Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Cik-cak túra májovým Čergovom

Ubehlo pol druha roka od mojej prvej návštevy Čergova. Toho času nám s kamarátom počasie neprialo a tajomnými jesennými čergovskými lesmi sme putovali prevažne v hmlách. Plánoval som do pohoria vyraziť opäť minuloročnú jar, ale plány sa zmenili a nič z toho nebolo. Príležitosť sa naskytla až po roku a už som nezaváhal. Pretože počasie prialo, naplánoval som si cik-cak túru s prespaním len tak „pod širákom“ blízko vyhliadkovej dominanty pohoria – Minčolu.

Martin knor , 3 reakcie

Motal som sa tam o necely tyzden neskor. Okrem ineho som siel z Livovskej huty na Cergov a spat. Ale trochu inokade, pretoze sa az tak nedrzim znaciek. Ta drevenica (mne prisla ako byvala horaren) je ozaj paradna, hoci som si ju zvecnil iba na 1 obrazku (vid prilohu).

Matobee

Martin Knor sranda. Tak sme sa takmer stretli. Myslíš konkrétne na vrch Čergov, že si z Livovskej Huty išiel? To mohla byť zaujímavá trasa mimo značenia. :-)

Tak si si podobne vychutnal májový Čergov.
Tá drevenica je veru skvelá. Určite jedna z najkrajších, aké som videl. Akurát, že je dlhá, spojená aj s hospodárskou časťou a to jej trolinku odoberá na čare. Že nepôsobí až tak drobne a útulne aspoň podľa môjho vnímania dreveníc.
Kúsok som po nej na internete aj pátral ale ceľa som nevypátral. Ktovie, čo to bolo?

Martin knor

Ano. Parkoval som na autobusovej otocke, myslim. Isiel som najjednoduchsie ako sa dalo. Vyrazil som po zltej a nato lesnou cestou (neskor lesom) na Uhliska na cervenu. No a dolu po zltej, ale neskor som zbehol do doliny Tople, aby som nesiel rovnaku trasu.

Matobee

Fajný okruh. Tak si spoznal vzácne oblasti priamo lesom, nie len z chodníka. :-)

Teším sa keď sa zas objavím na Čergove.

Daulagiri , 4 reakcie

Konečne som sa dostal k tomuto článku.
Opäť dobrá robota, Čergov mám aj ja vyhliadnutý v máji alebo v jeseni kvôli farbám prírody. Snáď mi to dakedy vyjde. Len ja skôr pokukujem po hrebeňovke, takéto cik-cakové trasy dávam len výnimočne.
Zažil si príjemné zážitky, tá livovská drevenica je krásna, tiež mám tú starú architektúru rád. Vďaka za sprostredkovanie tohto celého...

Matobee

Maťo díky. Veru táto túra vyšla super a bolo veľmi fajn počasie aj podmienky. Spomínal si, že si dal nakoniec prednosť Javorníkom pred Čergovom.
Tak snáď na jeseň alebo už uvidíš kedy. Však neutečie.
Páči sa mi ako to robíš s tými májovými a októbrovými dovolenkami. Možno sa raz inšpirujem. :-)

No hrebeňovky sú ako správne
píšeš proste naj, ale tie by som prešiel na Slovensku za rok, mimo Vysokých lebo taká Tilleho hrana by bol asi problém okrem iného. Hehe.
Kedže poznáš moje dlhodobé ciele tak chápeš, že sa nedá len po hrebeni chodiť aj keď by to bola 10 krát väčšia pohoda.

Čo si bol na dákej dovolenke lebo ťa tu dáko nebolo 2 týždne. Alebo len "Od Hiking.sk" dovolenka. :-)

Daulagiri

Veru práve v tohtoročnom máji bol aj Čergov jedným z kandidátov, ale Javorníky vyhrali. Príde naň čas inokedy.
V posledných rokoch to tak robím že si beriem dovču v máji a sept. a októbri, práve kvôli farbám prírody a stálejšiemu počasiu - odporúčam :-)
Samozrejme viem aký je tvoj dlhodobý cieľ takže plne rozumiem tým tvojim trasám a je to super, lebo spoznávaš pohoria do hĺbky. Ja budem rád keď sa mi podarí pochodiť aspoň tie hl. hrebene a k tomu pár vytipovaných pohorí celkovo.

A áno trafil si to presne. Jednak som bol na dovolenke v rakúskych Alpách pár dní a k tomu si ešte dávam trochu pauzu od hikingu. Teda kukal som sem, ale akosi sa mi nechcelo čítať a komentovať. Ale niečo si teraz pomaličky dobehnem.

Matobee

Maťo no máš to super vymyslené, roky skúseností nepustia hehe. Tak ti držím palce nech počasie raz na Čergove bude rovnako dobré ako v Javorníkoch.

Ehja tak si opäť zvolil hory – Alpy. Ja že niekde zregenerovať uchodené nohy. Som tipoval nejaké to more, ale to som už teda netrafil.
Teším sa možno raz na článok a zábery. :-)

Daulagiri

Na Čergov musím zasa vychytať nejaké vhodné počasie, uvidíme kedy nastane vhodná konštelácia hviezd :-)

Tie Alpy sme mali plánované už dlhšie, ale až tento rok všetko do seba zapadlo. Bolo to super, aj jednu 3-tisícovku sme dali. Možno dakedy čosi spíšem.

