Reportáž Zimné fotostretko na Červenci

Po fotení rozkvitnutých kvetiniek a jesenného lístia sme sa teraz rozhodli zamerať na sneh v prekrásnom prostredí poľany na Červenci, obkolesenej prstencom hôr. Fotostretnutie na Chate pod Náružím, ktorá nemá elektrinu, bolo výzvou, a tak si organizácia vyžiadala trochu viac času a prostriedkov. A ako nám teda bolo?

Nočná foto v praxi

Štvrtkové popoludnie sa nieslo v znamení príchodov. Po tour de Slovakia, počas ktorej sme zbierali účastníkov, sme sa v Bobroveckej Vápenici stretli nielen s ďalšími členmi, ale už aj so službou na chate a najmä s pánom skútristom, ktorý nám viezol hore elektrocentrálu, plátno a projektor, potraviny na kapustnicu a ďalšie vybavenie (napríklad batohy). Keďže počasie vyzeralo dosť jarne, časť cesty absolvoval džípom a časť na skútri. Aj my sme obúvali lyže až asi v polceste.

Na chate sme sa postupne zbierali, nielen fotopartia, ale aj Tomášovi kamaráti z KST Kremnička. Chata veru tento víkend praskala vo švíkoch. Okolo ôsmej mesiac svietil ako šialený a jasná obloha vyhnala prvú fotočatu v zložení ja, Joži, Maťo_d, Rasťo a PeťoH von. Nočná fotka bola síce na programe až v sobotu, ale nebolo jasné, či to vie aj svätý Peter.

Obuli sme snežnice a vydali sa smerom na Malú kopu. Po krátkom pochode lesom sa začala objavila poľana posypaná malými ihličnatými stromami s bielymi hranami štítov za ňou. Na tomto mieste (foto 1) som sa rozhodla zakempovať, ostatní pokračovali hore. Po chvíli ma na lyžiach minul Jirka Chamrád, ktorý sem vyliezol ako prvý, potom bolo okolo už len ticho. Mesiac svietil ako divý, bolo teplo, bezvetrie, ideálny čas na experimentovanie. V prípade potreby telefonická konzultácia s Maťom, ktorý bol asi 50 metrov ďalej na kopci. Po asi hodine som sa ešte vybrala hore na kopec za zvyškom nočných maniakov, čo - to sme ešte pofotili, aby sme mali rovnaké fotky, ale zima začala víťaziť, najmä počas požiadavky Rasťa na pózovanie pri desaťminútovej expozícii (foto 4).

Piatkové vymaľované počasie

Ráno sa všetci až na výnimky (mňa zdolali bacily) vybrali smerom na Malú Kopu alebo Babky, Rígeľ či Mnícha. Počasie bolo nádherné, okolo obeda na fotenie až príliš ostré svetlo. Západ slnka ale fotografom prial. Večer sme sa rozložili v jedálni a než dorazil Igor Strhársky, komentovali sme výber našich fotiek v zmysle viac hláv - viac rozumu. Potom sme spustili prednášku, zameranú najmä na Igorov štýl, jeho fotky rôznych úkazov z Lomnického štítu, a dozvedeli sa čo - to aj o fyzike a astronómii. Posledné chvíle večera sme sa socializovali aj s pomocou erárnej gitary.

Sobotňajšia víchrica

V sobotu fučalo už od rána, množstvo odvážlivcov sa však vybralo na túry aj napriek tomu. V pláne bol Sivý vrch, ktorý však väčšina účastníkov nedosiahla a cieľom boli rôzne miesta cestou. Okrem víchra bolo neskutočne teplo a sneh sa prebáral aj pod snežnicami. Popoludní som už tak trpela nedostatkom pohybu a fotiek na karte, že som sa pridala k Hono a Jančimu smerujúcim na Mnícha (foto 13). Štíty boli čiastočne pod sivým závesom a smerom k Nízkym Tatrám to vyzeralo na úplný Mordor (foto 14). Dažďová clona nás dostihla, ponáhľali sme sa späť.

Večer sme sa s ohľadom na členov Kremničky odobrali do jednej z izieb a tam rozložili nádobíčko. Maťo_d mal vynikajúco pripravenú prezentáciu o nočnej fotografii, ktorá toho veľa osvetlila a určite aj k mnohému inšpirovala. Zvyšok večera sa niesol v družnej zábave v jedálni.

Veľkonočná nedeľa

Počas raňajok si účastníci objednali ďalšie dve fotostretnutia, jarné na Besníku a jesenné v Súľovských vrchoch. Detaily najmä toho prvého budeme riešiť čo najskôr. Tiež sa riešila klasická stretkovská fotosúťaž, ktorej detaily si môžete prečítať v závere článku.

Po raňajkách sme postupne vyprevádzali všetkých odchádzajúcich, okolo obeda naložili skúter, pomohli popratať chatu a nastal čas odchodu. Obuli sme lyže a nadšene svišťali dolu....len po rázcestie pod Babkami. Odtiaľto to vyzeralo na Veľkú noc v najneskoršom termíne. Teplo, bez snehu, vtáčí štebot. Lyže šup na plecia a pochod až dolu, tam naložiť všetko do auta. Tesne sme ušli lejaku a prežili sme aj spiatočnú cestu, kedy si nás vietor posúval po jazdných pruhoch na diaľnici.

Fotografie sú však nefalšovane zimné, atmosféra bola vynikajúca, veríme, že sa vám všetkým páčilo a skoro sa zase uvidíme. Zatiaľ aspoň virtuálne v galérii :).

Ďakujeme Tomášovi za výdatnú pomoc pri organizovaní, službe na chate za milý prístup a všemožnú pomoc, a všetkým účastníkom, ako aj členom KST Kremnička za vytváranie príjemnej atmosféry.

Pravidlá súťaže

1. Každý účastník fotostretia sa môže zúčastniť s troma fotkami.
2. Fotografie súťažiaci pridajú v priebehu pondelka do špeciálnej súťaže v galérii.
3. Fotografie bude hodnotiť celá pospolitá verejnosť do konca budúceho týždňa.
4. Hráme o tri knižné ceny, z toho dve o fotografovaní a jeden cestopis.