Vriace fórum

Diskusná téma K fotke: Ranný Chopok

Lúče vychádzajúceho slnka práve osvetľujú tento známy kopec. Mal som ho sám pre seba a patrične som si to vychutnal. Teplota 3°C, jemný vietor, jasno, krásny zážitok. Začiatok výjazdu bol v L.Mikuláši o pol štvrtej a nasledovalo asi najzaujímavejšie cyklostúpanie aké poznám. Po známe ceste z Jasnej. Do polovice kopca bolo treba ešte svietiť, potom sa rozjasnilo. Čiže pre mňa netradičné, byť tu za takýchto podmienok, ale o tom to je. Nové zážitky. Výšlap stojí za to, cesta je oproti minulému roku miestami v horšom stave, ale stále celá zdolateľná. Horná stanica lanovky (2004m n.m.) je tak najvyššie miesto v SR, kam sa dá dostať bicyklom bez tlačenia alebo nosenia. Naspäť som nechcel ísť tou istou trasou, takže som išiel dole na juh. Samozrejme pešo a prekvapivo to nebolo ani náročné, krajom zjazdovky, mimo kosodreviny až som sa napojil na kamenistú cestu, ktorá vyústila pri stanici lanovky, chate Kosodrevina. Krásny deň a pekné lokality. Trasa v mape http://mapy.hiking.sk/?trasa=Qc8uI

Daulagiri

Mám veľmi rád tieto tvoje netradičné výjazdy, palce hore !!!

Vladvlad

Peter: som zvedavý, či a kedy vybudujú aj cestu na Chopok z Juhu. Potom to bude zaujímavé. Ale aj na pešo s bicyklom sa to dole dalo, ale nie je to pre každého. Riziko možného pošmyknutia alebo iného úrazu je celkom vysoké.

Od Svidovského sedla som už išiel pomaly, keďže už som všetky ciele splnil. Fotil som. Poludnie ma zastihlo niekde Pred Bystrou, horáreň. Odtiaľ som si už len vychutnával tie lokality, sedel na lúkach. Pri L.Mikuláši som bol cca o pol druhej, vlak mi išiel o 14:16 ale chcel som sa ísť ešte pozrieť k Liptovskej Mare. A dobre som spravil. Je v nej menej vody, pri brehoch sú také akoby pásy kamenia, po ktorých sa dá ísť. To spolu s modrou oblohou a bielymi obláčikmi vytváralo príjemnú atmosféru. Tam som bol cez pol hodinu. Na železničnú stanicu som potom prišiel o 14:40 a počkal na vlak o 15:18. Čiže žiadne náhlenie.

A v Žiline som sledoval ako je všade mokro a v Malej Fatre leje :)

Peter Miler

Riadna trasa cez tri sedlá... O koľkej si bol naspäť v LM? Ináč pecka fotka.

Vladvlad

Adina: určite sú, ale pokiaľ nejazdíš pravidelne v lokalitách, kde by sa ti mali uvariť brzdy :) tak by som to veľmi neriešil. Pokiaľ ti teraz fungujú tak je to fajn.

Lapaj: vďaka. A výlet samozrejme stál za to :)

Kryptajuliett

Chcel by som zareagovat k tym brzdam. Mne sa naozaj viackrat stalo ze rafiky sa pri brzdeni zohriali a dusa normalne praskla. Ale to bolo na cestnom bicykli s uzkymi pneumatikami. A mam cez 90kg, co tiez k tomu prispieva. Kvoli strachu z rychlosti som brzdil kontinualne aby som sa moc nerozbiehal. Lepsie je tusim nechat to rozbehnut co najrychlejsie a brzdit len prudko a kratko a len ked treba. Vtedy to zrejme stihne vychladnut.

Lapaj

Super fotka, určite aj výlet stál zato! ;)

Adina

Aha, tak to je o inom. No musím sa poradiť v cykloobchode, či vôbec na môj bicykel sú iné brzdové náležitosti. Dík za radu :-)

Vladvlad

Vďaka. Som rád, že sa páči a rovnako som rád že som tam bol :)

Ono výjazd na Chopok nie je len obyčajný štandardný výjazd. Ja ho vnímam ako niečo viac. Nie preto, že by to malo byť zložité alebo náročné, skôr pre jeho netradičnosť a to, že tieto lokality nemám pod nosom. Podobne ako minulý rok, len teraz som si povedal, že samotný výšlap by sa dal ešte viac "spríjemniť" a "znetradičniť". A to takouto skorou návštevou. Oplatilo sa.