Gusto

O 13.30 z Červenice, tak to je jasné. Myslel som, že si išiel z domu skoro ráno a v Červenici si bol už okolo 9.00 - 10.00

Matobee

Gusto no priorita bolo spanie v okolí Minčola a západ slnka na ňom. V prípade dostatku času zbeh do Livovskej Huty s návratom. Tvoju variantu by som nestíhal do západu slnka. Vyrážal som len o 13 30 z Červenice a takto som si to naplánoval. Samozrejme alternatívy, možno lepšie, logickejšie existujú.
Ale na to sa ja nejak veľmi nezameriavam.

Pekne. Tak o tom Lomničáku z Hanigovského hradu som nevedel. Ale na poludnie by ho asi nebolo vidieť. Ale parádne ho vidieť na tvojom zábere. Pecka.
Z neho som pozeral skôr na na východ a juhovýchoch. Inak mi to prišlo dosť zarastené na iné strany. Alebo som asi nebol na jeho najvyššom bode. Skôr som sa pokochal z Kamenického.
Čo sa týka druhej fotky. Tento výhľad sa páčil aj mne. Zastavil som sa na tejto peknej lúke nad Ľutinou. Mám aj podobný záber len sa už nevošiel do prednastavenej 37ky.

Gusto

Maťo, absolútne nespochybňujem tvoju trasu, však sú to tvoje nohy :))
len sami zdalo logickejšie, že ked si začal v Červenici, tak ísť po trase Červenica - Hanigovce - Hanigovský hrad - sedlo Ždiare - Kamenický hrad - sedlo Ždiare - Lazy - Livovská huta - Lazy - Minčol - Kyjov - odtiaľ busom do Červenice a autom do Ľutiny.

O Hanigovskom hrade hovorím, že odtiaľ vidno Tatry. - viď. foto v prílohe. Nevšimol si si, alebo nebolo vidno pre opar? A pri zostupe do Ľutiny je krásny pohľad na Šarišský hrad - vid.foto

Matobee

Heňo díky. Tak ako aj uvádzam som chcel ísť už pred rokom a pred rokom si tvojim májovým Čergovom túžbu ešte zvýraznil.
Bola to fakt radosť prechádzať čergovskými lesmi v máji. Priam som sa rozplýval. Nádherné pohorie a v jeho útrobách Livovskej doliny vládol dokonalý pokoj aký som už dávnejšie nezažil. V spojenís tou parádnou livovskohutskou drevenicou a večerom a ránom na Minčole to bola pre mňa dokonalá esencia potešenia.
Do Livovskej Huty sa určite vyber. Už len tá drevenica stojí za to. Jedna z najkrajších aké som videl.
Na tú cerkev v Hanigovciach ma zlákali zimné zábery od Stana Ďuricu v galérii. Tam to vyzeralo skvele najmä čo sa atmosféry týka. TAle tak vravíš, že nie až taká extra. Možno sa tam niekedy zastavím ešte a možno nie.
Ďakujem za tip od takmer miestneho.

Gusto koumal som to ešte doma na Peakfinderi a veru je z Kamenického hradu toho vidieť viac čo sa Tatier týka. Ale zas neboli až také dokonalé podmienky na dlhšie, diaľkové pozorovanie.

Fúu, nič v zlom, ale tvojmu tipu zas ja veľmi nerozumiem. :-)
Túru som začínal v Červenici pri Sabinove.
Ale skúsim ti priblížiť ako zvyknem postupovať pri plánovaní.
V prvom rade chcem pohorie lepšie spoznať prevažne po značneých trasách. (neznačne možno inokedy keď tam budem viac krát).
V druhom rade vidieť miesta čo ma lákajú ako výhľady, miesta s atmosférou, vzácne prirodné miesta, pralesy, vzácne stromy staré obydlia, pamiatky a prípadne hrady, zámky.
Až v treťom rade sa pozerám na nejakú tú logičnosť a náročnosť trasy.

V tomto prípade som mal v dispozícii len 6, 7 hodín denného svetla a prioritami boli noc na hrebeni (okolie Minčola) a Livovská huta. Hradmi som to len na druhý deň doplnil ale viac ma lákalo vidieť najmä Bradlové pásmo ako samotné hrady. Samozrejme v spojení je to ešte výhodnejšie.
Díky za koment. :-)

Gusto

Maťo, aj z Hanigovského hradu vidno Lomnický štít a zároveň aj Vidlu a Havran.

Som nejako nepochopil, že ked si začínal túru v Hanigovciach, že prečo si vtedy nevybehol aj na hrad a nepokračoval potom opačným smerom - cez Kamenický hrad až do Kyjova a odtiaľ busom do Červenice

Ade.e

Riadna cik - cakovita trasa. :) A fotky tiez paradne, stavnate majovou zelenou. Livovska Huta a ranny Mincol na nezaplatanie. :)
A opat mam chut zajst do Cergova, najma podvecerom ist cez Mincol, opatovne obzriet hrady a konecne navstivit Livovsku Hutu.

btw, ta drevena cerkev v Hanigovciach, nieje taka prenadherna, takze az tak ta mrziet nemusi. Zato odporucam pozriet cerkev na druhej strane, v Lukove-Venecii.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.