Túra Detvianska Huta – Vrchdobroč – Píla Začiatok roku 2021 bol pre turistov v znamení čakania na otvorenie hraníc okresov. Podľa automatu boli viac zatvorené, ako otvorené. Boli aj svetlé okamihy a tie sme hneď využili. Hurá za hranice okresu! Ďaleko však nie, lebo cestovať hodiny v dopravnom prostriedku s rúškom na tvári nie je nič príjemné. Koncom februára bol jeden šťastný týždeň a my sme zacestovali do okresu Detva. Hlavným motívom bola kaplnka Najsvätejšieho srdca Ježišovho na Hornej Brestine. 15/03/21 Danka Tomášiková Veporské vrchy
Túra Zimný okruh lazníckym krajom Hriňovej Napriek blízkosti kraja som končiny v okolí Hriňovej nikdy nenavštívil. Dokonca aj cez Hriňovú som prechádzal len raz autom. Pritom ma malebná oblasť známa z obrázkov v kalendároch lákala už veľmi dávno. Bolo už na čase zmeniť žalostný stav. Vonku vrcholila zima 2020/2021 s krásnym jasným počasím a ako to už v zime býva, spolu s ním aj s poriadnymi mrazmi. Naplánoval som si príjemný dvojdňový okruh po lazníckych osadách a po umožnení cestovania mimo okres som vyrazil. 05/03/21 Martin Birka Veporské vrchy
Túra Výstup na Skalolam z Ľubietovej Rozhodli sme sa stráviť vianočné sviatky na strednom Slovensku, aby sme hlavne zmenili prostredie, nadýchali sa čerstvého vzduchu a načerpali nové sily do nového roka. 18/02/21 Tatiana Filipková Veporské vrchy
Cyklotúra Tlstý javor – Brezno s deťmi na bicykloch Keď sme už na bicykloch s našimi chlapcami prejazdili azda všetky možné rovinky v okolí Brezna (veľa ich teda nie je), začali sme vymýšľať výlety, na ktorých je potrebné trochu aj zabrať do pedálov. Jedným z nich je cyklotúra zo známeho sedla v hlavnom hrebeni Veporských vrchov – Tlstý javor, odkiaľ pôjdeme do Brezna. 21/01/21 Mirka a Milan Kvietkovci Veporské vrchy
Túra Rudná magistrála 2: Tlstý javor – Stolica Druhá časť prechodu Rudnej magistrály, z Tlstého javora cez sedlo Zbojská na vrch Stolica s následným zostupom do Muránskej Zdychavy. Muránska planina, Veporské aj Stolické vrchy sú nádherným miestom, doteraz turisticky takmer neobjaveným. 05/12/20 Miloš Hajdin Muránska planina, Stolické vrchy, +
Túra Z Kriváňa na Kriváň (z Poľany do Tatier) Poľana, Kráľova hoľa, Kriváň - tri symbolické vrcholy Slovenska. Raz dávnejšie som v televízii sledoval reportáž o prechode týchto troch vrcholov v jednom slede zo severu na juh. Nechal som sa inšpirovať a po niekoľkých rokoch sa mi aj za spoluúčasti dvoch kamarátov podarilo prechod zrealizovať výhradne po značených trasách z mojej domovskej dedinky Kriváň až po majestátny Kriváň vo Vysokých Tatrách cez Poľanu a Nízke Tatry, spolu viac ako 180 km. Všetko sa to udialo v prvej polovici júla v priebehu 8 dní. 08/08/20 Martin Hakel Nízke Tatry, Muránska planina, +
Túra Čierny Balog, Dobroč – Zákľuky – Hronec Po týždňoch neustávajúcich dažďov konečne predpoveď počasia hlási, že môžeme očakávať teplý víkend bez zrážok. Tešíme sa a ihneď spriadame plány, kam sa s partiou kamarátov vydáme na hory. Stano otvára mapu a odpoveď je hneď jasná. A tak sa v sobotu ráno vyberáme do obce Čierny Balog, odkiaľ začíname našu dvojdňovú túru vo Veporských vrchoch. 01/08/20 Gabriela Ferencová Veporské vrchy
Túra Srdcom Veporských vrchov Po neúspešnom zimnom pokuse navštíviť chatu Varta a vystúpiť na Klenovský Vepor od sedla Zbojská, odkiaľ som ešte nešiel, keď sme sa museli pre kamarátovu bolesť nohy vrátiť, mi tieto končiny nedali pokoj. Čas postúpil a začala suchá jar roku 2020. Prvé teplé májové dni som sa som rozhodol veporské končiny navštíviť znovu. Vymyslel som variant z Lomu nad Rimavicou s prespatím na chate pod Vartou a zaútočiť na bájny vrch trošku inak. 22/06/20 Martin Birka Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Zbojnícke zážitky spod Klenovského Vepra Salaš Zbojská je miesto, ktoré mi prirástlo k srdcu od mojej prvej návštevy malebného kraja. Zbojská ležia na hlavnom hrebeni Slovenského rudohoria v NP Muránska planina. Názov priesmyku pripomína bohatú zbojnícku minulosť. Pôsobila tu zbojnícka družina pod vedením kapitána Jakuba Surovca. Rada by som vám priblížila moje zážitky z panenských čias jedinečnej atmosféry s pobehujúcimi pastierskymi psíkmi, cválajúcimi koňmi, pasúcimi sa ovečkami, mangalicami a nezbedným híkajúcim somárikom. 15/06/20 Tatiana Filipková Veporské vrchy
