Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma K článku: BOSP Ural Pro – celokožené turistické topánky

Diskusná téma K článku: BOSP Ural Pro – celokožené turistické topánky

Po rokoch používania každá turistická topánka doslúži. A rovnako aj moje takmer 6-ročné Hanwagy skončili svoju turistickú púť. Dlho mi vŕtalo hlavou, či siahnem opäť po osvedčenom modeli, alebo skúsim niečo nové. Do oka mi v tom období padli turistické topánky od slovenského výrobcu BOSP z Bardejova a testu ich celokoženého turistického modelu Ural PRO som nemohol odolať.

Rc

Nie kazdy ma chut alebo cas sa natahovat s reklamaciami. Jednou z moznosti pri zamietnuti reklamacie je obratit sa na nejaku pravnu kancelariu, ktora sa tomuto venuje (dal by som tu link, ale admin by ma zmazal za reklamu). Treba to potom dotiahnut dokonca sudneho konania a nenechat sa presvedcit na mimosudnom vyrovnani, kedze potom predajca bude musiet uhradit naklady na pravnu kancelariu a trovy. Staci mat dostatocne dokazy. Natahovat sa s neprijemnym predajcom nemusis, urobia to ludia, ktorych to bavi :-)

Peter61

phalike, postup v hierarchii je tiež dobrý ťah. Alebo sa rovno opýtať, kto tu má kľúče od miešačky.

Phalike

Reklamovať, reklamovať a ešte raz reklamovať. Tiež som onehdy mával presne ten pocit že mi to za to nestojí, ten čas a nervy. Ale pri jednej kúpe som si povedal že stačilo. A dupľom by som si to povedal pri slovenskej značke resp. dodávateľovi, kde to nie je ani limitované cudzojazyčným dopisovaním. Predsa keď za niečo zaplatím 150 Eur ( v mojom prípade to boli nohavice Mammut) tak očakávam že to bude mať cene a značke adekvátnu kvalitu a môjmu prístupu k veciam adekvátnu trvácnosť. Po troch túrach sa na totálku rozpárali zdvojené časti v mieste kde bol zrovna ten najodolnejší materiál ako zosilnenie proti oderu. Osobne som ich zaniesol na predajňu a reklamoval oficiálnou cestou aj s potvrdením o prevzatí reklamácie. Obchodný zákonník máme v tomto smere postavený celkom jednoznačne. Vyjadrenie k reklamácii do 30 dní, po tejto dobe má spotrebiteľ nárok na výmenu tovaru za nový resp. vrátenie peňazí. Mne sa vyše mesiaca neozvali tak som im zavolal že či majú tú reklamáciu uzavretú alebo si mám prísť po peniaze. Prisľúbili sa mi ozvať v dohľadnej dobe. Po pár dňoch mi zavolali že mi to uznali a mám si prísť po nové nohavice. Prekvapivo mi však pripravili miesto čiernych svetlosivé čo som zdvorilo odmietol, a predavačke čo v tom bola v podstate nevinne som vysvetlil že vzhľadom na to že nesplnili lehotu a zároveň nemám ani vyjadrenie či sa jednalo o výrobnú chybu alebo chybu v dodávke materiálu, nemám záujem o výmenu za ale mám nárok na vrátenie peňazí, ktorý si chcem uplatniť. Sprvoti s tým bol problém, že ona má na lístočku že na výmenu a nechcel som ju zbytočne znechutiť tak som jej poďakoval a prišiel na druhý deň a vyriešil to s vedúcim predajne k mojej spokojnosti. A myslím že aj k jeho, keďže som následne nemal potrebu ich nejako očierňovať nejakým negatívnymi hodnoteniami na internete a ani na samotnú predajňu som nijako nezanevrel. Treba si stáť za svojím právom, aj keď je človek častokrát znechutený z prístupu okolia, ale keď mi dáva legislatíva na niečo nárok a určité práva tak si za nimi treba stáť. Bez toho to ani tí výrobcovia nepochopia, že zákaznícky servis a je rovnako dôležitý ako produkt samotný.

