Vriace fórum

Diskusná téma K článku: Cik-cak túra aprílovým Braniskom a Bachurňou

Tomas Vohlarik , 1 reakcia

ciky caky ciky cak, taku turu musi Mato mat :-)

ja som sa takmer stratil pri citani, musel som otvorenu trasu, aby som vedel kadial si vlastne siel. aj to som raz odbocil na inu stranu.

o tychto dvoch pohoriach som vedel len tolko, ze je su tam najvyssie vrchy Bachuren, Smrekovica, Lacnovsky kanon a jaskyne Komin a Zla diera.

vdaka za dalsiu insipiraciu a do buducna prajem menej kontroverznych noci :-)

Matobee

Tomáš díky za tvoje slová. No veru "prešpikoval" som to celkom. Ale keď som sa chcel držať značkovaných chodníkov a vidieť čo najviac tak nebolo až tak veľmi na výber.

Určite niekedy zavítaš aj tam. Možno aj v tvojej tiež obľúbenej zime a na Mindžovej sa uchýliš, prípadne niekde v penzióne.
Oplatí sa vidieť aj časť krajiny. Ešte doplním tebe známe pojmy ako Rajtopíky, Sľubica, Diablova výveva a Zelená skala a vznikne ti hneď poriadne zaujímavá túra.

Haha, veru po dlhšej dobe zas kontroverznejšia noc. :-)

Ade.e , 1 reakcia

Mato, ty si expert na cikcakovite trasy, ale teraz si ich doviedol do dokonalosti. :)
Bol si v kraji, ktory je moj rodny a tesi ma, ze ta tak zaujal.
A tie fotky, nemam slov. :)

Pobavilo ma, ze ma vraj ten pan poznal. :)
Zaujala aj ta nocna prihoda. Zial, ale s tym pri tej utulni, je nutne pocitat. I ked, mne sa este tam take cosi nestalo.

Prajem dalsie krasne navstevy na Vychode a specialne sesterskych pohori Braniska a Bachurne. :)

Matobee

Heňo díky za prajný koment. Páči sa mi tvoja prvá veta. Hehe.

Hej ujo spomenul, že vraj ťa pozná aj keď to 100% dôveryhodne neznelo, ale tak na 70 % hej. Ale to je myslím, že nie podstatné. Každopádne to bol fajn rozhovor s príjemným človekom z tohto kraja, rovnako ak aj ty. :-)

No tak vravíš, že som mal takého „šťastie-nešťastie“ na útulni. No piatok-sobota sa to dalo trochu čakať veru ale dopadlo to k mojej spokojnosti.

Ďakujem aj za záverečné prianie. Ver mi, že sa riadne teším keď tam zas zájdem, pre zmenu asi zo Sabinovskej strany.

Gusto , 2

Maťo, veru občas tečie

Matobee

Pekné to je. Krajšie aj živšie určite.

A to si ty tam? Reku ak ťa dakedy niekde stretnem nech viem. :-)

Gusto

EE, syn. Ja už som výbehový typ. Len vybehnem a zvalím sa.)) Preto by som už nedal také treky ako ty, alebo Maťo II.

Daulagiri , 3 reakcie

Tak takúto "krivolakú" trasu by som ja asi nikdy nevymyslel haha :-)
No nejak podrobnejšie sa nejdem vyjadrovať, lebo som v týchto pohoriach doteraz nebol a poznám ich len z fotiek. Na malom priestore je tam však veľa rôznych zaujímavostí. Pekne si to tam prebrúsil Maťo.
Inak tie nočné naťahovačky na útulni museli byť fakt príjemné, to verím. Človek chce spať a nie sa kamsi presúvať.

Priznám sa že tieto končiny boli u mňa v hre minulý týždeň, ale nakoniec som vyrazil vedľa.

Matobee

Maťo veru trasa bola špecifická. Hehe
Ale keď je tam toho veľa ako aj píšeš na malom priestore tak líniovo by šlo ťažšie zahrnúť toho viac alebo potom na viac krát. A to som ešte chuťovku ako roklinu Voroblík minul. Na druhej strane ja to mám takto cik-cak celkom rád.