Túra Zaniknuté dediny (7) – Ipeľský Potok a Hámor V západnej časti Slovenského rudohoria boli v druhej polovici 20. storočia vybudované tri vodné nádrže, aby zásobovali obyvateľstvo Juhoslovenskej kotliny pitnou vodou. Ide o vodárenské nádrže Hriňová, Klenovec a Málinec. Výstavba všetkých troch vodných diel si vyžiadala obmedzenie hospodárskych aktivít ľudí v údoliach, ale väčší presun obyvateľstva si vyžiadalo vybudovanie VN Málinec. 10/06/20 Tomáš Trstenský Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Zaniknuté dediny (6) – Javorina Sú to len tri či štyri ľudské generácie - a ako sa život zmenil! Na lazoch vo Veporských vrchoch mohol byť predlohou obrazov Martina Benku. Ubehlo ledva 100 rokov. Z výhonku na okraji lúky je statná jedľa, lúka tu už nie je, celkom zarástla. Ľudí, čo ju kosievali, zomlela vojna a spoločenské prevraty. Laznícky život sa ako-tak udržal v nižších polohách. Vysoko v horách nemali šancu ani najtvrdšie mozole. Ich jedinými pamätníkmi sú rumoviská a jedna malá biela kaplnka. 27/05/20 Matúš Morong Stolické vrchy, Veporské vrchy
Túra Z Polomky do Tisovca v marcovom snehu V poslednom období ma zaujal Národný park Muránska planina, v ktorom som túto zimu bol viackrát. Vybral som sa na túru práve sem. Keďže rád chodím tam, kde som ešte nebol, vyskúšal som trasu z Polomky cez Fabovu hoľu do Tisovca. Počasie prialo dokonale, a tak hor sa za dobrodružstvom. 04/04/20 Martin Birka Veporské vrchy
Túra Zimný výstup na stred Slovenska s deťmi „Zajtra ideme na Hrb!“, hovoríme v piatok večer našim chlapcom. Výrazy na ich tvárach hovoria o všetkom možnom (po narušení ich zábavnej hry s legom), ale o nadšení z objavovania nepoznaného sa nedá hovoriť. Tak hneď dodáme, že pôjdeme do stredu, vlastne lepšie povedané, na stred Slovenska. To už im znie omnoho lepšie a už vidíme náznaky ich záujmu. 12/03/20 Mirka a Milan Kvietkovci Veporské vrchy
Túra Rudná magistrála zo Stolice do Zlatých Moraviec Mojou najobľúbenejšou a najčastejšie navštevovanou turistickou lokalitou sú neďaleké Štiavnické vrchy. Už ako chlapec som si v tomto sopečnom pohorí všímal na toho času ošarpaných smerovníkoch tabuľky s nápisom Rudná magistrála. Dozvedel som sa o nej, že spája miesta s banskou históriu medzi Zlatými Moravcami a vrchom Stolica. Znelo to zaujímavo, no práve Stolica mi nejak nesedela ako záver trasy. Človek príde na kopec ďaleko od všetkého a čo potom? Aj napriek tomu sa mi pri pohľade do mapy trasa zapáčila a, samozrejme, ma lákala. Od vtedy som niekoľkokrát po častiach prešiel úseky magistrály medzi Zlatými Moravcami a Banskou Štiavnicou. No prešlo niekoľko rokov a až na konci septembra 2019 sa vyskytla situácia, kedy som sa rozhodol, že idem na to. 02/12/19 Jakub Mészáros Rudohorie, Muránska planina, +
Túra Od zubačky z Tisovca cez Fabovu hoľu do Michalovej Na Muránsku planinu sme sa s priateľkou vybrali, aby sme konečne preturistikovali celý víkend. Aj napriek tomu, že sme nemali k dispozícii auto, a museli sme sa na planinu dopraviť spojmi, sme nakoniec naplánovali dve pekné trasy, ktoré sme boli schopní prejsť za dva dni, s tým že sa vieme dostať v nedeľu domov. Do toho všetkého sme ešte zakomponovali parný vláčik, ktorý práve počas víkendu išiel trasu sedlo Zbojská – Tisovec a späť. Pre počasie nehlásili žiadne pekné vyhliadky, ale to nehlásili ani týždeň predtým v Tatrách, a mali sme z toho peknú túru. Ako sa ukázalo, na Muráni sa nám počasie pomstilo aj za predchádzajúci víkend. 13/10/19 Dominik Chňapko Muránska planina, Veporské vrchy
Filter túr počet článkov: 85
Málinec – Chocholná – Látky (po starých značkách) 26/01/20 12:55 17 príspevkov
Hikeplanner
rozšírené hľadanie
Login prihlás sa alebo registruj
zapamätať

Vytvorením používateľského konta súhlasíte s podmienkami použitia HIKING.SK, ktorých súčasťou sú aj informácie o spracovaní osobných údajov.