Posledná
zastávka
pred trailovým
behom
Hiking.sk ULTRA.HIKING.SK

Diskusná téma K článku: Tréning ultrabežca Napriek skutočnosti, že tréning nie je nosnou časťou celkovej prípravy na ultramaratón, budeme sa mu venovať ako prvému. V prípade, že chce bežec zamiešať poradím na popredných miestach či už horského alebo asfaltového ultra, potrebuje špecificky zostavený systém prípravy, ktorý zabezpečí, že sa na štart postaví v čo najlepšom fyzickom rozpoložení. 21/07/16 ← späť Nahlásiť adminom zobraz: naopak, len posledný týždeň

Zaujímavá knižka od MMŠ :
Telesná výchova
dennikn.sk/…/?ref=list

01/12/20 07:00 Peter61

odomykám
Zaujimavy rozhovor s Karolom Petöczom, dnes uz 77-rocnym bezcom a trenerom:
dennikn.sk/…/?cst=cd3b41ad4f25bdf5d62a9cba112c812c2454b13f

01/12/20 06:57 Peter61

Zaujimavy rozhovor s Karolom Petöczom, dnes uz 77-rocnym bezcom a trenerom:
dennikn.sk/…/?ref=cl

18/03/17 08:44 Sona

Presne tak. Nemusi to byt ale striktne dane, ze 10 minut/10 minut. Staci si to menezovat podla pocitu - ako fartlek. Jednoducho pokial najdes silne stupanie, prejdes do chodze, lahsie pasaze sa daju prebehnut. Je to metoda, akou sa da natrenovat dlhsi "pobyt" v trochu vyssich srdcovotepovych zonach a pritom sa uplne neodpalit. Co sa tyka tych svalov - su 100x lepsie akoby to bol tuk samozrejme, nakolko ony predda vykonavaju pracu, avsak pravda je taka, ze zaroven aj spotrebuvaju ovela viac kysliku a zaroven aj vela vazia, co spomaluje a zaroven skodi pohybovej sustave (viem o com pisem, isiel som zo 100 kg na 68, ale zas taky extrem nemusis). Hold, treba si vybrat, ale myslim, ze cesta, ktoru si nacrtol teraz je celkom spravna, tak do toho :)

23/02/17 10:28 Eric

Vďaka. Asi najväčší problém bude ta váha. Skúsim sa preorientovať v posilovni na cviky s vlastnou váhou (zhyby, kliky na bradlách 10x10 za tréning) a uvidím. Aj som tušil, že mať priveľa svalovej hmoty nie je vždy prínosné - najmä pri behu a turistike. Skúsim zísť na tých 90-95 kg a nájsť zlatú strednú cestu.
Len čo sa stopí sneh začnem opäť behávať a postupne si pridávať.
Ináč čo je to ten indiánsky beh? Je to niečo v štýle - napr.10 minút beh, 10 minút chôdza, 10 minút beh atď.?

S pozdravom

23/02/17 10:03 Juraj C.

Ahoj. Ak sa mozem vyjadrit, kedze chodis do posilnovne a si trojbojar, predpokladam, ze tych 108 kg nebude vacsinou z tuku, avsak tak ci tak, na vytrvalostne discipliny, i ked s nizsou intenzitou, ale v terene, je 108 kg naozaj vela. Trpi tym najma pohybova sustava - prave preto ta bolest kolien dolu kopcom. Pri tejto vahe by som dokonca absolutne vylucil nejaky beh dolu z kopca. Je to kontraproduktivne. Skor rozmyslat o nejakom rychlejsom vyslape do kopca a potom opatrne dolu - najlepsi by bol asi v tomto pripade bicykel. Ide Ti o prechod, ktory ma dokopy skoro 100 km a prevysenie cez 5 km a Ty ho chces dat za dva dni, co je celkom slusny VYTRVALOSTNY vykon. Treba si uvedomit, ze pokial by si siel po rovine svojim tempom polmaratonu, musel by si zabehnut dva dni po sebe minimalne 6 hodin vkuse. A to nehovorim o prevyseni a terene. Skus to zo srandy jeden den absolvovat (trebars 8 - 9 hodinovy indiansky beh), ako sa budes citit na druhy den, ci by si taky vykon dokazal zopakovat. 5 - 6 km behy Ti nepovedia o Tvojej vytrvalosti nic. Nehovorim, ze sa to neda, da samozrejme, ale pokial nechces na prechode vyslovene trpiet (napriklad aj tymi bolestami kolien), bude lepsie sa trochu viac preorientovat na tvorbu vytrvalostnej stranky (tu silovu mas uz dostatocnu). Nemusis zozaciatku behat 4 x do tyzdna, staci 2 - 3, ale behy postupne predlzuj (pomaly), nasledne skus jeden z nich natiahnut na nejakych 90 minut. Samozrejme treba vsak ratat s urcitou transformaciou stavby tela, uz z Teba nebude tutovy silovy trojbojar :) Treba si vybrat. Alebo ist prechod na tri dni a to sa uz vcelku da. :)

