Komentár
K článku: Okolím kúpeľov Nimnica I.
nová témaK článku: Okolím kúpeľov Nimnica I.
nová témaMisoB: TuristickaMapa.sk - fórum Aktualizácia Boli aktualizované priebehy TZT na mapy.dennikn.sk a výpočtové dáta pre službu HIKEPLANNER. Stav ku koncu apríla 2024. Ďakujeme za pomoc všetkým pr …
+ 3328 ďalších príspevkovPaliT k článku: Salaš Smrekovica Môžete niekto odmerať priemer tých rúr na piecke a priemer otvoru cez stenu? Tiež približné rozmery jednotlivých častí dymovodu, my by sme to v rámci OZ Sloboda …
+ 182 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Chodník Pavla Jozefa Šafárika Nie tadeto. Porovnaj okolie Zahajnice v mape hikingu s mapy.cz. Aktualna trasa je na mape hikingu, ja som vsak siel podla tej druhej a asfalt som si predlzil o …
+ 14 ďalších príspevkovK článku: Balkánsky trip 2023: Národný park Kiskunsági v Maďarsku
nová témaMartin knor k článku: Hladké sedlo z Troch studničiek Co to tu pleties? Ta sucha predsa vobec nebola sucha. To je predsa jasne ... ci? :-D
+ 9 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Chata pod Rysmi zrekonštruovaná súťaž na toalety spis.korzar.sme.sk/…/architek…
+ 165 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Jarný ťah z juhu na sever: Šahy – Hontianske Nemce No teda, ja by som toho revizora v pohode nebral. Asi by ma rozdrapilo od jedu. Pred 2 rokmi som obehaval juznu hranicu a cestoval som (je to vlastne ta ista tr …
+ 28 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Cesta SNP alebo slovenské Camino (3) – z Veľkej Fatry k mohyle na Bradle Noo, ale ked ste sa hore kopcom vyviezli, tak ste celu cestu SNP nepresli. O rok by ste si ju mali zopakovat, ale uz bez svindlovania :-).
+ 6 ďalších príspevkovMatobee k článku: Hrebeňom Volovských vrchov z Košíc do Poproča v zime Martin hehe. Ako aj v texte spomínam, nebolo to nijaké hrozné. Bolo to z tých príjemnejších zimných bivakov. Mohlo byť zo cca - 5 °C. Natrafil som na celkom prí …
+ 11 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Pamätník Vladimíra Holíka nad Račou – túra inšpirovaná túrou Najviac ma zaujalo to U-cko. Vobec si nepamatam, ze by som tam cosi take videl. Uz som tam vsak velmi dlho nebol. Inac fascinuju ma novostavby domov na strmych …
+ 3 ďalšie príspevkyMartin knor k článku: Hlava, Sásky vrch a Mesiac kameň Pekna prechadzka krasnou oblastou. Pred 3 rokmi som robil okruh zo Zibritova cez Buzalkov vrch, Sixovu stran, Stangarigel, Hlavu a Mesiac kamen. Ale na Saskom v …
+ 4 ďalšie príspevkyK článku: Z Podhorian do Horných Lefantoviec za históriou i tajomnými lesmi Tribeča
nová témaMisoB k článku: Jarná dvojdňovka Strážovskými vrchmi a rozkoš na Rokoši Máš pravdu, opravené vo faktoch.
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Ako vraví klasik: "všetko plynie a mení sa." Dakedy si dával predpokladám 2000 + km ročne, čo dedukujem z toho všetkého, čo si prešiel. Pred tým klobúk dolu. :- …
+ 21 ďalších príspevkovK článku: Tri Vody
nová témaAde.e k článku: Májový prechod Šípskej Fatry Velmi malo znama a navstevovana, no krasna oblast. Ja som ju, okrem Ostreho, este nenavstivil, ale uz par rokov mam v plane. Oplati sa vsak ist aj neznacene od …
+ 8 ďalších príspevkovSvatopluk k článku: Sinec na jeseň Výborná správa ! Pamätám Sinec pekný potom rozjazdený ťažkou technikou, viac razy som tam vtedy poblúdil.
+ 17 ďalších príspevkovMatobee k článku: Juhovýchodnou časťou Levočských vrchov v marci Henrich máte to tam krásne. Levočáky su skvelá a Branisko ešte viac. Zavítal som aj tam pred týždňom. Dokonca aj s kúskom Bachurne neďaleko tvojho rodiska/domov …
+ 5 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok v Tatrách rozširuje možnosti pre skialpinizmus, no pridáva nové povinnosti a zakazuje vstup so psom do vysokohorského prostredia JAMES a HNO shsjames.org/horolezectvo-niz… Mimochodom, jendá sa o I. až II.+ UIAA. Choďák vypadol úplne
+ 29 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Verejná doprava primárne slúži preprave cestujúcich do zamestnania, škôl, zdravotníckych zariadení a pod. Nemožno však spochybniť ani výrazný prínos verejnej dopravy v oblasti rekreácie, najmä z pohľadu jej ekologickej prijateľnosti v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. V prvej časti článku sa pozrieme na vzťah verejnej dopravy a turistiky v historickom kontexte. Obsiahnuť rozsiahlu problematiku v rámci jedného článku je veľmi náročné, no pokúsime sa podať aspoň základný prehľad. Po nej bude nasledovať druhá časť zameraná na zhodnotenie súčasného stavu verejnej dopravy z pohľadu nárokov turistov.
