Reportáž Fotostretko na Súľove

Pre tohtoročné jesenné fotostretko sme už dlho vopred vybrali rozprávkové Súľovské skaly. Zvolili sme termín 8. - 11. október, v ktorom sme už nečakali žiadne opary, ale krásne čisté jesenné počasie. Predstavy sivobielych skál vystupujúcich zo zeleno - oranžovo - červeného lesa a k tomu modrá obloha privádzali určite do vytrženia nejedného fotografa.

Štvrtok

Vo štvrtok večer sme sa pomaly trúsili k chate Kinex. Tí šťastnejší podobné obrázky, ako som vykreslila v úvode, pofotili na túrach cestou na stretnutie, my menej flexibilní sme sa výdatne pozerali z auta. Klimatizácia fučala chlad a my sme dúfali, že aj keď to možno nebude také stopercentne gýčovité ako v Oraviciach, snáď sa naši meteorológovia mýlia, alebo sa príchod frontu aspoň oneskorí.
Štvrtkový večer trávime voľnou debatou, jedna partia sa dohodne na nočnej túre na Súľovský hrad za účelom fotografií vychádzajúceho slnka. Pred spaním ešte z terasy fotím jasnú oblohu so siluetami štítov ako dôkaz, že bolo aj pekne.

Piatok

Samozrejme, že fotografie východu slnka a ani samotné slnko sme nevideli, a to až do konca pobytu. Ráno splývajú skaly so sivou oblohou, ale neprší a tak vyrážame na okruh Súľovskými skalami. Na večer je naplánovaná prednáška o postprocessingu a Tóno nám modrú oblohu dokreslí. Po modrej značke vychádzame zo Súľova, fotíme ovečky a pomaly sa uberáme k Roháčskemu sedlu. Cestou fotíme, čo sa dá, vystriedame sa predovšetkým pri skalnej vyhliadke, kde vidím prvé a posledné lúče tohto a aj nasledujúceho dňa. V sedle dávame prvý obed a pokračujeme ďalej. V sedle Roháč-Čiakov strácame Paliho, ktorý sa nebadane pustí dolu po žltej v domnení, že nasleduje Rasťa, čo zisťujeme až o dosť neskôr. Aspoň bude mať ako satisfakciu za stratu našej spoločnosti iné fotky, utešujeme sa a pokračujeme na Štefánikovu vyhliadku, kde sa dosť zdržíme a do omrzenia fotíme to isté, akoby sme každým ďalším cvaknutím mohli privolať slnko.

Pokračujeme na hrad, ďalší výrazný fotobod, kde sa hemžíme ako mravce. Záujemcovia o históriu môžu porovnávať súčasnosť s rekonštrukciou, ktorú nakreslil a každému venoval náš lektor a hradológ Tono Dali Zahradník. Potom ešte pozrieme Gotickú bránu a trúsime sa do reštaurácie neďaleko ubytovania na druhý obed. Po ňom na večeru do chaty a hurá na prednášku o základných funkciách Photoshopu. Aj s praktickým nácvikom to trvá do cca jedenástej a naši noví hostia spoza Moravy sa konečne dostanú do jedálne na večeru. Svoju spokojnosť s dobrým jedlom a pobytom hlučne dávajú najavo až do pol štvrtej rána.

Sobota

Ráno sa budíme do absolútne najnefotografickejšieho počasia, aké si dokážeme predstaviť. Prší a je takmer tma, ešte aj hmla, ktorá sa ovíja okolo skál, je tmavosivá. Dooobedňajšie fotenie pozostáva z výletu na balkón. V programe je teda ďalšia lekcia Photoshopu. Po nej ideme opäť na obed do neďalekej reštaurácie. Popoludní opäť (ešte stále) prší a tak si robíme individuálny program až do večere. Večer sa skupinka záujemcov venuje colormanagementu, druhá skupinka sleduje futbal so Slovinskom. Po skončení si nenechávame pokaziť náladu a utužujeme kolektív až do pol jednej.

Nedeľa

Horko - ťažko sa všetci dostavíme pred chatu v tom istom čase, aby sme si urobili spoločnú foto (ďakujeme Tónovi). Okolo jedenástej sa lúčime a rozpŕchneme sa po Slovensku hľadať modrú oblohu...

P.S. Budúcoročné fotostretnutia a ich témy (napr. fotenie fauny, opäť krajinárska foto atď.) spresníme do konca roka, orientačne už aj s menami lektorov. Dúfame, že sa na nich s vami opäť stretneme. :-) Plánujeme urobiť aj fotostretnutie pre úplných začiatočníkov, ktorých možno súčasná úroveň stretnutí odrádza.