Prejdi na obsah

Hiking.sk Zavrieť

Prihlás sa do svojho konta
alebo sa zaregistruj

Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Osem prestupov

Diskusná téma K článku: Osem prestupov

Nielen samotná turistika, ale aj preprava na začiatok či z konca trasy môže byť samostatným zážitkom. Najmä pokiaľ cestujete verejnou dopravou na Slovensku. Neurčité príchody a odchody spojov sú bežnou realitou. A toto je jedna z ciest domov, ktorá sa vyvinula úplne nevyspytateľne.

Matobee , 3 reakcie

Pavel s tou bedľou si ma riadne pobavil. Čosi, mne sa nechce takého labilné huby niesť alebo cestovať s nimi ani pár kilometrov. Nie to ešte vyše pol republiky. Predstavoval som si ťa. Musel si byť veru za riadneho exota. :-)
To však poznám dobre, tiež ma často majú za bezdomovca a niekedy sa im ani nečudujem. Vlastne preto som si v zime kupoval aj nový batoh lebo starý už vyzeral fakt hrozne.

V inom sa zas plne zhodnem, že mám rád cestu vlakom celkovo a úsek pomedzi planiny rovnako milujem a nikdy ma neomrzí. Vlastne inak ako vlakom a pešo som tadiaľ asi ani nešiel.

Také veci, ktoré s nami veľa prežili aj ja strácam so smútkom. Naposledy to bola asi čiapka, ktorá so mnou putovala pekných pár rokov a pár 1000 kilometrov. Aj som sa ju vybral trochu hľadať, ale zároveň som sa aj náhlil na ojedinelý bus do Ratkovej v okrese Revúca. A asi zostala niekde ešte ďalej pod banským jazierkom Baba nad Rovným. :-(

Pavel Forgáč

V lete často vlačim domov hríby z turistiky lebo nemám až tak moc času ísť aj na bežnú hubačku a zas hríby mám rád. Nato že som často za exota som si už nejak zvykol :D.

Pokiaľ si o tebe ešte niekto nemyslel že si moslimský imigrant, tak je to ešte stále ok :D. A zaujímavé je to keď si na turistike vo vyspelejších krajinách a majú ťa za chudáka čo nemá čo jesť. Ale aj my máme asi podobný pohľad na iné menej rozvinuté krajiny a ľudí z nich.

Ja som tiež stratil obľúbenú čiapku medzi siedmimi chotármi a Haličou. Dodnes ma za ňou mrzí. Ale nedávno som našiel takmer rovnakú na jednom internetovom obchode. Musím si objednať :).

Svatopluk

Mal som tiež takú čiapku "kulich" ( bohemizmus ) - našel som pri zostupe z Klenovského Vepra , zabudol ju po okolo 8 rokoch v motelu na Čertovici.

Matobee

Sväťo zamrzí takáto strata. Nenosím síce žiadne talizmany a iné srandy, ale veci čo so mnou prešli tisícky km si cením. :-)

Tomka

Pali pobavilo. My čo cestujeme takmer výhradne verejnou dopravou, máme plno podobných zážitkov. Cestovanie verejnou dopravou na Slovensku je proste zážitkové cestovanie.

Daulagiri , 6 reakcií

Z bedľou cez pol republiky, to som ešte nepočul. Ty ju musíš fakt milovať :-)
Ale vychytal si zaujímavé podmienky (zaplavená trať) atď. Nuž cestovanie vlakom u nás skutočne niekedy stojí za to.

Kedysi som na turistiku chodil výlučne vlakmi a busmi. Ale ja hovorím že verejná doprava na Slovensku má už najlepšie časy za sebou čo sa týka prípojov a spojov. Keď som študoval na vysokej škole dostal som sa ňou prakticky kamkoľvek. Za tie roky však bolo viacero aj dôležitých spojov (vlakov aj busov) zrušených a dnes je to už ťažké niekam sa dostať v slušnom čase. Aj keď niektorí politici a iný "odborníci" na dopravu sa nás snažia presvedčiť aby sme uprednostňovali verejnú dopravu pred autom. Lenže tí ľudia vôbec netušia o čom hovoria, zrejme preto že verejnou dopravou necestujú. Dnes spoje už tak nenadväzujú a do niektorých lokalít sa už bez vlastného auta alebo taxíku neviem dostať. A pritom v minulosti to šlo.
Čo sa týka širšieho okolia Zvolena, tak tam je to z nadväznosťou vlakov na seba veľmi zlé. Bývam aj pracujem tam v železničnej doprave, takže veľmi dobre viem o čom hovorím.