23/02/17 09:11 Eric

Zdravím

Potreboval by som radu ohľadom prípravy na prechod Nízkymi Tatrami (Telgárt-Donovaly). Posilujem a behávam už snáď 15 rokov. Behávam len 3-4 krát do týždňa po 5-6 km na poli a v lese. Dal som aj niekoľko polmaratónov v čase od 2 hodín do 2:30. V behu som limitovaný mojou hmotnosťou (mám asi 108 kg pri výške 184cm). V posilovni sa prevažne orientujem na silový trojboj (nesúťažne). Mám však občasný problém s bolesťou kolien. Najmä pri zbehoch, pri turistike dole kopcom.
Mal by som dačo výrazne zmeniť? Alebo máte nejaké rady ako sa na to kondične čo najlepšie pripraviť?Chcel by som to dať v čo najkratšom čase - tak do 2 dní.

Vďaka za radu

22/02/17 15:07 Juraj C.
Pridaj príspevok RSS tejto témy
Kontrolný reťazec:
Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vysvetlivky → klikni na postavičku
Vriace fórum RSS vriaceho fóra
Kysucký Gerlaching na Ľadonhoru 30/11/21 19:44 7 príspevkov
Kamenná chata zrekonštruovaná 22/11/21 12:28 83 príspevkov
Batoh Simond Alpinism 22 ultralight 18/11/21 12:02 5 príspevkov
Zbojnícka chata 17/11/21 09:14 291 príspevkov
GR 20 - ako na to a iné postrehy 10/11/21 22:33 4 príspevky
Malokarpatská vertikála 2021 06/11/21 00:00 nová téma
Devold Running – ľahké funkčné merino 27/10/21 09:52 1 príspevok
Ako sa správať na túre v blízkosti stáda 19/10/21 14:33 31 príspevkov
Čo má perie, všetko letí – detailne o páperovej výbave 12/10/21 14:29 19 príspevkov
P. Puchala: Turisti patria do chránených území 20/09/21 21:56 5 príspevkov
Výstup na Rysy 13.9.2021 12/09/21 06:41 nová téma
Cesta hrdinov SNP za 12 dní – Kráľova hoľa 26/08/21 17:30 2 príspevky
Mŕtvym na pamiatku, živým na výstrahu 11/08/21 05:20 22 príspevkov
Nízkotatranská stíhačka 2020: bojovalo sa až do konca 27/07/21 16:29 9 príspevkov
Rozhľadňa na Devínskej Kobyle 24/07/21 11:07 6 príspevkov
Žiarska chata zrekonštruovaná 11/07/21 19:00 58 príspevkov
Najvyššie vrchy SR - najvyššie body okresov 21/06/21 22:16 32 príspevkov
Martin Urbaník: využitie pacera nie je slabosť 26/05/21 05:18 6 príspevkov
Geocaching a turistika 03/04/21 06:38 21 príspevkov
Stane sa Čertovica bežkárskym eldorádom? 31/03/21 15:37 16 príspevkov
Tatranské hrebene – názvoslovie 15/02/21 05:18 5 príspevkov
Navigácie pri pochode hrdinov SNP 14/02/21 19:26 nová téma
0.22