Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Hontianske Nemce – Plášťovce – Dudince

So ženou sme sa vybrali po štvrtýkrát do Dudiniec na relaxačný pobyt. V duchu som riešil, čo budem robiť, kade chodiť vo voľnom čase, keď som už všetko naokolo pochodil. Našťastie, po rokoch opäť sprevádzkovali, aj keď len cez pracovný týždeň, vlak Zvolen – Šahy. Žena brala kúry a ja túry. Vlak o 9.09 h býval vždy plný a aj spiatočný o 15.48 h z Krupiny. Babie leto bolo priam ideálne, a tak som si prešiel zase nové trasy v širšom okolí Dudiniec.

Jjano

No, len "na správnom brehu Krupinice" ten traverz nevyzeral schodný, i keď je pravda, že som ho neskúšal, možno je... ale je to škoda, tie lúky sú veľmi pekné

Svatopluk Štěpánek

Ahoj jjano. Vlani v lete sa mne pritrafilo to isté! Nechal som sa zlákať lúkami, aj som brodil a aj tú šľahu som dostal. Pritom stačí ostať na správnom brehu Krupinice.

Jjano

Včera som chcel prejsť ten lúčny úsek (veľmi pekný!) severne od Medovariec a bohužiaľ je to iba veľmi ťažko priechodné. Značky tam nie sú vôbec, modrý chodník po pravom brehu Krupinice severne od obce podľa mňa neexistuje (a na pozdĺž obce je totálne zarastený až nepriechodný), ale zablúdiť sa nedá, stačilo by ísť tými lúkami a počítať s brodením riečky. Sú tam však elektrické ohradníky s veľmi silným prúdom, dostal som takú šľahu, že sa čudujem, že žijem. Na pár sto metrov som videl aj stádo dobytka, ale nemal som záujem skúmať, či sú to býky (ako som si tipoval podľa sily elektriky) alebo kravy, otočil som sa naspäť do Medovariec a išiel inokade.
Ale je to tam naozaj pekné!

Tomka

Tento rok sme začali objavovať Krupinskú planinu v povodí Krupinice, medzi Krupinou a Šahami. Aj keď sa zdá, že je to turisticky málo príťažlivý kraj, objavili sme tam mnoho miest, ktoré stoja za návštevu.
Napríklad - Diera v skale nad Plášťovcami, pamätné miesto prvej veľkej bitky medzi Turkami a Uhorskými vojskami, krásny skalnatý hrebeň Malé Kamence nad Hornými Turovciami, starý románsky kostolík v Stredných Turovciach, či veľmi zaujímavá roklina na Vlčínskom potoku, neďaleko Dolných Rykinčíc.

Miro, kľudne môžeš aj ďalej chodiť do Duniniec, v ich okolí je ešte dosť turisticky zaujímavých miest.:):)

Martin knor

:-) To ma pobavilo. Vacsina ludi si pod "mohol by som fungovat" predstavi podstatne menej narocne akcie ako 37-kilometrovu turu.

Miroslav Svitek

Martin, vermi, že ani ja a veľmi som ľutoval, že nemám so sebou zoom. Ale tak to býva, keď máš zoom, nevidíš nič mimoriadne a ak ho nemáš... V Sklených Tepliciach som bol možno 30 m od ručiaceho jeleňa a tiež som mal len mobil. Ale v hlave to mám všetko uložené. No a takú dlhú túru som dal asi po troch mesiacoch liečenia. Po nej som uveril, že by som ešte mohol fungovať.

Martin knor

Wow, bieleho jelena som este nevidel. Inak, poriadne dlha tura.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.