Pali :
100 % suhlas, aj s tou fun theory. To je pomaly na urovni ludi, ktori z auta vyletia kvoli nepzapnutym pasom a auto o 0,2556 sek. exploduje.
Ten Plum nechapem. Dal som to ako vystrahu pre novicov, ale asi som to malo zvyraznil. podotykam, ze to nie je ocelove lanko, ale vyzera to ako "tuba" na materialove oko na plecniaku. A usito je to fakt festovne.


Martin - tu mas priamy odkaz - maruelli.com/…/MARUELLI SAFE-LOOP.htm
Peter - plum poznam a o pevnosti oceloveho lanka viem. Ja vsak hovorim o kombinacii lanko alebo repka + vyrazne slabsi prvkom (napr. toto maruelli.com/…/MARUELLI SAFE-LOOP.htm), ktory povoli v pripade potreby. Nikoho tu nenabadam na puzivanie samostatneho lanka, lebo je to blbost a ak ti to nazlomi nohy, tak ta to zabetonuje v lavine.
Fun theory - existuju pripady kedy ti to moze zachranit zivot. Pri pade do trhliny ti vypne viazanie, lyza sa sprajcne o steny trhlyny a lanko (iba bez toho oslabujuceho prvku) ta podrzi. Otazne je ci budes mat stastie na vsetky potrebne okolnosti. Osobne to nemam v plane skusat :-P


jj, postavičky vo videu to očividne baví a pomocou NWP zdokonaľujú kačací krok


Pali (a spol.)
ad lanka : keď som videl na trhačke 320 kp, nechápal som. Skrátka pre profíkov.
fixation-plum.com/…/?lang=en


Pali, nedal si priamy link na Safe Loop, tak som sa preklikal na funny video Natural Walking Plate :)


Lubo, brzdy su sice fajn, ale nie vzdy ti pomozu. Na tvrdych podkladoch a na lade ti lyza ujde aj s brzdou. Bezpecnostne lanko ju podrzi. Pretetekari brzy nepouzivaju, tam ide o gramy. Ja som presiel na lahke viazanie bez brdy a pouzivam lanko, ktorim si pripnem lyzu o lyziarku. Kvoli bezpecnosti tam treba vlozit medziclen, ktory sa pri urcitom zatazeni roztrhne (ideal 40-60kg). Pri tazkych padoch a lavinach sa tak predite zraneniam. Ako bezpecnostný prvok sa da pouzit napr. slabsia snurka (nesmie to byt repka), plastova karabina ap. Ak nechcete experimentovat, tak odporucam toto: n-w-b.com/ Je to plastovy mezdiclen do bezpecnostneho lanka, ktorý sa roztrhne pri tazkych padoch a v lavine. Tu je zasa ukazka ako to pouzit: wildsnow.com/…/leash-dynafit-speed-radical-2011-13-sportiva


Podla mojich info je to nasledovne:
Lyze sa vyrabaju v Tunisku, vo fabrike AST. LaSportiva spolupracuje na ich konstrukcnom dizajne s Movement Ski. Tato svajciarska znacka sa zameriava skor na freeride, takze nejde o "prekreslovanie" ich ponuky do farieb LaSportiva.
Viazko je rebrand volacoho, ale zabudol som ako sa to vola. Ta ista robi OEM veci tusim pre SkiTrab.


Lubo, a kto tie lyže pre LS vlastne robí? LS asi len kreslí dizajn a výrobu niekde objednávajú, nie?