Roman8

Ja rok používam práve tieto recenzované topánky a som s nimi úplne spokojný. Za tú dobu som ich vyskúšal na rôznych povrchoch a nebol žiadny problém. Na nejaké teplé letné dni ale jednoznačne nie sú. Vyššiu váhu vôbec nepociťujem, kvalita spracovania ok - nevidím žiadne negatíva.
Popraskanie v miestach ohybu môže byť aj spôsobom ošetrovania obuvi. Ale to by sa podľa mňa neobjavilo tak skoro.

Pavel Forgáč

Street - asi žiješ v krajine kde všetko funguje a všetci ľudia sú v nej milí, ochotní a ústretoví voči sebe. Potom sa pozrieš von a realita je úplne iná. Svojho času som robil v jednom obchode paradoxne tiež s obuvou. A vedenie nás tam doslovne nútilo zamietať ľuďom reklamácie aj keď na ne mali právo. Pokiaľ tam neprišiel niekto, čo tam doslova vedeniu neotrieskal topánky o hlavu. Potom to už zrazu šlo. Za života som reklamoval zopár vecí a ochota tu u nás bola vždy rovnaká. Predajca sa v podstate na mňa pozeral čo som si to dovolil niečo reklamovať. Ak žijem len ja pod takou "šťastnou hviezdou" tak je to moja smola. Ale bola by to zrejme veľká náhoda. Ak som ranil tvoju národnú hrdosť, tak sa ospravedlňujem.

Ak sa dá odstúpiť od zmluvy ako píšeš tak o tom som nevedel. Moja chyba. Ako sa hovorí neznalosť zákona neospravedlňuje. Ale pochybujem, že by to bolo také jednoduché. Sťažnosť na SOI som už mal aj napísanú, takže stačilo len poslať. No keď som si predstavil to naťahovanie s úradmi a čas/nervy, ktoré by som do toho musel investovať, tak som sa nato vykašľal. Nejakých 200 eur mi zato ozaj nestojí a radšej sa pôjdem prejsť po lese :). Čas je pre mňa cennejším artiklom. Rozumne sa dohodnúť určite vždy dá ale keď ťa niekto poosočuje a označí za podvodníka tak tam už nie je asi veľmi o čom.

Vieš ja nemám čo iné na robote iba si vymýšľať neuveriteľné príbehy Waltera Mittyho a popritom ešte rezať topánky :). Veriť nemusíš, to ti nikto nekáže. Veď ani môj sused neveril a akurát včera ho odviezli vo vreci do spaľovne. Možno už aj uveril ale to sa už nedozvieme.

Ja to zas neberiem nejako negatívne. Vďaka tejto skúsenosti som presedlal na ľahké turistické botasky a chodí sa mi v nich skvelo. Už by som si veru také ťažké topánky nekupoval aj keď som bol ich zástancom. Osobne sa k takýmto veciam už radšej ani nevyjadrujem. Dlhšie som aj premýšľal či sem svoju skúsenosť vôbec napísať. Presne som vedel, že sa niekto bude durdiť. U nás to už tak nejak býva. Raz som napísal negatívnu recenziu na jednu chatu, lebo sa jej personál ku mne bez dôvodu správal hrubo. Samozrejme som bol zvozený pod čiernu zem čo som si to vlastne dovolil napísať niečo negatívne. Dokonca mi vynadal ešte aj správca z inej chaty. Keď sa potom začali ozývať ďalší ľudia s podobnými skúsenosťami, tak už bolo zrazu všetko inak. Ale aj tak ja som bol ten somár čo si dovolil napísať niečo negatívne. Nuž a takto si tu žijeme.
Nech sa darí :).

Street

Peter61, prečítaj si jeho príspevok ešte raz a možno pochopíš o čo mi ide.
Absolútne nesúhlasím s tým aby sme boli všetci hodení do jedného vreca. Som rád, že na Slovensku niekto vyrába potraviny, toaletný papier alebo aj topánky. A keď výrobca/predajca niečo nezvládne, čo sa tiež stáva, dá sa rozumne dohodnúť a vyriešiť to. A keď nie rozumne tak napríklad v tomto prípade SOI. Veď aj pre druhú stranu by to bola spätná väzba a dalo by sa z tohto poučiť.
Veľa zdaru.