V porovnaní s Kráľovou hoľou sa tu jedná o náročnejší výšlap. Nie je to len o dupaní do pedálov, ale aj o výbere vhodnej stopy, kameňov je na ceste dosť. Včera to bolo v spodnej časti aj miestami navlhnuté. cez deň pri peknom počasí je to fajn, ale ráno je to ešte viac fajn. Celé stúpanie som mal sám pre seba, pardon, pri Lukovej v kosodrevine sa pohybovali kamzíky a skrížili mi aj cestu. Čiže žiadne autá, turisti, žiadna spustená lanovka. Na druhej strane, bolo chladno, hore som si dal na seba rukavice, kuklu, bundu, vestu, návleky na kolená, ešte aj krátke spodky a bolo fajn. Bez toho by som sa tam klepal zimou. Rozplývam sa tu nad tým, ale ináč sa nedá. Bol to zážitok.

tidoj: :)
No to teda bolo vymakané :) Na oblohe kosáčik mesiaca, obloha plná hviezd a následne pomalé rozjaňovanie. Až tu zrazu vykuklo slnko.

Adina: ja mám kotúčové brzdy. Prehrievanie je samozrejme možné aj na nich, ale osobne som sa s ním nestretol. Som pomerne ľahký, brzdy funkčné, doštičky tiež, takže nemám problém. Aj keď mám "len" 160mm kotúče.
Možno by som na tvojom mieste skúsil zmeniť brzdové gumičky, inú zmes, je ich veľa druhov. Dá sa nimi ovplyvniť aj možné pískanie, niekomu brzdy veľmi pištia.

Adina

Paráda. Zaujímalo by ma, ako to máš s brzdami, keď ideš z kopca. Myslím teraz zahrievanie. Keď som išla z Minčola, tak sa mi zahrievali, že som sa bála, že mi gumy od horúceho ráfiku prasknú :-o).

Tidoj

Už len zažiť prechod z noci do nového dňa je super zážitok, takto to muselo byť vymakané. To by sa mi páčilo, ale nechcelo by sa mi to organizovať, ani v noci vstávať. Chcel by som zažiť krajinu (kdekoľvek) tak ako ty, teda chcel by som, aby si ma vozil za bicyklom. Ja sa zmestím aj do detského cyklovozíka (nejako) a ani veľa nevážim. Aj keď, uprednostnil by som niečo, kde sa dá aj trochu si pospať (kým sa dostaneme niekam do hory). Do kopca som dokonca ochotný vystúpiť. To by v tom bol čert, aby si to neodšliapal aj so mnou.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum

Komentár

Janabilesova k fotke: Lúčnaté Javorníky Toto je pekná časť hrebeňa Javorníkov, škoda toho vyrúbaného Chotárneho kopca... Budem zvedavá, či sa na ňom aj niečo vysadí a či niekedy opäť zazelená. Samotná …

nová téma

Daulagiri k fotke: Nad Starinou Pekne to tam vyzerá, hl. hrebeň Polonín som už navštívil a snáď sa raz dostanem aj do týchto miest.

Komentár

Adina k fotke: Vzsušná Prechádzala som okolo v noci. Rozhľadňa je ozaj osvetlená vďaka solárnym panelom na nej.

nová téma

Matobee k fotke: Na Striebornici Díky Maťo. No to by som netipol, že máš sem namierené aj keď si nakoniec nešiel. Červená "hrebeňovka" je na urobenie si obrazu o tejto časti pohoria fajn a zlák …

+ 1 ďalší príspevok

Komentár

Daulagiri k fotke: Nad Ľubietovou Ja som tu bol pred dvoma rokmi v čase ešte nerozvinutej vegetácie, ale páčilo sa mi tiež. Ešte tu mám nejaké resty, takže prídem opäť.