Komentár
Matobee k fotke: Na začiatku Vadičovskej doliny Úžasná je tá zeleň Janka.
nová témaMatobee k fotke: Na začiatku Vadičovskej doliny Úžasná je tá zeleň Janka.
nová témaMatobee k fotke: Jarná Rumplovská Tono pekná história veru. Muselo to byť viacej vyholené v tých rokoch keď sa páslo a chovalo. :-)
+ 4 ďalšie príspevkyMatobee k fotke: Pod Skríželným Veru bolo to neplánované a také sú naj. Hehe. Aj si ja ho zapamätám aj skrz medvedieho incidentu čo sa v ten deň stal a o týždeň zas tu neďaleko, kde sme sa str …
+ 1 ďalší príspevokMatobee k fotke: Kvitnúce Kysuce Janka správne. Bol tam preklep, jedno číslo som nechtiac vymazal zo súradnice. Už by to malo byť ok. Díky za avízo aj spomínaný tip. :-)
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Roľnícky dom My sme vtedy šli len po červenej z Kamenice do Kováčova, kde nás bral autobus späť domov. Spomienky už úplne vybledli.
+ 2 ďalšie príspevkyDaulagiri k fotke: Z Kováčovských skál Nepamätám si už presne či to bola stredná alebo vysoká škola, možno niečo ako "terénne cvičenie". Ale hlavne ten pohľad na Dunaj a Ostrihom mi matne utkvel v pa …
+ 2 ďalšie príspevkyJanabilesova k fotke: Jar Áno, bola to explózia krásy, už je článok s fotkami napísaný a poslaný :-).
+ 2 ďalšie príspevkyTatranka7 k fotke: Od Hradiska Omyl...preklep ..prepac:)
nová témaDaulagiri k fotke: Šarišský hrad Vďaka za kontakt, možno sa sem niekedy dostanem. Akurát tá otváracia doba je trochu zvláštne formulovaná. V jednej vete je že sú otvorený 365 dní v roku a z tab …
+ 2 ďalšie príspevkyJanabilesova k fotke: Vstavačovec Som si aj myslela, že bazový, ďakujem za upresnenie...
+ 1 ďalší príspevokMatobee k fotke: Pod Brenerským tajchom Je to nádherné miestečko k čomu okrem ovocných stromov výrazne prispieva aj spomínaný plotík. :-) Tešil som sa na toto miesto skrz jesennej fotky Karola Čelasa. …
+ 1 ďalší príspevokDaulagiri k fotke: Jitkina vyhliadka na Nováckej skale Táto oblasť sa mi dostala do povedomia vďaka článku od teba Danka. Konečne som sa sem dostal a bol som nadšený. Prešiel som prakticky všetko. Reťaze vedú až na …
+ 1 ďalší príspevokTomka k fotke: Fotohádanka Palec hore Janka! Zaraďujem do plánov. Vďaka Martin.
+ 8 ďalších príspevkovMartinkrivda k fotke: Vysoká ano, zle som napisal, opravene :-)
+ 1 ďalší príspevokAnderalex k fotke: Hrhovský vodopád Celkom dielko prírody nie, vznikol odťažením časti travertínovej kopy, ale pekný je aj tak.
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Prístrešok neďaleko sedla Kováčka Fotky oddychového miesta s prístreškom
nová témaMatobee k fotke: Ako na Marse Pavol tak si aj ty bol v tom čase v teréne. Výhľady nám veru nevyšli. No bolo mi to zláštne čo sa to deje, až kým som okolo 9 ráno čítal, že po rokoch opäť dor …
+ 1 ďalší príspevokAdina k fotke: Jar Krásne :-)
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k fotke: Zachádzka Bol som tam síce len raz v apríly, ale rovnako ma toto miesto silno zasiahlo. Podľa mňa sa naň nechytá ani blízka Kojšovska. Skutočne úžasné a pre mňa top miest …
+ 1 ďalší príspevokJanabilesova k fotke: Pod Grúňami Ano. presne tak. Ak je vidieť iba strechu, je tým podčiarknutý terén, ktorý je tu proste do kopca :-).
+ 1 ďalší príspevok
Diskusná téma K fotke: Zubatá para
Diskusná téma K fotke: Zubatá para
Po 60-tich rokoch sa do Tisovca opäť vrátila parná ozubnicová lokomotíva, ktorej trať medzi Horehroním a Malohontom (Gemer) cez sedlo Zbojská spája od roku 1896. Plánované jazdy vždy prvú sobotu počas letných mesiacov sa, žiaľ, neuskutočnia pre avizovanú výluku na trati medzi Pohronskou Polhorou a Tisovcom z dôvodu rekonštrukcie a údržby trate. Najbližšia jazda pre verejnosť je v pláne na 9. septembra 2014, takže letná turistická sezóna 2014 je stratená... Viac informácií je na http://www.zubacka.sk
K plánovanej rekonštrukcii len toľko, že ŽSR ju veľkodušne mohla vykonať už dávno, keby mala záujem, ale stále neverili, že sa tisovským nadšencom podarí zachrániť parnú lokomotívu a následne rozbehnúť turistické jazdy. Lebo by už dávno vedenie železníc zrušilo (a stále je snaha) prudko stratovú trať Tisovec - Brezno aj napriek tomu, že je to technický unikát nielen na Slovensku, ale aj v rámci Európy. Pre vlastnú hlúposť železnice už dávno mohli rozbehnúť veľkú turistickú atrakciu a využívať potenciál ozubnicovej železnice... No na Slovensku dlho nebola a verím, že aktuálne už nepretrváva nevôľa a neochota zo strany štátu, keď sa púšťajú do roky neudržiavanej trate.
Vďaka za snímok.
Tá reko ŽSR bude práve pre traťové prvky ABt ozubenia (plus isté úpravy pre problémové odvodnenie), ktoré sa tu neprevádzkovalo 50 rokov.
No i tak malý zázrak, že od vyhlásenia za kult. pamiatku v r. 2008, sa u nás toto podarilo, samozrejme vďaka pár nadšencom.