Komentár
Janabilesova k fotke: Mošovské stromy Zakutia parku
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Mošovské stromy Zakutia parku
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Lúčnaté Javorníky Ano, este nedávno bol smerovník na vrchole Chotárneho medzi stromami, ale tie už pošli. Akosi stále nevidím na svahoch dostatočné množstvo nových stromčekov, al …
+ 2 ďalšie príspevkyJanabilesova k fotke: Biele svahy Vysokej krasota....
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Cez osadu Mračkov Bola to parádna jarná túrka. Lysá musí byť, zapasovala tam...
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Nad Starinou Predbežne mám vymyslenú trasu, ktorá zahŕňa túto červenú, potom modrú z Topole a ešte motanie sa okolo Uliče. Len musí prísť vhodný čas :-)
+ 2 ďalšie príspevkyAdina k fotke: A tak... Ďakujem :-). Čarovné miesto, ako aj ostatné výhľady cestou na Sľubicu.
+ 2 ďalšie príspevkyAdina k fotke: Vzsušná Prechádzala som okolo v noci. Rozhľadňa je ozaj osvetlená vďaka solárnym panelom na nej.
nová témaJanabilesova k fotke: Barónov hrob Pridávam aktuálnu podobu okolia hrobu. Les ustúpil...
+ 8 ďalších príspevkovMatobee k fotke: U Smrekov Áno, bol to úžasný deň so skvelým počasím. :-)
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k fotke: Horenos Snáď sa čoskoro zastavíš. :-) Ja som mal zas premiéru na Lysci.
+ 3 ďalšie príspevkyPaulovič pali76ZM k fotke: z hrebeňa Šiprúňa Cestou hore je výhľadov dosť, ale samotný vrchol je zalesnený. Ale kúsok pod vrcholom je ešte malá lúčka s výhľadom na Nízke Tatry.
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Hodinová veža Hmm vyzerá to tam zaujímavo.
+ 1 ďalší príspevokMatobee k fotke: Večerná atmosféra Vojšína Úžasná atmosféra Maťo. :-)
nová témaMatobee k fotke: Na Striebornici Díky Maťo. No to by som netipol, že máš sem namierené aj keď si nakoniec nešiel. Červená "hrebeňovka" je na urobenie si obrazu o tejto časti pohoria fajn a zlák …
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: spod Šiprúňa Krásne...
+ 2 ďalšie príspevkyAde.e k fotke: hrad Rytro Tajomny hrad v Karpatoch. Parada
+ 1 ďalší príspevokMatobee k fotke: Strhujúca Vrátnica Tiež som o ňom netušil a dozvedel som sa rovnako ako ty. :-) Je to famózna skala. Pridávam ešte jeden záber zboku.
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Nad Ľubietovou Ja som tu bol pred dvoma rokmi v čase ešte nerozvinutej vegetácie, ale páčilo sa mi tiež. Ešte tu mám nejaké resty, takže prídem opäť.
nová témaJanabilesova k fotke: Solitér Na lúkach nad Ľubietovou smerom ku Skalolamu je ich viacero... Veľmi príjemne prekvapili...
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Hájska skala Rád tu jazdím, tie trasy Bajkom k tajchom mám už prejdené všetky, aj viackrát. Je to tu bicyklový raj :-)
+ 2 ďalšie príspevky
Diskusná téma K fotke: Pernek železničná stanica
Diskusná téma K fotke: Pernek železničná stanica
Tento pohľad sa naskytol turistom, ale aj domácim, ktorí vystúpili z vlaku na stanici Pernek. Je to už ale minulosť, pretože osobná železničná doprava bola na tejto trati (Zohor-Plavecký Mikuláš) zrušená v roku 2003. Šlapať 2 km do obce po frekventovanej ceste nebola žiadna radosť, zároveň je to modrá značkovaná trasa.
ha ha, tie kartonove karticky mali nieco do seba. Ako decko som si ich odkladal a zbieral. Kazdopadne sa mi pacili ovela viac ako dnesne "obycajne" papierove cestovne listky tie sa zbierat nedaju- ale mozno je to spomienkovy optimizmus z mojej strany :)))
Presne tak, súhlas.
Aj keď ja si viem predstaviť čiastočné obnovenie prevádzky,
Výstavba nových úsekov na Slovensku :))))
Nostalgická spomienka :
img12.imageshack.us/…/jablol0…
Pôvodnému autorovi sa ospravedlňujem, ale neviem odkiaľ to mám.
