Komentár
Matobee k článku: Okruh sviežozelenou jarnou Burdou Tono díky za dobré tipy nabudúce. O hradisku som vedel. Neviem či aj nie od teba z článku o Chate Ipeľ, sa mi vidí. Ale nie som si istý. Plus tvoje parádne fotk …
+ 3 ďalšie príspevkyMatobee k článku: Okruh sviežozelenou jarnou Burdou Tono díky za dobré tipy nabudúce. O hradisku som vedel. Neviem či aj nie od teba z článku o Chate Ipeľ, sa mi vidí. Ale nie som si istý. Plus tvoje parádne fotk …
+ 3 ďalšie príspevkyJana T. k článku: Via ferrata Megyer-hegy v skalách priamo nad jazerom na Zemplíne Krásne, zaujímavé miesta! Práve sme sa odtiaľ vrátili. :)
+ 5 ďalších príspevkovMisoB: Turistické značkované trasy Vďaka, opravíme.
+ 1910 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nič je pre prírodu všetko (odomknutô) .... V Tatrách urobili protest po tom, ako už dvaja manažéri odmietli Tarabovo prepúšťanie dennikn.sk/…/?cst=111e714abb4…
+ 62 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Májový prechod Šípskej Fatry Pekne. Presiel som to uz cele, iba ta neznacena strecha na Cebrat od Z mi chyba. Obehal som co-to aj mimo chodnikov, kedze je tu vela paradnych bral.
+ 9 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Bivak na Sklenárovej lúke Pred mnohymi rokmi som spal na Sk-Pl hranici a v noci sa cosi motalo nedaleko stanu. Tiez to slusne funelo, ale v tych dobach nebolo este o medvedoch ani chyru …
+ 2 ďalšie príspevkyMartin knor k článku: Pribudol náučný chodník Kurinecká dubina pri Rimavskej Sobote Ta dubina je ozaj paradna.
+ 3 ďalšie príspevkyV.v.l.a.a.d.o.o k článku: Okolím Krupiny - 1. Neznáme chodníčky Štiavnických vrchov Áno, jufema stojí a je vo výbornom stave.
+ 2 ďalšie príspevkyTomka k článku: Hláska na Kramárskom vrchu Anička, Heňo, Soňa, Martin, ďakujem za pristavenie.
+ 9 ďalších príspevkovAde.e k článku: Krížom cez Slovenské rudohorie (Kokava nad Rimavicou – Kopráš) Cize je na modrej TZT, hej? OK, dik. Ked som tade siel pred rokmi, tak to tam este nebolo.
+ 9 ďalších príspevkovMuska k článku: Salaš Obrubovanec Ten prameň sme si všimli keď sme šli okolo na bajkoch, chystáme sa ho ísť porobiť.. Vody je tam bolo dosť, len donesieme novú dlhšiu rúrku, aby sa dalo vyriešiť …
+ 162 ďalších príspevkovDaulagiri k článku: Tri Vody Prechádzal som okolo 1.5.2024, oddychoval a skrýval som sa tu pred silným slnkom. Prístrešok je pekný, na spanie len v núdzi, ale pred dažďom by mal ochrániť do …
nová témaDexter K k článku: Poľovnícka chata Vartáš Stav k 7.5. 2024 Terasa je stále na tom zle, treba opatrne cez ňu. Všetky okná sa dajú zavrieť. Aj okenice dať. Dve izby ideálne na spanie aj int. dvere sa dajú …
+ 10 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Fjällräven Kaipak 28 a 38 – dva nenápadné batohy niečo aj o školských taškách closer.sme.sk/…/logo-polarnej…
+ 20 ďalších príspevkovAde.e k článku: Ján Budaj o tom, či je medveďov priveľa a o výjazdoch na horské chaty Zaujimava informacia ohladom toho medveda z Talov a najma, ak to bol on, co nahanal tu Bielorusku.
+ 118 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Tatranský ľadový dóm na Hrebienku Lučše pozdno kak nikogda
+ 128 ďalších príspevkovSona k článku: Pešo zo Štúrova k Egejskému moru 1: Maďarsko Pri tom kostole v Balatonfurede som minuly rok bola tyzden aj s detmi, Pobehali sme viacere zaujimave miesta, len som sa este nedostala k ich popisaniu. Naprie …
+ 12 ďalších príspevkovMiroslavskacel89: Zoznámenie Ahoj volam sa Miro a tiez hladam niekoho z Ke. Moje cislo je :0944444240. Mam 43 rokov. Chodil som do skautu a taboril som v lese aj mimo neho.
+ 1233 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nová ferrata cez Priečne sedlo v Tatrách Pacek a Brejčák o feratách sita.sk/dockame-sa-ferraty-na…
+ 27 ďalších príspevkovK článku: Veličova kopanica pod Valingou
nová téma
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Diskusná téma K článku: Verejná doprava a turistika (1. časť) - história
Verejná doprava primárne slúži preprave cestujúcich do zamestnania, škôl, zdravotníckych zariadení a pod. Nemožno však spochybniť ani výrazný prínos verejnej dopravy v oblasti rekreácie, najmä z pohľadu jej ekologickej prijateľnosti v porovnaní s individuálnou automobilovou dopravou. V prvej časti článku sa pozrieme na vzťah verejnej dopravy a turistiky v historickom kontexte. Obsiahnuť rozsiahlu problematiku v rámci jedného článku je veľmi náročné, no pokúsime sa podať aspoň základný prehľad. Po nej bude nasledovať druhá časť zameraná na zhodnotenie súčasného stavu verejnej dopravy z pohľadu nárokov turistov.
