Komentár
PaliT k článku: Salaš Smrekovica Môžete niekto odmerať priemer tých rúr na piecke a priemer otvoru cez stenu? Tiež približné rozmery jednotlivých častí dymovodu, my by sme to v rámci OZ Sloboda …
+ 182 ďalších príspevkovPaliT k článku: Salaš Smrekovica Môžete niekto odmerať priemer tých rúr na piecke a priemer otvoru cez stenu? Tiež približné rozmery jednotlivých častí dymovodu, my by sme to v rámci OZ Sloboda …
+ 182 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Chodník Pavla Jozefa Šafárika Nie tadeto. Porovnaj okolie Zahajnice v mape hikingu s mapy.cz. Aktualna trasa je na mape hikingu, ja som vsak siel podla tej druhej a asfalt som si predlzil o …
+ 14 ďalších príspevkovK článku: Balkánsky trip 2023: Národný park Kiskunsági v Maďarsku
nová témaMartin knor k článku: Hladké sedlo z Troch studničiek Co to tu pleties? Ta sucha predsa vobec nebola sucha. To je predsa jasne ... ci? :-D
+ 9 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Chata pod Rysmi zrekonštruovaná súťaž na toalety spis.korzar.sme.sk/…/architek…
+ 165 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Jarný ťah z juhu na sever: Šahy – Hontianske Nemce No teda, ja by som toho revizora v pohode nebral. Asi by ma rozdrapilo od jedu. Pred 2 rokmi som obehaval juznu hranicu a cestoval som (je to vlastne ta ista tr …
+ 28 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Cesta SNP alebo slovenské Camino (3) – z Veľkej Fatry k mohyle na Bradle Noo, ale ked ste sa hore kopcom vyviezli, tak ste celu cestu SNP nepresli. O rok by ste si ju mali zopakovat, ale uz bez svindlovania :-).
+ 6 ďalších príspevkovMatobee k článku: Hrebeňom Volovských vrchov z Košíc do Poproča v zime Martin hehe. Ako aj v texte spomínam, nebolo to nijaké hrozné. Bolo to z tých príjemnejších zimných bivakov. Mohlo byť zo cca - 5 °C. Natrafil som na celkom prí …
+ 11 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Pamätník Vladimíra Holíka nad Račou – túra inšpirovaná túrou Najviac ma zaujalo to U-cko. Vobec si nepamatam, ze by som tam cosi take videl. Uz som tam vsak velmi dlho nebol. Inac fascinuju ma novostavby domov na strmych …
+ 3 ďalšie príspevkyMartin knor k článku: Hlava, Sásky vrch a Mesiac kameň Pekna prechadzka krasnou oblastou. Pred 3 rokmi som robil okruh zo Zibritova cez Buzalkov vrch, Sixovu stran, Stangarigel, Hlavu a Mesiac kamen. Ale na Saskom v …
+ 4 ďalšie príspevkyK článku: Z Podhorian do Horných Lefantoviec za históriou i tajomnými lesmi Tribeča
nová témaMisoB k článku: Jarná dvojdňovka Strážovskými vrchmi a rozkoš na Rokoši Máš pravdu, opravené vo faktoch.
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Ako vraví klasik: "všetko plynie a mení sa." Dakedy si dával predpokladám 2000 + km ročne, čo dedukujem z toho všetkého, čo si prešiel. Pred tým klobúk dolu. :- …
+ 21 ďalších príspevkovK článku: Tri Vody
nová témaAde.e k článku: Májový prechod Šípskej Fatry Velmi malo znama a navstevovana, no krasna oblast. Ja som ju, okrem Ostreho, este nenavstivil, ale uz par rokov mam v plane. Oplati sa vsak ist aj neznacene od …
+ 8 ďalších príspevkovSvatopluk k článku: Sinec na jeseň Výborná správa ! Pamätám Sinec pekný potom rozjazdený ťažkou technikou, viac razy som tam vtedy poblúdil.
+ 17 ďalších príspevkovMatobee k článku: Juhovýchodnou časťou Levočských vrchov v marci Henrich máte to tam krásne. Levočáky su skvelá a Branisko ešte viac. Zavítal som aj tam pred týždňom. Dokonca aj s kúskom Bachurne neďaleko tvojho rodiska/domov …
+ 5 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok v Tatrách rozširuje možnosti pre skialpinizmus, no pridáva nové povinnosti a zakazuje vstup so psom do vysokohorského prostredia JAMES a HNO shsjames.org/horolezectvo-niz… Mimochodom, jendá sa o I. až II.+ UIAA. Choďák vypadol úplne
+ 29 ďalších príspevkovOliver Malacky k článku: Známym a predsa neznámym masívom Devínskej Kobyly Ahojte,všetci no ako?😄😃
nová témaOliver malacky k článku: Spustili program Živé chodníky 2024 na obnovu turistickej infraštruktúry a značenia Super milovať
nová téma
Diskusná téma K článku: Reťaz, to je potvora
Diskusná téma K článku: Reťaz, to je potvora (strana 2)
Moja retaz po minulej sezone je prekvapivo plne prevadzky schopna. To je dokazom ako sa oplati pravidelna a dosledna udrzba po kazdej jazde pocas sezony :) Inak vsetky vela prijemnych km v tejto sezone, hlavne bez padov :)
Inšpirovaný článkom som odmeral reťaz a zistil som 133,3.Dnes som kúpil novú reťaz s malou dušičkou som ju založil a ide to ako švajčiarske hodinky.Neviem koľko km mala stará reťaz ale prežila toho hrozne veľa.
