Vriace fórum

Diskusná téma K fotke: 5.56 ráno

Blahola

Psyloo išla by si v piatok na Salatín? Adushka ide, v piatok má byť pekne.

Psyloo

dik Rasto, uz som to dnes vecer sama vyriesila s filtrom (aspon dufam, ze som to vyriesila;-) V cestine ani nebudem sa snazit to precitat, zajtra mam skusku zo slovenciny, to by som mala riadnu zmes v hlave;-)este raz diky.

Rbr69

megapixel.cz pise k vinetacii:
"Jedná se v podstatě o nestejnoměrné rozložení světla na snímku. To se projevuje tmavnutím rohů obrazu. Vinětace je způsobena jednak optickými zákonitostmi, ale také konstrukcí objektivu, hlavně jeho stavební délkou.
Obecně se dá říci, že čím více čoček obsahuje objektiv, tím může být náchylnější k vinětaci. U širokoúhlých objektivů dochází k vinětaci díky použití čoček s velkým zakřivením, světlo nemusí propouštět rovnoměrně.

Vinětovat ale mohou například i objímka objektivu a nebo nesprávně zvolená sluneční clona, která zasahuje díky širokémi úhlu záběru do zorného pole objektivu. To se týká i filtrů, které se nasazují na přední přírubu objektivu. Z toho důvodu někteří výrobci nabízejí filtry ve verzi SLIM. Ty mají mnohem tenčí objímku a u širokoúhlých objektivů se tak nebezpečí vinětace sníží."

Takze u Teba to mohol byt ten filter, skus fotit znova s nim a pozri ako bude foto vyzerat.
Raw converter pre PS7 asi nie je pre PS CS2 to je jednoduchsie. Nasiel som ale aj taketo zaujimave odkazy:
Plugin PTLens:
fotografovani.cz/…/ptlens-8-r…
a konecne Ako sa zbavit vinetace v PS7:
digiarena.zive.cz/default.asp…

Psyloo

Rasto, ano, skusila som prechodovy od Cokina -P121. Do waw-u som to vtedy nefotila, iba do .jpg (fotak mala som "az" druhy den v ruke a vo vlaku som citala navod v nemctine;-)teda pravdupovediac ta Mala Fatra to boly prve fotky a skusenosti s Pentaxom. Teraz ked fotim do raw-u konvertujem to SW od Pentaxu. Photoshop sice mam na pocitaci nainstalovany, ale radsej pouzivam Zoner a este jeden PL program. Ale ked mozes mi poradit ako na to vo photoshope, budem vdacana a zase o nieco mudrejsia;-) (mam PS verziu 7.0 CE a Zoner 9.0)

Rbr69

psyloo: mala si tam zavesene nejake filtre? lebo som si vsimol tu vinetaciu v rohoch, v raw konvertore pri stahovani do photoshopu to hned dokazes korigovat.

Psyloo

Roman, no my sme prave tam mali mokro,ved pred tym 5 dni vkuse prsalo, bola sranda...palice nestacia, obcas sa musis drzat aj tych stromov v lesiku nad sedlom.

Romozo

Psyloo, máš pravdu, že výstup od Medziholia je príjemnejší. Ale čo potom ten zostup do Stohového sedla? Na to potrebuješ palice alebo náhradné umelé kolenné kĺby, keď si tie svoje pri zostupe zoderieš:-). A hlavne nesmieš mať mokro v tom lesíku nad sedlom.

Psyloo

Este raz dik vsetkym za zastavenie a komentare.
->Roman, to Ti verim, tie stupanie zo Stohoveho sedla je prikre..preto ja na Stoh vzdy radsej idem opacnym smerom, z Medziholia, choci aj tam sa to zda do nekonecna...;-)

Romozo

Krása!!! Predvčerom popoludní, keď som mal za sebou to kruté stúpanie zo Stohového sedla, by som hneď súhlasil s nocľahom na Stohu. Ten raňajší výhľad by za to určite stál...:-)

FeriBa

Hmm..., keby som mohol, zajtra ráno som tam tiež.

Psyloo

Nas kamarat pridal sa k nam na druhy den tejto hrebenovky, vyrazil o 3.oo z Kralovian o 6.oo bol na Stohu a potom sme pokracovali po hrebeni spolu. teda nielen za "starych dobrych cias";-)a mas 100% pravdu, oplati sa!

MatusM

za starych dobrych cias sa vyrazalo na tury o 3 rano, este za tmy. Urcite sa oplati.

Psyloo

dik vsetkym za body a pozitivne ohlasy, som rada ze sa vam paci;-)
->nechcemalias - nie o 5.56 a o 4.30;-) o 5.56 to sme uz boli po ranajkach;-)

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Matobee k fotke: Ako na Marse Pavol tak si aj ty bol v tom čase v teréne. Výhľady nám veru nevyšli. No bolo mi to zláštne čo sa to deje, až kým som okolo 9 ráno čítal, že po rokoch opäť dor …

+ 1 ďalší príspevok

Matobee k fotke: Zachádzka Bol som tam síce len raz v apríly, ale rovnako ma toto miesto silno zasiahlo. Podľa mňa sa naň nechytá ani blízka Kojšovska. Skutočne úžasné a pre mňa top miest …

Komentár

Adina k fotke: Biela skala Ďakujem za upresnenie, domáci vedia najlepšie :-). Potešilo ma, že v tých vzdialených som sa nemýlia. Ešte mám nejaké restíky v okolí, teším sa na ich návštevu.

+ 2 ďalšie príspevky

Paulovič pali76ZM k fotke: Znievske výhľady To hej. Počasie nám nevyšlo moc ideálne, ale výhľad zo Znievu je očarujúci. Chystali sme sa sem už pár rokov a tak nám tá oblačnosť až tak nevadila.