Čiernohronská železnica :"Zkuste to bez drátú, pane Marconi"
chz.sk/…/ciernohronska-zelezn…
Ako prejsť najdlhšiu turistickú trasu s pomocou verejnej dopravy
imhd.sk/…/Ako-prejsť-najdlhši…
oprava :
"električky na Dunaji"
Električky pre Čiernohronskú lesnú železnicu :
poďľa rozhlasu Švajčiari ich oklamali ! Mali dodať jazdenky a dodali nové (r.v.1992)
chz.sk/…/svajciarsko-doda-ele…
elktričky v Dunaji :
vlaky.net/…/?scroll=diskusia
príspevok zmazaný pre nesúlad s pravidlami HIKING.SK
nemusieť sa
na Štefáničku trepať pešo, ale sa pekne vyviezť:-) Ktohovie, ako by sme sa na to pozerali pred tými 90 rokmi
historyweb.dennikn.sk/…/ako-z…
Super galeria, niektore fotky su unikatne... kde ich autor vykutral?
Zaujal ma Tónov príspevok. Pokiaľ čítam jeho články, tak som zistil, že najviac osvedčené sú nočné rýchliky z Bratislavy smerom na východ :) Od nich sa dá dostať na mnohé nástupné miesta skoro ráno a tým pádom sa dajú chytať prvé ranné spoje na mnohé nástupné lokality.
A súhlasím s tými viacdňovými akciami vo vzdialenostiach nad 200km.
U nás z dolných Kysúc sa ťažšie chytajú skoré ranné spoje, ešte že aspoň v Kysuckom Novom Meste stojí ranný rýchlik Bohemia. Ten sa dá na vzdialenejšie lokality využívať najviac. Akurát dosť zvykne meškať, takže s tým treba počítať.
Pre Vlado 2: škoda toho autobusu z Královej Lehoty do Čierneho Váhu, ešte 23/11/1992 som štartoval vo Svaríne, vyštveral sa na V. Bok a zošiel do Malužinej a
30/12/1992 som štartoval na Č. Váhu a prešiel do Heľpy
( táto cesta sa dá ísť iba v zime, je to po tvrdom povrchu ). A paradoxom tohoto výletu bolo, že som začal "doma" a vracal sa do Prahy, Č.R. z cudziny. A priznám sa, bolo mi strašne smutno...
No neviem, veru... Spomínam si, ako som z Košíc chodieval v roku 1984 do Zádielu a bolo pomerne dosť vlakov obidvomi smermi. Keď sme nie veľmi dávno zišli od Sorošky do Jablonova, bolo skoré popoludnie na veľkonočný pondelok a zadal som do vyhľadávača spojenie do Zádielu, kde sme mali zaparkované auto a neveriacky som zízal na displej: prvý spoj išiel až o pol šiestej ráno! Žiadny vlak, žiadny autobus jednoducho nešiel a napokon sme museli ísť stopom.
Nerobím si ilúzie o minulosti, ale som si istý, že verejná doprava nesmierne upadla v mnohých regiónoch.
Posolstvo znie: seďte doma a čumte do bedne. Tak mi to aspoň pripadá.
Zajtra akurát idem využiť po dlhých rokoch vláčik do Sološnice. :) To je príklad, ako to pri dobrej vôli ide.
Ospravedlňujem sa, som mimo tému. TONO, my sme na tom rovnako, začal som 1978 a chodím doteraz. Ešte vždy tých 1500 m výškových a 30 km dialkovych urobím.
Ak môžem - "dŕžme sa". Na dopravu mám ten istý názor.
Ja mam na rozdiel od vacsiny diskutujucich z verejnou dopravou vcelku dobre skusenosti. Chodím takto uz od rokov 1978/79 az doposial. Zatial sa mi vo drvivej vacsine pripadov nestalo, ze by som sa nedostal v normalnom case na hociktore miesto v SR, odkial by som vyrazal/schadzal do/z hor. Je to mozo tym "mojim spravnym know-how" ktory som si vypracoval za tie roky. Mozno je to aj tym, ze nad 200 km od BA chodim takmer vylucne do hor na min. dva dni. Inak trochu nechapen niektorych diskuterov co tu riesia osobne veci vhodne skor na porat vlaky.net ako na turisticky web :)
Ozývam sa z Vrboviec - dnešné cestovanie to bol tiež dobrý adrenalin - zdravím všetkých :-)
Tak da sa celkom dobre skombinovat ked je to potreba auto s verejnou dopravou, v pohode sa da chodit na tury aj autom, nevidim v tom nejaky velky problem. Aj na otocku to ide. Ked je ludi viac, tak je to uplne idealne.