Vriace fórum

Diskusná téma Výstup na Rysy 7.8.2021

Ahojte,

chcel by som 7.8.2021 vstupit na Rysy. Pocasie zatial podla predpovedi vyzera dobre. Chcem sa spytat ak vyrazim z Nitry o 3:00 nad ranom a zacnem turu nieco pred 6:00 rano od Strbskeho plesa tak je to optimalny cas na zaciatok alebo zacat skorej? A rovno sa spytam ci niekto by sa nepridal, nakolko zatial som sam iba. Dakujem pekne za vsetky podnety :)

Rast

uplne to staci si myslim. Da sa skratit usek zo strbskeho na popradske pleso na bicykli a hlavne spat to dobre padne, zalezi ake mas moznosti.

Michalkosvk

no moznost mam taku ze len auto odparkovat pri strbskom plese, dalej len po vlastnych, snad tak skoro rano nestretnem ziadneho medveda

Peter61

Počko vyzerá OK, od zast. Popradské pl. je to kratšie.
Ale tuším, že 10 € za parkovisko je Ti priveľa. Pri návrate bude ten letný červený chodník plný,možno ten zelený zimný bude prázdnejší.
Ak chceš parkovať niekde na Ceste Slobody alebo za 5.50 € na centrálnom parkovisku, po asfaltke je to rýchlejšie ako po značke.
Čo sa týka medveďov, v lese na značke treba robiť hluk. Asfaltky sú prehľadné.

Michalkosvk

Vidím že si zbehly dosť v tomto,nechcel by si sa pridať ku mne?

Gustoh

Ja som takto na otocku dal uz Kasprov vrch, Koprovsky stit, Krivan a Velky Bok.A z Trnavy som autom vyrazal vzdy o 4.00 a turu som zacinal cca o 7.15.
Kasprov vrch a Koprovsky som skombinoval s bicyklom.A to uz mam urcite viac rokov ako Ty... :-) Takze myslim si ze je to uplne postacujuce aj co sa ludi tyka.

gustoh :
prepodkladám, že hore Kôprovou po Kmeťov vdp. na bicykli. Hore Hlinskou d. na Kôprovský š. Dobrá skratka.
Bicyklom na Popradské je to tiež fajn, síce som to takto nešiel, ale videl som tam raz v júni skoro ráno dvoch sivých poľských chrtov na bicykloch. Zaparkovali, nahodili skialpy na rusksaky a prášili hore Zlomiskovou. Pod V.Źel.bránou bolo cca 200 m snehu :-)

Peter61 ...
Presne ako pises...A Kasprov vrch po Liptovsky kosiar na bicykli.Chcel som dat este Svinicu ale kedze bola cela v hmle tak som si to rozmyslel a v sedle som to otocil naspat.V Hlinskej doline cestou na Koprovsky som stretol troch ludi.Hore na vrchol Koprovskeho stitu som sa nedokazal predrat cez tolko ludi co tam bolo.Od Velkeho Hincovho plesa sa tahal zastup ludi smerom do sedla.Katastrofa.A to bolo minuly rok na zaciatku septembra cez tyzden.Nie cez vikend.

Michalkosvk

Gustoh: a nedal by si Rysy so mnou? Vo dvoch to ide lepšie vzdy

Peter61
gustoh :-) takto kombinovane pred skoro 8 rokmi sme v pondelok šli prejsť poslednú "bielu značku". Hore Hlinskou d. sme stretli cca 5 ľudí. Na Vyšnom Kôp.sedle sme dali bufet a otočili, tiež nemusíme tlačenicu. -)
dole Tichou a Kôp. d. dávam plechovicu do košíka na fľašu. Mdevede utekajú na hrebeň a turisti .....

Michalkosvk...
Tuto sobotu som slubil dcere ze pojdeme na Poludnicu na otocku.Ale neviem kolko mas rokov ale asi by som ta brzdil.Ja prejdem cokolvek ale svojim volnejsim tempom.Hlavne do kopca. :-)
Na Rysoch bude v sobotu asi poriadny natresk.Ja mam v plane tento rok este Temne smreciny a dalej na Hladke sedlo.Zase kombinacia s bicyklom.Tam bude klud.Ja som taky samotar.Cely zivot chodim 95% sam po slovenskych horach.

Rast

medved je to posledne, coho by som sa bal...

Michal Legutký

Netreba si z toho robiť zbytočne strašiaka. Moje doporučenie je nechať auto na zastávke Popradské pleso, resp pri odbočke na Popradské pleso(cca o 1,5km viac). Ak o 6:00 vyrazíš zdola, najneskôr o 6:45 si na odbočke a to si myslím je ešte čas, kedy je to celkom reálne byť na Rysoch okolo 10:00, bez zbytočných zastávok. Počítaj ale, že z poľskej strany tam už bude rovnako nápor. Na cestu dole sa už ale bude potrebné vyzbrojiť veľkou dávkou trpezlivosti. Bicykel v tomto prípade až tak veľmi nepomôže.

Mišo,hej.
je to síce 1,5 km, ale iba asfalt.
(bicykel je paráda na spiatočnú cestu,ale..)

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.