Ale aby som sa vrátil k článku, tak pobavil. A zrejme každý sme si už čo-to zažili čo by sa takto dalo opísať.

Pavel Forgáč

No ide to dole vodou. Niektoré trate ako do Záhorskej Vsi alebo do Plaveckeho podhradia už ani nefungujú. Pri tom pár rokov dozadu som sa po nich ešte previezol. Ale zase na druhej strane kvalita vlakov sa zlepšila. Ešte tak 6-7 rokov dozadu chodili fakt vergle. Teraz už aj tu na južnej trati chodia celkom slušné vlaky. Akurát koľajnice sú čím ďalej tým v zúfslejšom stave. Napr pri Novej Bani sa trať už doslova rozpadá. Vlaky tu chodia 10 km/h. A aj tie spoje a nadväznosť sú bieda. Na dobre ranné spoje na Horehronie môžeme už len spomínať.

A potom človek cestuje vlakom po susednom Česku a zažije doslova šok. Najväčší bol keď bola výluka na trati a ešte sme nakoniec prišli aj na čas a stihol som prípoj. U nás niekedy nemožné aj keď nie je vykúka. A človek ani nemusí vedieť kde je štátna hranica. To že vlak opustil Slovensko človek zistí hneď lebo prestanú trieskať kolanice a vlak zrýchli na 160 km/h. Je až neskutočné ako sme za Čechmi zaostali. Pri tom sme mali rovnakú štartovaciu čiaru.

Už som niesol bedľu aj zo Šumavy cez Prahu až domov :D. Tak asi to nebola najdlhšia trasa s bedľou.

Gusto

Maťo, pri aute je ten problém, že sa musíš k nemu vrátiť. Nemôžeš si naplánovať prechod z jedného pohoria do druhého,ale vždy len okruh. To je síce jediný, ale dosť silný hendikep auta.

Svatopluk

Pavel, s dopravou je to rovnaké ako so školami, zdravotníctvom a sociálnymi službami. Riešia sa pseudoproblémy, na tie už nezvýši čas a energia ( a peniaze ).

Matobee

Gusto s prvou časťou vety plne súhlasím. Vždy sa musíš vrátiť domov. Ale dá sa vrátit najskôr k autu a potom domov. Čiže kludne môzeš prejsť aj z jedného pohoria do druhého aj tretieho, piateho ale najskôr sa vrátiš k autu a potom domov. Hovorím s vlastnej skúsenosti. Kedže som šiel takto viac krát. Že som šiel napr. z Priechodu autom do ZV, aby som nemusel vstávať o 3. ráno ale stačilo o pol 5. Následne vlakom do Plešivca a na druhý deň sa vracal z Poproča do Moldavy busom a potom vlakom do ZV. Ciže všetko sa dá len treba trochu koumať. :-)

Daulagiri

Pavel áno kvalita súprav sa v posledných rokoch zlepšila aj tu na Strednom Slovensku. Ale zas musím povedať že do Zvolenského rušňového depa boli pozvážané aj rachotiny z iných častí Slovenska (vidím to z nápisov na súpravách) kde už boli nahradené novšími a tuná ich nafarbili a jazdia ako nové. Hovorím konkrétne o trati cez Kremnicu. Inak tá trať v okolí Novej Bane je fakt katastrofa.

Gusto: veru to je tá nevýhoda že sa človek potom musí vrátiť k autu, ale ako píše Maťo Birka, niekedy sa to dá tak že autom idem napr. do ZV a odtiaľ spojmi a potom sa autom zo ZV vrátim domov. Lebo ráno sa do Zvolena nemám ako dostať. Človek musí fakt veľmi vymýšľať. Napr. južná časť Slov. raja je pre mňa už ráno úplne nedostupná. Som rád že som si ju v minulosti tak pochodil.

Za seba môžem povedať že cestovanie verejnou dopravou na Strednom Slovensku je už oveľa zložitejšie. Aj preto už na jednodňovky chodím len výnimočne, lebo viac času zabijem cestovaním ako samotnou turistikou v ten deň.