tusim by som mal skontrolovat retaz, ma uz nejakych 5K najazdene a zatial som sa biku ani nedotkol.
Na umyvanie odporucam kombinaciu stresny nosic na aute + dazd + dialnica, ale nie v noci (kvoli muskam). Taky nalesteny bike som nemal ani ked bol fungl novy.
Na MTB v terene je dolezitejsia trakcia ako valivy odpor. Najma predne koleso pri zjazde nesmie trakciu stratit, lebo to vacsinou konci padom. Ja hustim predne na povolene minimum a zadne o nieco viac.
bdel,pri všetkej úcte fyziku neoblafneme, ani ja, ani Vy, ani výrobca plášťov. Valivý odpor podhustenej gumy musí byť zákonite vyšší.
pio - schwalbetires.com/wider_faste…
Palo TT - nizsi tlak - vacsia stycna plocha a tym lepsia prilnavost, samozrejme do urcitej hranice.
Málo natlakovaná pneumatika bude mat vždy väčší valivý odpor ako tá, ktorá je nahustená tvrdšie. Je to raz tak, a je zbytočné o tom polemizovať. Fyzika nepustí.
Každý plášť má na boku napísané minimálne a maximálne hodnoty nahustenia. V zásade platí, že na cestu (asfalt) použijem vyššie tlaky a do terénu nižšie. Moje obvyklé odskúšané hodnoty sú asi takéto: Vážim cca 85 - 90kg . Cestný bicykel so žiletkovými kolesami s tzv plášťovkami hustím vpredu na 7.5 bar a vzadu na 8 bar. Horský bicykel hustím pre nespevnený terén vpredu aj vzadu na 2,9 – 3,1 bar, pokiaľ viem, že väčšina cesty pôjde po spevnenej ceste tak kolesá hustím na 4 bary. Pri podhusťovaní do terénu treba však dávať pozor, aby ste to neprehnali. Pneumatika sa Môže v extrémnom prípade vyzuť. Keď dostanem vonku na MTB defekt, manometer so sebou nenosím, tak nahustím na dve sifónové bombičky ? .
Ešte prepočítavacia tabuľka na jednotky: 1 bar = 100 kPa = 0,987 atm = 14,5 psi.
Lepšie Ti to žerie nerovnosti.
A aka je vyhoda nizsich tlakov v pneumatike?
tubeless maju vyhodu v moznosti jazdit nizsie tlaky v pneumatike a rozhodne maju vyssiu odolnost voci defektu, hlavne voci snakebite. Galusky lepene na rafik nie su ziaden pravek cyklistiky, ale uplne bezna vec medzi pretekarmi. Bud jazdia galusky alebo tzv. plášťovky.
Tá "gebuzina" na lepenie strašne rada zalepí aj ventil. Tie bezdušové kolesá vlastne dnes majú iba zmysel pre ušetrenie hmotnosti (Môj názor). Údajne sú menej náchylné na defekt (ale nerozumiem tomu, že prečo). To máš Lubo ako na aute. Galusku sme v dávnych časoch lepili na ráfik. Dnes sú už iné ráfiky a bezdušový plášť sa nelepí. Celkom dobre je to popísané v tomto článku: kastar.cz/bezdusove-plaste-ge…
To,že máš bezdušáky neznamená,že tam nemôžeš strčiť dušu a ideš,na lepenie ,je nejaká gebuzina,neviem teraz z hlavy ako sa to volá,pozri niekde na MTBikeri,ale je to na menšie diery,myslím asi do 3 mm.
Nuz, ja by som do toho nerad vrtal :-)
A autoventil si z tohoto urobim lahko, mala redukcia za tusim 50centov a je to aj bez vrtania. No teraz treba inu dusu. Blbe je, ze som vsak zistil, ze tam ani dusu nemam ... je to bezdusove. Tak googlim ako sa to opravuje. Cert aby vzal tie nove technologie. Na starej Meride som mal defekt za 12 rokov len jeden a to bola vyslovene chyba medzi sedlom a riadidlami.
Pozri sa, ked mechanik zenskej cestnej reprezentacie pochopil, ze pre mna ako technickeho debila jednoducho iba autoventil...
neviem, co mas za squosty, ale do tych mojich idu tusim 25x622, 19 x 622.
Srandista...