Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Z leta do zimy na novembrovom Rokoši

Sona , 1 reakcia

Parádny večer si zažil, naživo v teplý večer to muselo byť úžasné divadlo. A ten kontrast nemá chybu, takto z tepla :)

Matobee

Soňa bol to zážitok aj pre mňa. Farebnejšie ako zvyčajné západy/východy slnka. Podobné to bolo možno len v januári predminulej zimy na Babej hore.

Tomka , 1 reakcia

Pekná túra, ale tá zima by sa mi vôbec nepáčia.:(

Matobee

Danka ďakujem. Ten druhý deň bolo drsne. Nešiel som sa zohriať a paradoxne ani nie tak ráno ako neskôr cez deň. Brrr.

Pavel Forgáč , 2

Niečo podobné sa mi stalo tento rok na jar na Morave. Mal prejsť výrazný front počas noci no nehlásili nejaké radikálne ochladenie. Večer aj začalo pršať a keď som ráno vstal všetko bolo biele. Tak sa ochladilo že som skočil z jari do zimy :D. Vôbec som to nečakal.

O tej Košutovej skale som teda nevedel, že sa volá podľa najväčšieho maďarizarora, ktorý mal paradoxne slovenské korene. Nabudúce ju asi radšej obídem :D .

Matobee

Pavel díky za reakciu. No zdá sa mi, že jar aspoň posledné roky býva ešte zradnejšia v náhlych ochladeniach.
Verím, že sa časom podelíš o tvoje moravské zážitky podobného charakteru. S chuťou si ich prečítam a pokukám zábery.

S tou Košútovou skalou to aj mňa prekvapilo, aj keď ma to napadlo, ale netipoval som, že išlo o tohto nám neslávne známeho Lajoša. Sranda je, že blízko má pamätník a mal svoje obľúbené miesto jeho sok Ľudovít. :-)

Pavel Forgáč

Tiež sa mi tak zdá, že tá jar je viac nestabilná. Snáď sa k tomu nejak dostanem. No už mám dosť veľa zameškaného čo by som chcel napísať :D.

Mňa to úprimne vôbec nenapadlo. Nejak som si nespojil Košútovu skalu s Lajošom. Až keď si to tu spomenul, tak mi to bolo jasné. To sú asi paradoxy života. Dvaja oponenti a mali obľúbené miesto blízko seba.

Tono , 2
Kamzikjardo

Nejaké foto a bližšie info by nebolo?Lebo počujem o tom prvý krát.

Tono

Naposledy to bolo uverejnene v knihe Putovanie po hradoch Slovenskych, R. Mlady 1. vydanie 2019, str. 167/8. Starsie zdroje momentalne nemam pri sebe, ale bol to AVANS a este jedna strasia zmienka. Ked ich dohladam, napisem sem.

Daulagiri , 2

Super zážitok s tým slnkom a svetlom na Rokoši. také niečo zažijú len vyvolení :-) Pekne si zažil zmenu počasia, zrejme prichádzal studený front čo vyveštil už ten dramatický večer.
Cez Rokoš som prechádzal pred pár rokmi vrámci jednodňovky a potom som bol aj na tom hiking stretku. Mal by som sa sem opäť vybrať, lebo značiek a plánov tam je fakt veľa. A prostredie je to ozaj zaujímavé. Tú severnú časť tvojej trasy nepoznám, ale snáď raz.

Inak tiež som pár krát zažil túru kde som sa nevedel zohriať. Napr. raz na Muránskej tiež v novembri. 2 dni som sa tam motal a bolo akosi chladno, surovo, ale bez snehu. Tiež nie a nie sa aspoň trochu zahriať.

Matobee

Maťo bude to tak s tým príchodom studeného frontu. Ale viem, že som si to z predpovedí nejak nevšimol alebo sa to zmenilo náhlejšie a nestihol som to už zaregistrovať.
Paradoxne som včera podvečer tiež obdivoval parádny západ slnka, ktorý mi trošku pripomínal Rokoš ale nebol farebný. „Iba“ zlato, oranžovo, červený. Všetko sa to však odohrávalo z auta na R2 pri Vígľaši. Celkom zážitková jazda. Byť tak vtedy niekde vyššie tak paráda.

