Túra Pohraničím Kysúc (Oščadnica – Makov) Keď som bol pred dvomi rokmi na Beskydku a pri Kornianskom ropnom prameni, tak som si povedal, že sa sem niekedy určite vyberiem na viacdňový pochod. Po mesačnej túre cez leto som si dal od viacdňovej turistiky chvíľu oddych. Na začiatku septembra sa však počasie parádne ustálilo. Dni boli slnečné, bez jediného mraku. Preto mi to už nedalo a začal som rozmýšľať, kam by som vyrazil. Pri pohľade na mapu sa mi oči zastavili práve na tomto kúsku zeme. Mal som na výber dve možnosti. Prvou bol vnútorný hrebeň, cez ktorý ide červená značka, alebo pohraničný hrebeň, na ktorom vystriedam niekoľko značiek. Nakoniec som sa rozhodol pre druhú možnosť. 20/03/21 Pavel Forgáč Kysucké Beskydy, Západné Beskydy
Túra Babia hora – nevesta hornej Oravy Jedno španielske príslovie hovorí, že svadba je ako kúpa melónu, človek musí mať pri výbere šťastie. Myslím, že keď som sa dostal na rad, stálo pri mne. Zobral som si dievča z Oravy. Vždy keď ideme pozrieť svokrovcov, ideme na dovolenku. Parádnu dovolenku. Nebolo tomu inak ani v januári minulého roku. Svet zamrzol, nasnežilo. Babia hora v bielych, akoby svadobných šatách pozývala na slávnosť. Iste chápete, že sme nemohli odmietnuť. Sme predsa slušne vychovaní turisti. 10/03/21 Patrik Slanina Oravské Beskydy
Túra Osada Tatárovci a Belanovský vrch Na Veľkú noc počas lockdownu sme objavovali na dolných Kysuciach v okrese Kysuckého Nového Mesta Vadičovskú dolinu. Teraz pri opätovnom lockdowne v objavovaní pokračujeme. 05/02/21 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Túra Slovenskom 3: Orava, Liptov a Spiš Tretia časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Skorušinské vrchy, Západné Tatry, Kozie chrbty, Levočské vrchy a Spišskú Maguru. 09/01/21 Pavel Forgáč Nízke Tatry, Skorušinské vrchy, +
Túra Koruna Oravy v zime Koruna Oravy je náročný turistický prechod viacerých vrcholov počas jedného dňa. Niečo okolo 72 km+ a cez 5000 výškových metrov prevýšenia. Preveria telo i ducha na maximum. 04/01/21 Jaroslav Prečuch Malá Fatra, Orava a Kysuce, +
Túra Slovenskom 2: Krivánska Fatra, Kysuce a Orava Druhá časť môjho putovania „od domu až domov“ okolo Slovenska. V tejto časti prejdem cez Krivánsku časť Malej Fatry, Kysuckú vrchovinu, Kysucké Beskydy, Oravské Beskydy, Podbeskydskú vrchovinu a Oravskú Maguru. 28/11/20 Pavel Forgáč Malá Fatra, Kysucká vrchovina, +
Túra Naša prvá návšteva Brýzgaliek Určite mnohí z vás poznajú kysucký skanzen vo Vychylovke, kde sa dajú nájsť pôvodné stavby, ktoré sem boli premiestnené za účelom ich zachovania pre budúce generácie. Nad Bystrickou dolinou sa nachádza miesto, kde nájdete pôvodné drevené cholvarky priamo uprostred prírody. 16/11/20 Jana Bílešová Kysucké Beskydy
Túra Klapy a k tomu Holíš Alebo Turistické vychádzky s tortúristami nemajú ženskú tvár, ale napokon sa vždy ukáže, že keď sa človek prekoná, tak neoľutuje. Stačí málo: iba ráno vyraziť. 12/11/20 Anna Javorská Javorníky
Túra Z Nezbudskej Lúčky do Zuberca V posledných rokoch som o tomto čase väčšinou dával dokopy článok z nášho posledne absolvovaného čiastkového pochodu po stopách Cesty hrdinov SNP. Tento rok tomu bolo inak. 10/10/20 Tomáš Deneš Malá Fatra, Oravská Magura, +
Túra K rozhľadni U Jantov nad Krásnom nad Kysucou V týchto dňoch pribudla k rozhľadniam na Kysuciach úplne nová, stojaca nad Krásnom nad Kysucou. Veža sa týči v nadmorskej výške 560 metrov nad morom na vŕšku Diel pri krásňanskej osade U Jantov. Je postavená tak, aby sa z nej otváral široký výhľad na mesto. Jej autorom je architekt Stanislav Mikovčák. 25/09/20 Jana Bílešová Javorníky
Túra Z Nesluše cez osady s deťmi Na dolných Kysuciach v bočnom údolí neďaleko okresného Kysuckého Nového Mesta sa nachádza obec Nesluša. V jej okolí je na svahoch Javorníkov roztrúsených až dvadsaťdva osád. Rozhodujeme sa pre peší výlet okolím osady Samuhelovci, Ostré. Sem by nás mala zaviesť z konca Nesluše žltá značka. Od osady chceme potom po modrej značke pokračovať k osadám Tabačkovci, Grešákovci a Balošákovci pod Jakubovským vrchom. Uvidíme, ako sa nám to podarí. 06/08/20 Jana Bílešová Javorníky
Túra Dva tipy ako k drevenej zvoničke pod Zlieňom Jedným z mojich prvých článkov na Hikingu bol článok "S Adamkom cez laz Adamovci". Nad lazom Adamovci sa nachádzajú nádherné lúky Kysuckej vrchoviny, z ktorých sú otvorené výhľady široko-ďaleko, ale predovšetkým na hlavný hrebeň Malej Fatry a na Kubínsku hoľu. 05/08/20 Jana Bílešová Kysucká vrchovina
Túra Okolo chotára Poviny Vzhľadom na situáciu ohľadom pandémie sme sa cez Veľkú noc mohli zdržiavať iba v rámci svojho okresu, presnejšie v okrese, kde máme trvalé bydlisko. To isté platilo aj pre turistické aktivity. Tak som sa rozhodol prejsť okruh, ktorý som mal v pláne už dávnejšie, len som ho z viacerých dôvodov ešte neabsolvoval. Ide o trasu vedúcu okolím dolnokysuckej dedinky Povina, ležiacej blízko Kysuckého Nového Mesta. Úseky z nej síce prakticky prejdené mám, len som ich prešiel trochu iným spôsobom. Navyše, viacerými časťami spomínaného okruhu prechádzali značené trasy, ktoré sú roky zrušené. Takže spojím to zároveň s pátraním po starých značkách. 18/06/20 Dušan Šrenkel Kysucká vrchovina
Túra Hrebeňovka Javorníkov zo Žiliny Pôvodne som plánoval ísť na hrebeňovku Slanských vrchov, po ktorej dlhšie pokukujem, ale kvôli africkému moru ošípaných som nakoniec radšej pozmenil plány. Nechcel som ohroziť naše domáce prasce. Nemusel som ani dlho rozmýšľať a hneď som vedel, že náhradným plánom budú Javorníky. Pohorie cez týždeň celkom opustené so zaujímavými horskými lúkami a malými lazníckymi sídlami. 31/05/20 Pavel Forgáč Javorníky
Túra NCH osadami Krásna nad Kysucou V článku by som vás chcela pozvať na nenáročnú prechádzku okolím horských osád patriacich ku Krásnu nad Kysucou. Niekoľko z nich sme po prvýkrát navštívili v októbri minulého roka počas pekného babieho leta. Osady sú roztrúsené v pohorí Javorníkov smerom k Vojtovmu vrchu a Kykuli. Trasu sme volili tak, aby sme si urobili okruh. 28/05/20 Jana Bílešová Javorníky
Orava a Kysuce
- Základné informácie o oblasti