Ano, prevadzka na trati Jablonica - Brezova bola zrusena pro velkom tresku, pri ktorom padlo za obet vacsie mnozstvo reg. tratí. Do Vrboveho nepremava vlak uz velmi dlho- ja si ho uz nepamatam. Problemom tychto trati bolo to, ze to boli slepe trate, kt. neboli prepojene navzajom. Myslim, ze rozhodujuce tu boli 30-te roky 20 stor, ked stat po nastupe Hitlera k moci zacal budovat pohranicne opevnenia a na budovanie plánovanej zeleznicnej infrastruktury zial uz nezostali peniaze. Niektore trate sa potom dobudovali za Slov. statu /napr. znama tunelovka Turc. teplice - BB/ Ale zdaleka nie vsetky. Zeleznicna infrastruktura zostala nedobudovana, nekompletna, s mnozstvom slepych odbociek, kt. vedu do 1-2 dediniek /Brezova, Vrbove, Slavosovce..../ cize prakticky nikam. Tie sa samozrejme nemozu uzivit, a to neberiem do uvahy nehospodarnost a prezamestnanost na ZSR. Jedine vychodisko ako tieto trate zachovat je vyuzitie v cest. ruchu, ale ten ich bez dotacie tiez sam neuzivi. K moznosti obnovenia prevadzky mam teda skor skepticky postoj, no a vybudovanie nejakej novej zeleznice - to je skor z rise fantazie.
Ked teda odhliadnem od niektorych fantasmagorickych projektov nasich polit. predstavenych- ako napr. sirokorozchodka z obnovujuceho sa ZSSR.
Vladvlad, zaujimavy link, akurat sa nestiham odviezt tym vlakom, dlho to trva :)
Ja suhlasim, dokonca vlaciky preferujem, napr. aj pri cestach za turistikou, len som vyjadril svoju skepsu nad ich prevadzkovanim a lahostajnostou kompetentnych.
Áno, ale povedzme, že aspoň počas letnej/dovolenkovej sezóny by stálo za to uvažovať o tom. Tu nemusí tá "čierna diera" ZSSK robiť nič, kraj spolu s obcami a možno aj nejakými fondami by to finančne utiahli.
V rámci CR (cest. ruchu) je zaujímavá jazda vláčikom, následne výstup na povedzem Plavecký hrad alebo nejaké tematicky zamerané, nenáročné okruhy.
Všimol som si, že napr. v P.Podhradí je nejaké (asi to dobre nepopíšem) "centrum pre agroturistiku", Kuchyňa v.n. Vývrat, Lozorno tiež v.n., atď, dalo by sa tam nájsť veľa zaujímavých lokalít (aké také vinohrady, možno aj pre niekoho zaujímavé vinné pivnice,...).
Toto všetko by pri dobrej propagácii mohlo zabezpečiť aj zahraničných návštevníkov, výhoda blízkosti Bratislavy,...
Igor, ved trat Jablonica - Brezova premavala este pred takymi 3-4 rokmi, nie?
Bohuzial tu ide, ako vsade, o peniaze a ZSR zrejme nepojdu do podniku s nerentabilnou perspektivou, ked sa boria na inych tratiach so stratami. Je mozne, ze to vykryju obce financiami, ale zasa tu bude boj medzi linkami SAD a zeleznicami a busove spoje, ked uz, zvacsa dokazu lepsie ustat tuto konkurenciu. A dnes, vzhladom na pohodlie vlastneho auta a aj ceny spojov, sa ludia akosi radsej a pohodlnejsie zavezu, kam potrebuju, sami.
Laicky som študoval históriu tejto, ale aj okolitých žel.tratí.
Konkrétne táto trať ako píše bulat, mala všetko pripravené (násypy, premostenia, odklony potokov,...), stačilo len položiť kolajnice po Jablonicu. Dôvody prečo sa tak nestalo (obdobie tesne po 2.svet. vojne), sú pre mňa nepochopiteľné.
Podrobné info aj o iných tratiach :
vlaky.net/…/002768-Nedostavan…
Dokonca v niektorých turistických mapách od VKÚ figuruje ten násyp ako "bývalá železnica", čo je dosť úsmevné.
to Sona: presne tak dajú sa nájsť informácie, kde sa píše, že BSK (Bratislavský sam. kraj) "plánuje" "nejaké" využitie pre CR. Ja osobne by som bol za, veď nemusia tie vláčiky chodiť každú hodinu.
Ako alternatíva preplneným autobusom SAD počas pekných letných dní v smere BA-Lozorno(Kuchyňa, Plavecké ..., Sološnica) a späť, pretože nie každý má auto alebo sa nechce vracať po turistike na rovnaké miesto.
stary nasyp kt. bol pripraveny na trat medzi Plav. Mikulasom a Jablonicou stale existuje. Inak povodne plany mali este prepojit zeleznicne Jablonicu nielen s Rohoznikom a BA ale aj s Myjavou a Vrbovym /Piestanmi/
Dokoncit sa stihla iba trat z N.Mesta cez Myjavu na Moravu. Ostatne su iba v naznakoch /PN- Vrbove, Jablonica-Brezova p/Bradlom/
Stale existuju uvahy o obnoveni tejto trati a jej predlzeniu podla starych planov az do Jablonice. Ludom z regionu by sa ulahcilo dochadzanie za pracou do Trnavy a zaroven by to mohlo pomoct turistickemu ruchu. Zavisi od dohody obci a VUC.
škoda tých zrušených trás, som inak zástanca trhu, ale tieto železnice by mal štát v rozumnej miere a systematicky dotovať ako "zelenšiu" formu dopravy
Pohľad na chýbajúci turistický rázcestník :
img37.imageshack.us/…/stanica…