Komentár
Ludmila Foltánová k článku: Turistov na Poľane napadol medveď dvakrát za sebou. Najhoršie bolo čakať na vrtuľník, báli sa, že sa vráti Niekedy sú momenty, keď nečakáš nič a príde to. Stret s medveďom som ešte nemala, i keď mi mnohí vravia, že ma obdivujú, že sa nebojím chodiť do hory. Neviem, č …
+ 38 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Riaditeľka NAPANT-u chce viac strážcov a lepšie vymáhanie pravidiel
Diskusná téma K článku: Riaditeľka NAPANT-u chce viac strážcov a lepšie vymáhanie pravidiel
Sandra Popelářová si nemyslí, že doháňajú deficit právomocí neprimeraným postihovaním turistov a cyklistov. Hovorí, že aktívne bojujú s výstavbou aj spracúvaním kalamity v národnom parku. Nevidí problém v pokutovaní návštevníkov za spanie vedľa vysielača či bicyklovanie po účelovej komunikácii.
takže žiadna zmena...
NIE budovanie moderného NP pre turistov (záchytné parkoviská, oficiálne táboriská, PRIMERANÁ sieť chodníkov a cyklochodníkov,... samozrejme za poplatok)
ALE ochrana cesty na chopok pred cyklistami, zdôvodňovaná úprimným záujmom o ich zdravie, ochrana asfaltu pred tlakom ležiaceho človeka, ... atď
pani riaditeľke vôbec nezávidím - obhajovať prečo nemôže cyklista na lesnú cestu keď tam môžu autá je fakt pre silné povahy.
pani redaktorke ďakujem za smelosť pokladať nepríjemné otázky. príjemné prekvapenie !
ps : celkom som rád že tento štát smeruje do kytek (ekonomicky) - na 36 Harťanského strelcov peniaze nenájdu
späť do NT, tentoraz s SNPéčkárom o odpade:
blog.sme.sk/…/v-napante-stovk…
mahe, prepac ak som ti stupil na otlak. ale na svete este stale existuje par natvrdlych truhlikov, ktori si myslia, ze narodny park by mal sluzit predovsetkym navstevnikom- turistom, cyklistom atd. a nie roznym motorizovanym, ozbrojenym ci inym podobnym zaujmovym skupinam. a niekedy moze byt clovek konkretne cyklista celkom prekvapeny, ze na ceste je zakaz vjazdu bicyklom, lebo tade potrebuju vozit spilene drevo s konskym trusom a vydavat svojim znamym povolenky na zazitkove jazdy autom narodnym parkom bez rusenia nejakymi cyklistami. a cyklista ked chces tam ist, tak hajde pekne naokolo po hlavnej ceste. no co uz
RE tidooy + rc:
Skús najprv premýšľať a až potom hovoriť, lebo potom budeš vyzerať za Truhlíka, čo všetko vie najlepšie (ale ničomu nerozumie!)
Na VL je už vyše 50 rokov štátny žrebčín, kde sa chová niekoľko desiatok šľachtených koní - norik muránsky. A keďže tie koníky potrebujú žrať (a srať), niekto sa o ne musí starať a cvičiť ich, tak je tam prístupová cesta.
Zatiaľ sa balóny na Slovensku nepresadili.
Až budeš Ty veľký, možno zakážeš ten žrebčín v Národnom parku, aby tam auta nemohli chodiť. Len dúfam, že sa aj toho už nedožijem.
Bodka.
ano je to mozne. a pre "ochranu" cyklistov ako nizsie pisal nenatvrdly pan Mahe ich naspat do Murana poslu cca 18km obchadzkou cez Javoriny z coho je 10km v plnej prevadzke rovnako dolu kopcom po klukatej ceste prvej triedy, kde ta kazdych par sekund obehne auto a sem tam nejaky plne nalozeny kamion. toto absovovat s detmi je fakt zazitok, na ktory na narodny park muranska planina naozaj clovek tak lahko nezabudne
To akože je tam zákaz vjazdu pre bicykle, aby tam mohol Muráň vydávať povolenky na vjazd autami? To fakt? V narodnom parku?
mahe a to keby si si vedel aspon predstavit akou rychlostou dokaze ist (a chodia) dolu take auto. ale vlastne s povolenkou je to ok...
Aby tá informácia bola úplná, tak ten zákaz zjazdu tam bol ešte pred poškodením cesty do Muránskej Huty, lebo kvôli nemu sme museli zmeniť plánovanú detskú cyklojazdu z Javorinku k lúke so syslami. Tak mi to vychádza, že zákaz tam bol skôr kvôli stretom s lesníckymi vozidlami, keďže bežná doprava vtedy nebola povolená. Alebo, že by sa dávalo toľko povoleniek, že by to bolo nebezpečné? Ale to by potom musel byt zakázaný aj zjazd napr z Kráľovej studne.
RE: rc 10:17
Zdá sa mi, že tu je niekto riadne natvrdlý !
muska ti riadne vysvetlil, ako sa vydaju povolenky na VL.
Značka zákaz vjazdu cyklistom je osadená na VL - Pieskoch len smerom dole do Muráňa. Auta z Muráňa na VL aj späť majú prejazd obojsmerný - teda aj povolenku HORE+DOLE !
Kto to nepozná, tak táto lesná cesta je široká cca 3-4 m, samá zákruta, pritlačená do svahu bez rozhľadov a na trase 5,9 km má stúpanie 520 m, t.j. cca 10%. Vzhľadom na udalosti z nedávna, kedy povodeň zničila cestu Červená Skala-Muráň, slúžila táto cesta isté obdobie v kyvadlovom režime ako náhrada št. cesty 531 t.j. z Gemera na Pohronie ! Kvôli tomu tam bol položený nový koberec.
Zdá sa ale, že tan krásny hladký asfalt a 6 km zjazdu sa stalo neodolateľným pokušením pre niektorých cyklistov.
Hlavný dôvod zákazu je ten, že cyklisti sa spúšťali dole ako blázni a ignorovali, že hore môže ísť nejaké auto či autobus, ktoré zbadali až boli nalepení na prednom skle alebo dolámaní dolu v Suchom dole. Osobne som za tie roky, čo chodím na M.zažil dvoch, ktorých sme museli dopraviť do krankasy v Revúcej.
Chcel si úplne informácie.
jjano dovolim si zacitovat z clanku: "Nevidí problém v pokutovaní návštevníkov za ... bicyklovanie po účelovej komunikácii." presne o tomto to je
:-) že: " ... prispevky pre odputavanie pozornosti od podstaty prispevku"
Jasné, celý hiking je v pozore a celé hodiny vymýšla príspevky, aby odpútal pozornosť od podstaty príspevku.
Ale ty si na to prišiel, teba nedostanú :-):-)
jjano bola tu rec o vjazde autom do narodneho parku. len som dal priklad na slovensky paradox, ze kym do narodneho parku na povolenku vydanu statnou ochranou prirody autom ist mozes, tak tu istu trasu absolvovat na biku nemozes. to je vsetko. ostane bola iba reakcia na prispevky pre odputavanie pozornosti od podstaty prispevku
Rc, prosím sprav si iné vlákno, tu si s Muráňom off topic. Ďakujem.
muska ale pred chvilou si tu sam pisal, ze treba dat uplne informacie. a jednou z tych indormacii bolo aj to, ze povolenka sa vydava iba na trasu muran velka luka. a teraz tu pises nieco ine
@ muska a nevadí pri tom dvojsmernom prejazde rotácia zemegule ??????