Komentár
Martin knor k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Martin, vsimaj si aj strechy tych domov. Echtovna drevenica by mala mat sindlovu strechu.
+ 24 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Martin, vsimaj si aj strechy tych domov. Echtovna drevenica by mala mat sindlovu strechu.
+ 24 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Jarný výstup na Žľab a útulňu Zemlianku z Drietomy Celkom pekna prechadzka
+ 2 ďalšie príspevkyPatriot: Nová turistická útulňa Pribudla nová turistická útuľna pri Sklenom. youtube.com/watch?v=1Xo-eAZw8…
+ 120 ďalších príspevkovK článku: Poľovnícka chata Lešník
nová témaK článku: Skalné vyhliadky Čiernej hory, tatranská Svinica, hrebeň Brankova a Bobrí hrad
nová témaMartin knor k článku: Prekliate pivo Pavel, v Slovinsku vsade maju cocktu. Je to miestna nahrada coly a pri vyrobe sa pouziva extrakt zo sipok. Je to celkom dobre. Obcas ju vidno aj v obchodoch v R …
+ 26 ďalších príspevkovPeter61: Najlahsie horolezecke trasy v Tatrach HOROLEZECTVO NIŽŠEJ OBTIAŽNOSTI VO VYSOKÝCH TATRÁCH V PRAXI shsjames.org/horolezectvo-niz…
+ 18 ďalších príspevkovSona k článku: Za jarnými kvetmi na Devínsku Kobylu s deťmi Ja sem chodím celoročne, ale áno, na jar je asi najkrajšia. Najbližšie sa chystám pozorovať včeláriky.
+ 1 ďalší príspevokMatobee k článku: Juhovýchodnou časťou Levočských vrchov v marci Opravujem sa. Spomenul som si, že tam niečo ako spomínaš, dosť veľké bolo. :-)
+ 12 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Jesenno-zimný Slavkovský štít @Martin knor : vtedy ešte tuším bola zjazdovka funkčná.
+ 5 ďalších príspevkovK článku: Výstup na vrchol Smrk zo Samčanky
nová témaAnouschka k článku: Cez Myrafälle k tiesňave Steinwandklamm Perfektne popísaná turistická trasa - ďakujem, chystám sa presne takto ju absolvovať
+ 8 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Tento poznate? "Besuchen Sie Albanien. Ihr Mercedes ist schon da!" Tiez som s automatom zatial jazdil iba raz. Musel som, pretoze lavou rukou by som radenie pop …
+ 6 ďalších príspevkovSvatopluk k článku: Okolím Krupiny 2: Tesárska roklina, Rykynčice, Dudince a vychádzka cez Vartovku Pekné výlety. H. Tesáre - Dudince sa mi páči najviac. Tesárska dolina stojí za to. Dudince sú moderné kúpele ( pri troške negatívneho myslenia by šlo povedať "p …
nová témaDoxaD k článku: Zimná Martalúzka z Pustého poľa s deťmi Dakujem Ti velmi pekne za info.
+ 13 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Starý plášť cez Jeleniu horu a Čiernu skalu Pekne miesta. Presiel som to cele, hoci na Starom Plasti som bol uz davnejsie. Najblizsie dni sa opat chystam na Ciernu skalu kvoli jednej burine.
+ 2 ďalšie príspevkyMartin knor k článku: Zimná Krížna so záchrannou akciou Pred par rokmi som to siel naopak, ale zo Starych Hor. Napriek snezniciam som sa na traverze na zelenej poriadne prepadaval do kosodreviny. Bolo ovela viac sneh …
+ 6 ďalších príspevkovSona k článku: Východnou časťou Wachau Ratrakove tempo znamena, ze ides ako stroj? Pri tej poznamke, ze pri vystupe do kopca bude najblizsia zastavka o pol hodiny, to tak chapem :)
nová témaPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok TANAP v príprave Vo veku 89 rokov opustil rady niekdajších „tanapákov“ prof. Ing. Ivan Vološčuk, DrSc. (*1935). Zastával v deväťdesiatych rokoch minulého storočia pozíciu riadit …
+ 472 ďalších príspevkovPavel Forgáč k článku: Okruh sviežozelenou jarnou Burdou No bola to skôr sivá jeseň 😃. Hmla jak mlieko. A vidmo bolo v Pilišslych vrchoch už na druhom brehu Dunaja 😃. Niekedy snáď spíšem aj túto túru. Bola to pekná št …
+ 14 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: “Taxislužba” na Sliezsky dom
Diskusná téma K článku: “Taxislužba” na Sliezsky dom (strana 11)
Merhorn, nebudz mekky :-)
Aj Tibor v diskusii kremničkaklubu spomína, že časť klientov HV by zospodu výstup nezvládala
Kurna, naco chodite do tatier ked sa chcete vyvazat potom na sliezske. Chces ist na gerlach, si to vyslap. Sorry ale vobec vas nelutujem, skor je mi luto tych co sa nechaju vyviest, kvoli selfie na gerlachu by sa nechali vystrelit aj pod vrchol a potom par metrov sa pohnut a mat ok pocit, ze som vyslapal gerlach. Sorry ale mne je toto dost proti srsti. Pisem svoj nazor, nemusi sa s nim nik zhodnut.