No občas sa to stáva s tou zimou najmä takto v jeseni keď udrie, kým sme nezvyknutý po lete alebo aj v poriadnej -20 a viac stupňovej kose. Je to nepríjemné, keď ťa ešte čaká pár hodín putovania a nechceš to vzdať zbehom do najbližšej obce. :-)

Daulagiri

Ono tie zmeny počasia z dobrého na horšie alebo naopak zvyknú prinášať rôzne zaujímavé úkazy. Len treba byť v správnom čase na správnom mieste.
A tiež som už viackrát zažil nejaký nádherne fotogenický západ slnka v práci, pri cestovaní a pod. ale nemal som foťák pri sebe. Keď to potom človek zažije v horách, viac si to váži.
Áno ako píšeš, na jeseň človek ešte nie je tak zvyknutý na veľký chlad a potom to niekedy zaskočí. Ale patrí to k turistike, treba to vydržať :-)

Martin knor , 1 reakcia

Okolie Rokosa uz ako-tak poznam. Je to velmi pekny kopec. Tuto jar som tam bol ked dolu uz vsetko kvitlo, ale hore 1-2 cm snehu a ta luka na vrchole bola bez jedinej kvetinky.

Matobee

Martin súhlasím. Tiež to tam pomaly spoznávam po pár návštevách. Je tam čo obdivovať a pre nadšencov kadejakých skalných útvarov je to malý raj.
Veľmi zaujímavé si to mal aj ty. Snáď by si mohol z týchto zaujímavých podmienok niečo spísať, prípadne aspoň pridať nejaký pekný záber. Už predstava je veľmi lákavá. :-)

Tono , 3 reakcie

Paradna tura, na Rokosi som nebol rokooooov... Bolo by na case to zmenit. Pod Rokosom (Malym Rokosom) su dva stredoveke hradky
Prvy je tu: sk.mapy.cz/turisticka?source=…
a druhy tu: sk.mapy.cz/turisticka?source=…

Matobee

Tono no vyraz niekedy oživiť spomienky. Ja som zas Rokoš dlhé roky obchádzal a posledné 2 som tu bol zo 3, 4 krát. Láka ma ešte v poriadnej, bielej zime. Snáď raz.

Díky za tipy z histórie. O týchto som nemal ani šajnu. Rád sa zastavím na takom mieste keď ho mám po ceste alebo neďaleko. :-)

Tomas Vohlarik

Mato toto uz nebude nahoda, fakt to vidim tak, ze sa coskoro niekde stretneme, mozno pribtej Kamennej zene 😁
Na Rokosi som bol 3 tyzdne pred tebou a clanok poslal 3 tyzdne po tebe.
Rokos a okolie su paradne, vela znaciek a vela coho obdivovat. Fotky krasne, pocasie sa zaujimavo zvrtlo za par hodin, ta vyska a ochladenie robia zazraky. Ta cedulka s medvedom pobavila aj mna

Matobee

Tomáš ale bol si tiež pred rokom hej? No je to sranda veru, že sa takto míňame. Snáď sa raz vychytáme takto náhodne. To sú skvelé stretnutia ako som v lete stretol Miša Bukvaja.
Rokoš a jeho okolie je veru skvelé ako píšeš. Teším sa keď tam zas vyrazím. Tentokrát po letných a jesenných návštevách by to chcelo aj poriadnu, bielu zimu.

TomXX , 1 reakcia

Ja som podobné farbičky zažil pri bivaku na vrchu Borišova, v posledný deň babieho leta v roku 2017. Západ bol super, ale mega farebný bol vtedy východ.

Matobee

Tomáš krásne nasvietené oblaky z najskvelejšej lokality. Nedávno som takéto podobné ako ty zažil na Baskom, v tiež v Strážovských vrchoch. Sú to parádne zážitky. :-)

Na Rokoši to však bolo iné preto som sa aj podelil. Nešlo ani tak o klasické večerné alebo ranné farebné nasvietenie oblakov. Ale toto bolo ako by som to popísal ako slnečné svetlo prechádzalo cez farebný filter a fialové, ružové, oranžové boli stromy a tráva. Skoro ako farebná plazma. Veľmi nezvyčajné podmienky aspoň pre mňa. Možno najpodobnejšie tomu bolo januárové ráno na Babej hore.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.