Večerné patálie kus znepríjemnili večer ale po celodennej kráse bola moja duša čerstvo naplnená estetičnom, pokojná a krotká. Keby ma tak vychytajú cez pracovný týždeň v stredu o 16 00 tak im asi odtiaľ aj trochu pomôžem.

Díky za koment. Som zvedavý, na ktorú stranu vedľa si to vyrazil. :-)

Daulagiri

Maťo bol som v Čergove prvýkrát, mal prichádzať front od západu a východné Slovensko mal zasiahnuť najneskôr. Bola to čistá nádhera.
Ale už uťahujem slučku okolo Braniska a Bachurne, takže to snáď už dlho nepotrvá haha :o)

Matobee

Ejhaaa ejhaaa. Tak si dobre zaútočil na východ. :-)

Teším sa na zábery a možno raz aj zážitky z Čergova.

Peter61 , 3 reakcie

čo sa týka toho jelenieho zhodu: bacha, zber náleží poľovníkom na povolenku.

Matobee

Peter mám s týmto celkom bohaté skúsenosti. Viem ako to funguje lebo ako dieťa a teenager som sa dosť výrazne zaujímal poľovnícto. Aj tak díky za radu. :-)

Rozmýšlaľ som či to uviesť ale, že reku trošku zabrdnem do povedzme citlivejšej oblasti. :-)

Matobee, zle.
Zabŕdol si a dakto menej erudovaný sa môže dostať do prieseru.

TomXX

Aký je pre to vlastne dôvod, že iba poľovníci na povolenku?

Zdenči , 1 reakcia

Uplynulý víkend sme odhryzli zase kus z východného SLovenska a prešli sa aj tebou spomínanými miestmi. Tiež sme v jaskyni Komín čumeli na tie jaskynné výtvory a smiali sa, že sponzorom bol Chemlak Smolenice :-)

Matobee

Zdeno hehe dobre si to identifikoval. Aj ja som to trochu skúmal, čím to namaľovali ale nedošlo mi.

Tak ste aj vy pochodili týmito zaujímavými miestami. Čo ste mali za trasu ?

Snáď pridáš aj fajn nejaký záber, prípadne spíšeš zážitky. Rád si prečítam, ak tak. :-)

Gusto , 13 reakcií

Maťo, foto 16 - žiaľ takýmito ( vraj poľskými) pseudozrubmi zasierajú movitejší chalupári charakter krásnych pôvodných dediniek, ako je Lačnov. Je to pamiatková zóna takéto chalupy by tam nemali dovoliť.

Neviem, či vieš, že minerálka sa dá nabrať aj na dvoch miestach priamo v Šindliari.
A v Šindliari je aj zaujímavý ranogotický kostolík, aj ked už nepoužívaný.

apsida.sk/c/1392/sindliar

Je škoda, že keď si sa motal okolo Lačnovského kaňonu a mal si dosť času, že si nezašiel aj na Lipovecký hrad. Snáď nabudúce.

sarisskahradnacesta.sk/…/lipo…

Inak parádna túra a pekné fotky, ale to je u teba vždy vysoký štandard.

Matobee

Gusto díky za bohatý koment. Je na tom východe veľa miest, kde by sa dalo zájsť. Pomaly sa mi tam začína viac páčiť ako doma na strednom. Branisko je skutočne perla. 4. návšteva minipohoria a stále žasnem. :-)

Ten ranogotický kostolík v Šindliary som veru prehliadol. Pôsobí dosť nenápadne. Každopádne dík za tip. Určite sa vyskytnem ešte na Mindžovej z druhej strany od Lipian. Tak sa možno aj zastavím.
Jednu minerálku som si v Šindliary všimol.

No v Lačnove to veru čistý skanzen nebol ako napríklad v osadách nad Terchovou, kde som bol vo štvrtok. (foto)
Čo to gýčovitosti som si všimol aj ja ale celkovo sa mi tam páčilo. Pohľad od kaplnky stál zato. Poprvé je poprvé. Hehe.

