás z dolných Kysúc sa ťažšie chytajú skoré ranné spoje, ešte že aspoň v Kysuckom Novom Meste stojí ranný rýchlik Bohemia. Ten sa dá na vzdialenejšie lokality využívať najviac. Akurát dosť zvykne meškať, takže s tým treba počítať.
Pre Vlado 2: škoda toho autobusu z Královej Lehoty do Čierneho Váhu, ešte 23/11/1992 som štartoval vo Svaríne, vyštveral sa na V. Bok a zošiel do Malužinej a
30/12/1992 som štartoval na Č. Váhu a prešiel do Heľpy
( táto cesta sa dá ísť iba v zime, je to po tvrdom povrchu ). A paradoxom tohoto výletu bolo, že som začal "doma" a vracal sa do Prahy, Č.R. z cudziny. A priznám sa, bolo mi strašne smutno...
No neviem, veru... Spomínam si, ako som z Košíc chodieval v roku 1984 do Zádielu a bolo pomerne dosť vlakov obidvomi smermi. Keď sme nie veľmi dávno zišli od Sorošky do Jablonova, bolo skoré popoludnie na veľkonočný pondelok a zadal som do vyhľadávača spojenie do Zádielu, kde sme mali zaparkované auto a neveriacky som zízal na displej: prvý spoj išiel až o pol šiestej ráno! Žiadny vlak, žiadny autobus jednoducho nešiel a napokon sme museli ísť stopom.
Nerobím si ilúzie o minulosti, ale som si istý, že verejná doprava nesmierne upadla v mnohých regiónoch.
Posolstvo znie: seďte doma a čumte do bedne. Tak mi to aspoň pripadá.
Zajtra akurát idem využiť po dlhých rokoch vláčik do Sološnice. :) To je príklad, ako to pri dobrej vôli ide.
Ospravedlňujem sa, som mimo tému. TONO, my sme na tom rovnako, začal som 1978 a chodím doteraz. Ešte vždy tých 1500 m výškových a 30 km dialkovych urobím.
Ak môžem - "dŕžme sa". Na dopravu mám ten istý názor.
Ja mam na rozdiel od vacsiny diskutujucich z verejnou dopravou vcelku dobre skusenosti. Chodím takto uz od rokov 1978/79 az doposial. Zatial sa mi vo drvivej vacsine pripadov nestalo, ze by som sa nedostal v normalnom case na hociktore miesto v SR, odkial by som vyrazal/schadzal do/z hor. Je to mozo tym "mojim spravnym know-how" ktory som si vypracoval za tie roky. Mozno je to aj tym, ze nad 200 km od BA chodim takmer vylucne do hor na min. dva dni. Inak trochu nechapen niektorych diskuterov co tu riesia osobne veci vhodne skor na porat vlaky.net ako na turisticky web :)
Ozývam sa z Vrboviec - dnešné cestovanie to bol tiež dobrý adrenalin - zdravím všetkých :-)
Tak da sa celkom dobre skombinovat ked je to potreba auto s verejnou dopravou, v pohode sa da chodit na tury aj autom, nevidim v tom nejaky velky problem. Aj na otocku to ide. Ked je ludi viac, tak je to uplne idealne.