Diskusiu som cital len po 20. prispevok, nemal som viac dusevnych sil v tom pokracovat :)
prečítal som si iba názov článku a hovorim si - to zase bude diskusia. A diskusia nesklamala
Posledne po com tuzim, je aby ked si v lete podvecer vykracujem po turistickom dni z Tatliakovej chaty dolu na Zverovku s piveckom v ruke, aby mi krizoval cestu nejaky zasmradeny naftak s kudolom cierneho dymu lebo nic ine si povedzme realne by tam nejazdilo, viem ake mikrobusy na Orave jazdia, videl som aj skibusy zo Zuberca na Spalenu. Nejde len o emisne kvoty, ale proste o to, ze to do takehoto uzemia jednoducho nepatri, podla mojho nazoru ked to nema nejaku ekologicku prevadzku. Takze vysledny obrazok by bol nasledovny, stary mikrobus s najazdenymi 500 000 kilometrami natrieskany po okraj turistami s dymiacim chvostom by sa splhal hore na tatliacku.Neviem ci tym prave chceli obmedzit pohyb v uzemi lebo pocet turistov sa tym asi len tazko da znizit.
raymond: O emisie nemôže ísť. FYI x-xy výjazdov len výhradne podľa potreby cca 100-150 dní nemá v lokalite taký vplyv, tu ani TANAP v odôvodnení nestrelil capa. Len argumentuje nenavyšovaním počtu návštevníkov územia.
Naopak na druhej strane, by mohli mať výraznejší pozitívny, ak by všeobecne verejná doprava v TANAP-e nahradila výraznejšie individuálnu. Tam je efekt nielen emisií, ale aj hlučnosti záboru priestoru (parkovacie plochy) atd. Koncom 80-tych bola istá snaha i vykonanie regulácie v oblasti Štrbkého a Hágov, no na to už odvahu (a zodpovednosť) nikto naviazať nenašiel.
Na Zverovke to podla mna dost pohnojili tym, ze horne parkovisko pri povodnej zavore uplne zrusili a zavoru premiestnili az dolu k Sindlovcu, ale zas na druhu stranu vedie novy turisticky chodnik od toho byvaleho parkoviska na velke centralne parkovisko pod vlekom v Spalenej doline. Je pravda, ze v lete to horne parkovisko bolo narvane na prasknutie. Ja osobne nie som za vyvazanie nejakymi mikrobusmi, keby to bol na dajme tomu konskych povozoch (zas asfalt je asi dost trapenie pre tie kone) alebo elektromobiloch preco nie..., ale autobusy az k Tatliakovej chate..., neviem ci to je uplne dobry napad. Podla mna je primarne problem v tom, ze oni sa tieto snahy snazia realizovat sposobom, ktory uz je od zaciatku odsudeny na zanik. Ved ked ochranari sa snazia tu doravu vytalcit co najnizsie, tak logicky prist s tym, ze chcem rozvazat hore ludi mikrobusom s naftovym motorom s velkymi emisiami nemoze nikdy uspiet.
Peter, nevidim dovod, preco by sme nemali zverejnovat rozne nazory a polemiky len preto, ze automaticky nesmeruju k nejakej peticii. To by aj klasicke noviny rovno mohli zrusit sekcie s nazormi a komentarmi. Nech sa len o veciach diskutuje a ludia si vymienaju nazory, nikdy nemozes vediet, co z toho vzide.
Pred pár rokmi sa pokúšali Zuberčania o sprístupnenie Roháčskej doliny vývozom mikrobusom (ťažiskovo Zverovka - Ťatliakova, no už i zo Zuberca, keď ponuka verej. dopravy je slabšia), poplatok tuším plánovali do 2€/os.
A iste by zasiahli i časť VHT, ktorým by mohlo ostať viac času i síl, no predovšetkým tých, čo by vývoz pomohol k ojedinelému zážitku dostať sa aspoň na jeden z vrcholov hrebeňa či časti doliny, bočných hrebeňov (Zábrať, Rákoň, Lúčna) či spojeniu k rôz. prechodom apod., keď ich vzdialenosti a prevýšenie odrádza pre rôzne fyz. (vek.) limity. Nepochodili, TANAP. Iste, pre mnohých nič lákavé ako davy okolo Morského plesa apod., no padlo by na každého vkus, kde a ako, a i možnosti rozptylu sú.Nakoniec pri pekných letných či jesenných víkendoch je hrebeň býva preplnený i bez vývozu.
