Vonkajšie rozmery atlasu sú 215 x 310 mm, čo je o niečo viac ako klasická A4-ka. Má 140 strán viazaných špirálovou väzbou, z toho 114 mapových v mierke 1:100.000. Na zvyšných stranách nájdeme klad listov, prejazdnú mapu Slovenska, tabuľku vzdialeností miest, legendu, register sídiel a mapy centier krajských miest v mierke 1:15.000. Celkový pocit z vyhotovenia zodpovedá mierne nadrozmernému autoatlasu.

Pozitívne hodnotím prehľadnosť máp napriek množstvu informácii, ktoré obsahujú. Je to docielené menšou veľkosťou písma a celkovo jemnou grafikou. Taktiež sa mi páči prekrytie mapových strán, ktorého rozsah je na stranách naznačený prerušovanou čiarou. Klad listov je riešený tak, aby boli dostatočne pokryté aj prihraničné oblasti – najmä s Českom a Poľskom. Avšak na východe chýba kúsok pokrytia, Kremenec v Bukovských vrchoch nenájdeme.

Z motoristického pohľadu má tento autoatlas všetko, čo šofér potrebuje – pri mierke 1:100.000 skutočne oku nič neunikne. Komplikácie môže spôsobiť len nutnosť často prevracať listy. Na nedávnej služobnej ceste som ocenil aj plány miest, spolu s registrom ulíc.

Turistické informácie

Ako už bolo spomenuté v úvode, súčasťou autoatlasu sú turistické informácie. Neprehliadnuteľné sú turistické značky a fialovou prerušovanou čiarou vyznačené cyklotrasy. Ďalej nájdeme lesy, kosodrevinu, skalné útvary, vrcholy s nadmorskými výškami, plesá, pramene, potoky, informácie o sezónnych uzáveroch chodníkov, hranice rezervácii a národných parkov, lesné cesty, turistické chaty, hotely, kempy, hrady, zrúcaniny, múzeá, pamiatky UNESCO a pod.

[ Tipy na túry a aktuality z hôr môžeš sledovať aj na našom FacebookuInstagrame ]

Do atlasu neboli zahrnuté vrstevnice, čo je podľa môjho názoru škoda. Stačili by s intervalom 100 metrov – prehľadnosti by to neuškodilo a informačná hodnota pre turistu by sa znásobila. Ďalej by som uvítal vyznačenie jednosmernosti chodníkov. Tak ako pri turistickom atlase 1:50.000, ani do tohto atlasu sa nedostali nadmorské výšky sídiel. Z dôvodu prehľadnosti boli vypustené časové informácie pri turistických chodníkoch a taktiež rázcestia a ich názvy. Tento krok chápem, no zároveň by stálo za úvahu, či by nebolo vhodné tieto informácie predsa zahrnúť, no s menšou podrobnosťou.

GPS

Podobne ako všetky turistické mapy od SHOCartu, aj tento atlas má WGS 84 mriežku pre fanúšikov GPS navigácie. Rovnako nepochopiteľná, ako v prípade iných máp tohto vydavateľa, pre mňa ostáva preferencia UTM kilometrovej mriežky pred stupňami, ktoré sú podľa mňa oveľa viac užívateľsky prívetivé.

Pre koho je vhodný?

Jednoznačne treba povedať, že tento atlas nenahradí klasickú turistickú mapu – jednoducho vrstevnice a časy na mape mať treba. Pre základný prehľad o turistických možnostiach v konkrétnej lokalite však postačuje a možno s jeho pomocou rámcovo plánovať akciu a pred jej realizáciou zaobstarať klasickú mapu. Veľmi dobre poslúži aj ľuďom, čo preferujú krátke túry z jedného "základného tábora", napríklad rodinám s deťmi.

Z môjho pohľadu je atlas ideálny práve do auta. Podrobnosť je pre motoristu viac ako postačujúc a navyše získa veľa turistických informácii, ktoré využije v prípade, ak počas cesty dostane chuť neplánovane niekam nakuknúť.

Pri cene okolo 400,- Sk to považujem túto publikáciu za veľmi dobrú investíciu.