Marcheggský viaduktIvan Wlachovský (pio), Záhorie
Hodnotenie Hodnotiť môžeš až po prihlásení
Stavba mosta sa začala v novembri 1846 . Ukončená bola na jeseň 1847 Most medzi stanicami Marchegg a Devínska Nová Ves bol cez rieku Moravu postavený 474 m dlhý most, ktorý patril k najväčším vo vtedajšej monarchii. Most pozostával z desiatich inundačných tehlových klenieb svetlosti 10x15 m po oboch stranách a strednej časti, ktorou prekonával tok rieky a tvorila ju drevená dvojnásobne zložená priehradová konštrukcia rozpätia 2 x 43 m.Drevenú časť mosta zničila za Prusko-rakúskej vojny v roku 1866 ustupujúca rakúska armáda. Po jeho provizórnej oprave bola obnovená prevádzka 27.8.1866. Definitívna obnova sa skončila až v 1868, pričom drevené provizórium bolo nahradené spojitou oceľovou priehradovou konštrukciou o rozpätí 2 x 43 m. Železnú priehradovú konštrukciu s hornou mostovkou z roku 1868 vyhodili do vzduchu ustupujúci fašisti 6.4.1945.Provizórne na rýchlosť 10 km/h bol obnovený Červenou armádou v roku 1946. Zdĺhavé spoločné rokovanie česko-slovenskej a rakúskej strany schválilo až v decembri 1959 výstavbu definitívneho mosta.Oceľová konštrukcia jednokoľajného mosta s hlavnými nosníkmi priehradovými, priamopásovými, spojitými, jednoduchej trojuholníkovej sústavy so zvislicami je o dvoch poliach rozpätia 2 x 43 m.
GPS súradnice
šírka: 48.238750 ° SŠ
dĺžka: 16.948060 ° VD
» Ukázať na mape Dátum vloženia fotografie 07/09/2010 Dátum vzniku fotografie 24/01/2009 Fototechnika Nikon D60 EXIF informácie z fotografie expozícia: 1 / 80 s
clona: f / 7.1
ISO: 200
NIKON CORPORATION, NIKON D60
dĺžka: 16.948060 ° VD
» Ukázať na mape Dátum vloženia fotografie 07/09/2010 Dátum vzniku fotografie 24/01/2009 Fototechnika Nikon D60 EXIF informácie z fotografie expozícia: 1 / 80 s
clona: f / 7.1
ISO: 200
NIKON CORPORATION, NIKON D60