Turistická oblasť „Orava a Kysuce“ pokrýva severozápadnú časť Slovenska. Ide o historické regióny na území súčasného Žilinského a Trenčianskeho samosprávneho kraja. Horská oblasť sa nachádza vo Vonkajších Západných Karpatoch v tzv. flyšovom pásme pohorí Slovenska. Bližšie sú to Javorníky, Kysucká vrchovina, Kysucké Beskydy, Oravská kotlina, Oravská vrchovina, Oravská Magura, Oravské Beskydy, Podbeskydská brázda, Podbeskydská vrchovina, Skorušinské vrchy a Západné Beskydy (Jablunkovské medzihorie, Moravsko-sliezske Beskydy a Turzovská vrchovina). V opisovanom území sa rozprestiera Chránená krajinná oblasť Kysuce a CHKO Horná Orava, ktoré pokrývajú viaceré zo spomenutých geomorfologických jednotiek.

Uvedené horstvá sa okrem Javorníkov začleňujú do významného horského masívu Beskydy. Nadmorskou výškou 1725 na Babej hore sú po Tatrách a Nízkych Tatrách tretím najvyšším horstvom na Slovensku. Všetky pohoria mimo Oravských Beskýd nepresahujú nadmorskú výšku 1400 m n. m. Tým pádom nedosahujú pásmo kosodreviny ani prirodzených holí. Oblasť je charakteristická roztrateným osídlením a malebnou poľnohospodárskou krajinou. Mnohé horské chrbáty sú odlesnené a poskytujú ďaleké výhľady. Horské svahy pokrývajú husté, prevažne smrekové lesy. Sieť turistických značených trás umožňuje ľahké vychádzky, ťažké túry aj niekoľkodenné prechody hrebeňmi. Výdatnosť zrážok a tuhé zimy prajú potulkám na bežkách. Hraničné hrebene s Poľskom a Moravou sú takmer súvislo vyznačené značkami s početnými chatami v susednej krajine.

autor: Tomáš Trstenský
K rozhľadni U Jantov nad Krásnom nad Kysucou 22/09/20 07:10 2 príspevky
Hikeplanner
rozšírené hľadanie
Login prihlás sa alebo registruj
zapamätať

Vytvorením používateľského konta súhlasíte s podmienkami použitia HIKING.SK, ktorých súčasťou sú aj informácie o spracovaní osobných údajov.