Čiernohronská železnica :"Zkuste to bez drátú, pane Marconi"
chz.sk/…/ciernohronska-zelezn…
Ako prejsť najdlhšiu turistickú trasu s pomocou verejnej dopravy
imhd.sk/…/Ako-prejsť-najdlhši…
oprava :
"električky na Dunaji"
Električky pre Čiernohronskú lesnú železnicu :
poďľa rozhlasu Švajčiari ich oklamali ! Mali dodať jazdenky a dodali nové (r.v.1992)
chz.sk/…/svajciarsko-doda-ele…
elktričky v Dunaji :
vlaky.net/…/?scroll=diskusia
príspevok zmazaný pre nesúlad s pravidlami HIKING.SK
nemusieť sa
na Štefáničku trepať pešo, ale sa pekne vyviezť:-) Ktohovie, ako by sme sa na to pozerali pred tými 90 rokmi
historyweb.dennikn.sk/…/ako-z…
Super galeria, niektore fotky su unikatne... kde ich autor vykutral?
Zaujal ma Tónov príspevok. Pokiaľ čítam jeho články, tak som zistil, že najviac osvedčené sú nočné rýchliky z Bratislavy smerom na východ :) Od nich sa dá dostať na mnohé nástupné miesta skoro ráno a tým pádom sa dajú chytať prvé ranné spoje na mnohé nástupné lokality.
A súhlasím s tými viacdňovými akciami vo vzdialenostiach nad 200km.
U nás z dolných Kysúc sa ťažšie chytajú skoré ranné spoje, ešte že aspoň v Kysuckom Novom Meste stojí ranný rýchlik Bohemia. Ten sa dá na vzdialenejšie lokality využívať najviac. Akurát dosť zvykne meškať, takže s tým treba počítať.
Pre Vlado 2: škoda toho autobusu z Královej Lehoty do Čierneho Váhu, ešte 23/11/1992 som štartoval vo Svaríne, vyštveral sa na V. Bok a zošiel do Malužinej a
30/12/1992 som štartoval na Č. Váhu a prešiel do Heľpy
( táto cesta sa dá ísť iba v zime, je to po tvrdom povrchu ). A paradoxom tohoto výletu bolo, že som začal "doma" a vracal sa do Prahy, Č.R. z cudziny. A priznám sa, bolo mi strašne smutno...
No neviem, veru... Spomínam si, ako som z Košíc chodieval v roku 1984 do Zádielu a bolo pomerne dosť vlakov obidvomi smermi. Keď sme nie veľmi dávno zišli od Sorošky do Jablonova, bolo skoré popoludnie na veľkonočný pondelok a zadal som do vyhľadávača spojenie do Zádielu, kde sme mali zaparkované auto a neveriacky som zízal na displej: prvý spoj išiel až o pol šiestej ráno! Žiadny vlak, žiadny autobus jednoducho nešiel a napokon sme museli ísť stopom.
Nerobím si ilúzie o minulosti, ale som si istý, že verejná doprava nesmierne upadla v mnohých regiónoch.
Posolstvo znie: seďte doma a čumte do bedne. Tak mi to aspoň pripadá.
Zajtra akurát idem využiť po dlhých rokoch vláčik do Sološnice. :) To je príklad, ako to pri dobrej vôli ide.
Ospravedlňujem sa, som mimo tému. TONO, my sme na tom rovnako, začal som 1978 a chodím doteraz. Ešte vždy tých 1500 m výškových a 30 km dialkovych urobím.
Ak môžem - "dŕžme sa". Na dopravu mám ten istý názor.
Ja mam na rozdiel od vacsiny diskutujucich z verejnou dopravou vcelku dobre skusenosti. Chodím takto uz od rokov 1978/79 az doposial. Zatial sa mi vo drvivej vacsine pripadov nestalo, ze by som sa nedostal v normalnom case na hociktore miesto v SR, odkial by som vyrazal/schadzal do/z hor. Je to mozo tym "mojim spravnym know-how" ktory som si vypracoval za tie roky. Mozno je to aj tym, ze nad 200 km od BA chodim takmer vylucne do hor na min. dva dni. Inak trochu nechapen niektorych diskuterov co tu riesia osobne veci vhodne skor na porat vlaky.net ako na turisticky web :)
Ozývam sa z Vrboviec - dnešné cestovanie to bol tiež dobrý adrenalin - zdravím všetkých :-)
Tak da sa celkom dobre skombinovat ked je to potreba auto s verejnou dopravou, v pohode sa da chodit na tury aj autom, nevidim v tom nejaky velky problem. Aj na otocku to ide. Ked je ludi viac, tak je to uplne idealne.