Beta

Pridám svoj zážitok (na fotke): štyri roki dozadu som išla verejnou dopravou 220 km z Runiny do Popradského Plesa. Stalo má to 7 lístkov, šesť autobusov a jeden vlak a 8 a pol hodiny. Veľmi ma to pobavilo. Navadi mi takáto doprava, lebo aj keď nie je pohodlná, aspoň pokračujem. Napríklad v Poľsku dva roky dozadu, keď som chcela mimo sezóny vo víkend ísť zo Sanoka do Wetliny (70 km, Wetlina je obec v horách Bieščady, Sanok je mesto z ktorého sa ide do Bieščadov ), mala som iba na výber alebo pôjdem peši alebo skúsim stopovať. :-)
A ešte si predstáv Pavel, že ja som minulé prázdniny išla náhradnou autobusovou dopravou (ako pamätám nekde medzi Trbisovem a Michalovcami) s bicyklom parádne naloženým batožinou. Ľudia mi pomohli ťahať bicykel z vlaku do autobusu a z autobusu do vlaku ;-)

Martin knor , 2

Moje nervy, tahat blbu bedlu taku dialku? Pamatam casy, ked bedle okrem nasej rodiny nik nezbieral. Aj my sme ich vzali iba ked hriby nerastli. Ale z vacsich vzdialenosti nevlacim domov ani hriby, pretoze kym pridem domov, zvycajne scerviveju. (Su sice ludia, ktori masko v hubach beru ako bonus, ale k takym fajnsmekrom sa nepocitam.) Uz som vsak cestoval MHD-ckou v Bratislave z Race do Petrzalky s masakom v ruke. Lenze ten bol ozaj obrovsky, nie ako bedle na obrazku. Naviac, masak je mimoriadne lahodna huba.

Volakedy som tiez preferoval cestovanie vlakom, avsak nocne. Zdalo sa mi hlupe zabit kvoli doprave den. O jednej takej ceste som pred rokmi napisal blog: blog.sme.sk/…/rosa-na-kolejich

Svatopluk

Tiež som takto chodil cez noc, zväčša Detvanom, do Martina, B.B. a potom ráno busmi. V dávnych dobách chodil Detvan, bol tiež dobrý bus v 2200 hod, 0500 v B.B. a 0530 z B.B. do Brezna, Tisovca, Revúcej atď...Ale ráno som bol ako skrčenec.

Martin knor

Ano. Ale clovek bol mlady a jedna prebdena noc cestou tam a jedna cestou spat sa dala bez problemov zvladnut. :-)

Svatopluk , 1 reakcia

Dobré zážitky. Tiež rád chodím vlakom. Taká trať Brezno - Jesenské je priam výhliadková, v dobrom ( úsek Zbojská - Bánovo ), aj zlom ( zúbožené osady neprispôsobených pri Hnúšti ).
Raz pred motoráčikom prebehli cez kolaje srnky. V 1978 myslím, že ešte kúrili vo vozni v piecke.

Pavel Forgáč

Ja som raz išiel z Tisovca do Brezna vlakom po silnej búrke. Na trati bolo spadnutých veľa väčších či menších konárov. A tak sme stáli asi každých 200 m a odhadovali konáre aby sme mohli prejsť. Nabrali sme veľké meškanie, ale bola to zážitková jazda.

TomXX , 1 reakcia

Ja to volám "verejná poprava", nie doprava. Ale vlak má ešte jeden neodškriepiteľný bonus - hajzle :)

Pavel Forgáč

Už som párkrát takmer bivakoval na stanici lebo ma nepočkal posledný spoj. Ale vždy som to nakoniec nejako vyriešil. No je to veru občas za trest cestovať verejnou dopravou aj keď chodím ňou radšej ako autom.

Tono

Odkedy som v BS, tiez casto riesim zle spoje. Preto idem mnohokrat v piatok do BA, tam prespim a rano alebo o polnoci idem na spoj. Lebo z BA je predsa len o nieco lepsie spojenie do celej republiky ako z inych miest, mesteciek a obci. Hlavne tych, co lezia tak trochu bokom.

FunTTomas

Cesta vlakom je vždy garanciou zážitkového cestovania. Autobusy sú o dosť nudnejšie. Ďakujem národnému dopravcovi za kopec zážitkov z koľajníc.

M. Suchy , 1 reakcia

Vlak z Kosic do Zvolena nejde cez Rimavsku Sobotu. Ten prestup musel byt v Plesivci alebo Gemerskej Horke.

Pavel Forgáč

Áno je to preklep. Mala to byť Rožňava :). Už je to opravené. Vďaka za upozornenie.

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vriace fórum