Tiež by som bol za nejakú pôvodnú, estetickú reguláciu v pamiatkových rezerváciam. Ale najbližšie roky to asi pôjde skôr naopak.

Gusto

A prečo? Myslím si, že obec sleduje kvalitu týchto prameňov

Jedna minerálka je uprostred dediny, veľký prístrešok, to je tá spomínaná Sultánka a druhá na hornom konci, na ľavej strane smerom na Lipovce. Cca 30 m od cesty, taký malý prístrešok.

Matobee

Gusto spomínam si na ten drevený prístrešok oproti obchodníku. :-)

Gusto

neodpovedal si, že prečo by si z neho nepil

Matobee

Gusto bol som oproti v obchode na pive a vodu, čaj som ešte mal. A hotoval som sa na Salvator vyššie. :-)
Preto ale stavbu si pamätäm, lebo na druhý deň som tam polhodinu vymrzol na zastávke.

Gusto

Maťo, to som sa pýtal prispievateľa Peter 61. On tvrdí, že by vodu zo Sultána nepil. Chápem, že ty si rátal so Salvátorkou. Ale na druhý deň si mohol okoštovať.
Dosť blbo sa tu v diskusii zoraďujú vlákna. Stále je to ako odpoved na prvý príspevok.

@ 18. 5. 2024 o 18:32
je tam riziko kontaminácie z priesaku starších žúmp, hnojísk a pod. Domáci na to môžu byť zvyknutí. Sú tam zavesené výsledky vyšetrení ?

Pavel Forgáč

Peter61 - ja sa osobne tiež vyhýbam takýmto prameňom priamo v obci. A všeobecne sa vyhýbam studniam. Aj keď viem že ľudia z nich stovky rokov pili. No je tam to riziko kontaminácie. Plus ľudia na dedinách púšťajú žumpu kade tade.

@Pavel Forgáč 20.V.2024 o 19:18
ad " Aj keď viem že ľudia z nich stovky rokov pili. " Dopĺňam:: "...a pijú".
Stručne : aborigini si na to zvyknú, cezpoľní môžu mať problém.
Pred časom som tu kdesi zacitoval jednu extrém kauzu z Ázie, kde našinci vyšetrili studňu pred táborom a našli v nej pôvodcu cholery. Naši z nej samozrejme nepili, domáci boli zvyknutí.
Druhý príklad z blízkeho súdka :
chalanisko nám na jednej chate schytal prudké hnačky/zvracanie. Dva dni kaput. Ostatní OK. Všetci sme sa zhodli, že je to z vody: tie mrchy sa množili vo vodovodných rúrkach. Ak by pil vodu rovno zo zdroja, asi by sa nič nestalo. Personál tomu hovoril " choroba brigádnikov".
Pod Elbrusom sme volali šašlyčnyje ( miestne reštiky) : Endiaron a Carbotox.

Sola dosis facit venenum.

Peter 61
prosím ťa, kto už má dnes hnojisko na dvore?
a obec Šindliar má kanalizáciu

Pavel Forgáč , 1 reakcia

Fajna túra cez pekne končiny. Tiež to tu mám rád, ale už som tam dlho nebol. Vidím že vodopád v Lačnovskom kaňone netiekol. By ma zaujímalo či niekedy aj tečie 😃. Takých debilov ako ťa v noci budili milujem. Ja by som sa asi neudržal a dosť vulgárne ich niekam poslal. Aspoň že išli preč. Tento rok som tých parohov v lese veľa nevidel. Ale málo som chodil do takých končín kde môžu byť.

Matobee

Pavel díky za reakciu. No sa mi vidí, že keď som s Heňom písal tak spomímal, že tiekol keď tam bol pred časom. Len už neviem pred akým dlhým to bolo. Hehe.

Branisko je u mňa posledný rok v top 3 obľúbených pohorí. Je to klenot východu.

No bola to celkom komédia s dvojnohými a motorizovanými "nočnými vlkmi." A to keby si tam a vieš ako dlho ma ten chlapec lámal tak nepochopíš. :-)

Pridaj reakciu

Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.