Street

"Ale čo som asi mohol čakať od Slováka... nič dobrého."

Pavel, v prvom rade sa zobuď keď si dovolíš toto napísať! Keby si trochu rozmýšľal a bolo to tak ako popisuješ tak im môžeš napísať, že keďže sa Ti písomne nevyjadrili do 30 dní odstupuješ od zmluvy a peniaze by Ti hneď vrátili. A reklamáciu Ti zamietnuť po 5 mesiacoch používania bez znaleckého posudku taktiež nemôžu. Tento príbeh je tak veľmi negatívny, že pochybujem, že sa aj naozaj stal.

Jojojo

vyzeraju ako cista kopia hanwag alaska.

Muska

Mám BOSP Caledon, po bezmála dvoch rokoch nosenia môžem povedať, že sú celkom v pohode, kvalita je primeraná cene. Topánky celkom držia, kožený zvršok pôsobí trochu mäkším, poddajnejším dojmom ako u konkurencie (možno len môj model). Pri mojom modeli mi najviac vadí absencia polovičných veľkostných čísel.

Pavel Forgáč

Minulý rok som si zadovážil topánky od tohto výrobcu a z počiatočného nadšenia, že mám po rokoch opäť topánky zo slovenskej produkcie to nakoniec skončilo veľkým sklamaním. Konkrétne som mal model BOSP Squat. Niečo podobné ako klasické kanady len modernejšie. Predtým som mal podobné topánky z nemecka (značku si už nepamätám) a boli to jediné topánky ktoré mi vydržali 4 roky (cca nachodených 10 000 km). Preto som sa v podstate aj rozhodol, že si niečo podobné opäť kúpim. Bohužiaľ topánky mi vydržali iba 5 mesiacov a potom celá useň tam kde sa pri chôdzi ohýba popraskala. Topánky som potom poslal na reklamáciu. Síce mi prišiel mail, že ma budú informovať čo ďalej, no za mesiac som nedostal žiadnu odpoveď. Sám som sa potom musel dobíjať k informáciám čo bude teda s topánkami. Vždy mi to tam zodvihol len nejaký skladník, čo mi povedal že nie je kompetentný a nič o tom nevie. Topánky sa mi potom bez akejkoľvek informácie čo a ako vrátili späť so zamietnutou reklamáciou. Opäť som teda volal do BOSP, kde som sa znovu dovolal len tomu skladníkovi, ktorý mi povedal, že mám napísať na mail. Napísal som teda a odpísal mi samotný majiteľ. Najskôr mi dobre vynadal, že ako som si to opovážil poslať na reklamáciu tie topánky a neskôr ma ešte pourážal tým, že ma označil za nejakého teťotriedneho podvodníka. Lebo vraj som tie topánky musel niečím rozrezať. Fakt nemám doma čo iné na robote iba rezať topánky :D. Po tejto "plodnej" diskusii s pánom majiteľom som zostal dosť znechutený. Mal som chuť napísať aj šťaznosť na slovenskú obchodnú inšpekciu, ale potom som si povedal, že si nebudem žrať nervy kvôli nejakému trúbirohovi. Nechal som to teda tak, ale kvôli tomu skvelému prístupu si už od tohto výrobcu nikdy nič nekúpim. Osobne som ani nečakal, že by mi topánky vymenili alebo nebodaj vrátili peniaze. Čakal som len nejakú snahu o riešenie problému. Úplne by mi stačilo keby mi napíšu mail, že ich to mrzí ale s topánkami sa už nič nedá robiť a prípadne ponúkli na kúpu nejaký iný model. Nuž ale dočkal som sa iba urážok a osočovania. Ale čo som asi mohol čakať od Slováka... nič dobrého.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k článku: Výlety okolo Melku Dobrý výlet v tomto ročnom období. Pekné sú veru mnohé tie stavby. Určite by im to pristalo aj so snehom. Ale tento február sme o ňom v nižších polohách mohli l …

nová téma