Občas vídavam aj "taxislužby" služobnými autami TANAP napr. v Tichej dol (legálne na slovenský mód fungovania verej. správy).
Otázne, na čo druhá ruka verej. správy (vlastne i tá istá) dovoľuje budovať desaťtisíce lôžok v oblasti Tatier v územnom a staveb. konaní, keď ich viac neotvoria verejnosti, či to má len logiku toho neslávneho prekecnutia lídra TMR o ideálnom lyžiarovi.
BTW ten deň som bol tiež na Gerlachu (bolo naozaj na tento rok výborné - suchá skala). Pozoroval som viacero vodcovských skupín, i s odpočúvaním ich komunikácie. Mnohým pochvala, no za niektorých, čo len hnali či honili si vlastné tričká nezmyslami zjavne na úkor kvality zážitku klienta, hanba.
Ja si myslim, ze by uplne stacilo keby si,majitel hotela uvedomil, ze nejaky elektrovlacik ci nieco podobne,by mu to davno umoznilo. Mozno by sa mu o povoleni potom lahsie vyjednavalo. Ale niee, podme to tlacit cez auta, najlepsie cez poranne terenaky :)))
Späť k téme
v pondelok zverejnil tento článok KST Kremnička, včera ho prevzal Hiking, včerajší zdenčiho link bol v inej diskusii (o bufete na SD) presmerovaný z KST na tento článok
ak treba zabojovať o pohodlný vývoz turistov k SD, tak ok: treba dať petíciu a pod. , adesa : ŠOPR, OÚŽP Prešov etc.
ak titulok článku má iba prilákať čitateľov a rozprúdiť diskusiu na iné témy, OK, nepochopil som úmysel
vysvetlenie situácie s povolením je v diskusii
kremnicka.kluby.hiking.sk/…/t…
@Soňa:
áno
V julovom casopise Bergsteiger pisali o ambicii zaviest povinnost prenajatia horskeho vodcu pri vystupe na Mt. Blanc.
Deklarovanym cielom je znizit pocet navstevnikov (ekologia, bezpecnost).
No a to je prave situacia, ktoru som myslel prispevkom ohladne stavovskej organizacie a vyvodenie zodpovednosti. Je mozne, ze tento clovek nesposobil nikomu materilanu ujmu, ale je vobec prijatelne, aby sa clen tohoto stavu takto spraval. Nebol osm tam ani nevieme posudit validitu predchadzajuceho prispevku, ALE ako sa clovek ktory je svedkom takehoto neprimeraneho spravania sa moze vobec ohradit alebo niekam poslat staznost ci podnet. Zakladny problem totiz u niektorych tychto "vodcov" (zase nie u vsetkych) je to, ze nechapu slobodne povolanie ako poslanie, ale len ako prostu zarobkovu cinnost a to je chyba. Argument typu kolko stoji vycik a neviem, co neberiem a to uz o to viac, ze kazdy z nich sa nestava, resp. nevoli si tento vycvik povedzme v 19 rokoch, ale uz su to povetsinou ludia v nejakom veku, ktori si mozu zvazit vsetky pre a proti. Oni sice maju ako som sa dival nejaku stavovsku organizaciu (asociaciu ci co to je), lenze v ramci nej dohliadaju sami na seba, co je dost smiesne :-)). By som chcel vidiet akoby voci svojmu kamaratovi vyvodili nalezite dosledky.
stretol som sa so zaujimavym nazorom (nie, nenapisal mi ho horsky vodca):
"problem je tam v tom, ze statne organy dlhodobo zakazuju Sliezskemu domu prevadzkovat "taxi" pre turistov, ktori nie su klientami hotela - aj vyvazat klientov hotela je problematicke. Sliezsky dom by velmi rad vozil vsetkych, ale zdaleka to nie je take jednoduche - cesta z Tatranskej Polianky je vo vlastnictve Statnych lesov TANAPu a jej uzivanie pre ucely hotela je podmienene udelenim kazdorocnej vynimky od statneho organu zivotneho prostredia v Presove - je tam zadefinovany pocet aut, parkovacich stati a ucel uzivania cesty. Stat z tohto dovodu zakazuje hotelu robit taketo vyvazky a zvazky. Nie je za tym absolutne ziadna politika horskych vodcov ani ziadne konspiracie."
Na Gerlachu sa nam stal mierny pruser a potreboval som pomoc. Slovensky HV mi vynadal, druhy slovensky HV ma uplne odignoroval, potom sme stretli skupinku poliakov s polskym HV a ten nam sam ponukol, ci nepotrebujeme pomoc. Taky je rozdiel medzi biznisom a povolanim. Vazim si ludi, co to robia ako povolanie.