Hiking.sk HIKING.SK Posledná zastávka pred cestou na hory

Diskusná téma K článku: Turistické značenie – Maďarsko Napriek všeobecne rozšírenému názoru, pri ktorom si pri Maďarsku predstavíme predovšetkým pusztu, Balaton či kúpele, prakticky väčšinu územia hlavne na severe a západe netvorí rovina. Je tam prekvapivo veľa zrúcanín hradov či kostolov, niekoľko ferrát a roklín, množstvo jaskýň i skál, dobré cyklotrasy a iné zaujímavé miesta, pre ktoré sa oplatí prísť. A jednou zo zaujímavostí je pestrý systém turistického značenia, ktorý má navyše tiež informačnú hodnotu. 08/10/15 ← späť Nahlásiť adminom zobraz: naopak, len posledný týždeň

knor, Karol vďaka..Zivan , máš pravdu. OKT nebude október ale Orszagos kék túra, moja chyba. Pred pár týždňami som bol inak tiež na Csóványosi, možno si si všimol, že aj niektoré fotky v tomto článku sú odtiaľ. Axel, mapu je mať pri sebe vždy dobre aj to tam spomínam, určite sú aj miesta so zlým značením, ale nenatrafil som na ne až tak často. tiež nechápem zmysel cyklotrás po normálnych cestách, veď na to mi stačí automapa. u nás teraz vyznačili novú cyklotrasu a dali to po hrádzi s metrovou trávou - pochybujem, že si to prešli na bicykli..takto ale rýchlo pribúdajú cyklotrasy a niekto sa tým potom môže pochváliť....

09/10/15 19:51 vlado z NZ

Vyborny clanok. Myslim, ze sa k nemu budem vracat ked si raz za cas naplanujem turu u nasich juznych susedov.

08/10/15 20:34 knor

Vladimír, vďaka za výstižný prehľad maďarského systému značenia.
Práve minulý týždeň som robil túru Nagybörzsöny - Csóványos a späť v pohorí Börzsöny, tak som si mal možnosť naplno "vychutnať" tie maďarské značky. Konkrétne tam bola hustota chodníkov a značiek na môj vkus až príliš veľká. Aj keď sa ich systém zdá možno až príliš komplikovaný, je to asi len otázka zvyku.
Mám síce mizivé znalosti maďarčiny, ale tá tvoja informácia o októbrovom putovaní po maďarskom národnom okruhu je podľa mňa nepravdivá. Ten maďarský modrý okruh (Országos Kékkör = OKK), ktorého mapa je zobrazená na 1.fotografii v článku sa tak ako uvádaš skladá z troch častí:

  1. Országos Kéktúra = OKT (27 etáp - dĺžka 1159,82km, prevýšenie 29818,84m), vedie hlavne severnou časťou krajiny a spája Írottkö a Hollóházu
  2. Alföldi Kéktúra = AKT (10 etáp - dĺžka 848,42km, prevýšenie 1383,48m), vedie JV a spája Szekszárd a Hollóházu
  3. Dél-dunántúli Kéktúra = DDK (5 etáp - dĺžka 541,35km, prevýšenie 8948,42m), vedie juhom a spája Írottkö a Szekszárd
    Čiže celkove to predstavuje 42 etáp o dĺžke 2549,59km s prevýšením cca 40km ! Nakoniec všetky tieto údaje sú aj na tej ofotenej mape.
    Takže aj údaj OKT-17 na tej fotke nenamená 17.október, ale je to 17.etapa časti OKT, t.j. etapa spájajúca Nagymaros a Nógrád o dĺžke 40,2km.
    Podrobný rozpis jednotlivých častí OKT je na stránke kektura.hu/utvonal, kde je možné aj stiahnuť všetky časti trasy.
08/10/15 19:34 zivan

Pardon, teraz som si všimol, že autorom článku je Vladimír. Takže veľká vďaka Vladimír : )

08/10/15 18:57 KarolM

Vďaka Tomáš za ďalší výborný a praktický článok o turistickom značení. Tento bude mimoriadne aktuálny najmä pre mnohých slovenských turistov, bývajúcich neďaleko SK-HU hranice : )
Moje skúsenosti zo značenia (pešieho i cyklo) z oblastí blízko Košíc (Zempléni hegység a Aggtelecký kras) sú veľmi dobré. Značky sú zreteľné a vhodne rozmiestnené. A je tu aj pomerne veľa smerovníkov....A ako píše Axel, cyklotrasy sú ozaj pre bicykle. (inak cyklotrasy vedené po cestách s bežnou automobilovou premávkou je asi zahanbujúci slovenský unikát...)

08/10/15 18:50 KarolM

Vyzera to cool, ale aj v Madarsku su miesta, kde je znacenie bud len v mape alebo len na papieri...
A v terene nie je vobec nic, v lepsom pripade nahodne rozmiestnene znacky raz za 2km. V tom horsom sa znacka skonci v nejakej hustine a pomoz si clovece. Problem absentujucich znaceni odbociek je uz len ceresnicka. Celkovo by som ale povedal, ze cykloznacenie maju u susedov naozaj lepsie. Tam kde je znacka, sa bicyklom aj realne da ist. Stretol som sa uz aj s prepluhovanymi zvaznicami, ked sa na nich narobili kolaje po dazdoch. Paralelne cyklochodniky medzi dedinami su bonus, no aspon nemusia stale citat v novinach, ze zomrel starsi cyklista, ktoreho niekto zozadu nabral. Ak mam ist niekam s detmi na bicykel, tak je to na znacenu trasu k Madarom. Aj ked idem naslepo, tak viem, ze to bude zjazdne a v pohode. Na Slovensku je to casto plne prekvapeni, kam nas planovaci planovali poslat.
Ale ako som pisal, na pesiu turu do Madarska osobne len s turistautak v mobile.

08/10/15 14:25 Axel
Pridaj príspevok RSS tejto témy
Kontrolný reťazec:
Pridaním diskusného príspevku súhlasíte s podmienkami použitia hiking.sk.

Vysvetlivky → klikni na postavičku
Vriace fórum RSS vriaceho fóra
Kráľ Ybbstalských Álp - Großer Ötscher dnes 11:15 6 príspevkov
Autom cez jesenné Vysoké Taury dnes 09:04 2 príspevky
vrtulnik na horach dnes 05:36 51 príspevkov
Co pocuvate dnes 05:25 418 príspevkov
Českom 2: Cez Moravu na Králický Sněžník včera 18:23 15 príspevkov
Batoh Simond Alpinism 22 ultralight včera 12:29 6 príspevkov
Wölzerské Taury - od Hohenwartu po Hochschwung včera 09:40 7 príspevkov
Šariš. Štiavnik – Čierna hora – Svidník včera 09:24 3 príspevky
Čo pijete (accessories) včera 07:47 134 príspevkov
Zlatá Idka – Kojšovská hoľa – Prakovce včera 00:00 nová téma
Zoznam pohorí na Slovensku. 05/12/21 22:10 10 príspevkov
Unavený ako pes 05/12/21 19:07 17 príspevkov
Skalné okná, brány a tunely Slovenska 05/12/21 09:52 188 príspevkov
V Malej Fatre sa strácajú vlci 05/12/21 09:48 28 príspevkov
Laviny 05/12/21 06:26 1008 príspevkov
V zlatej jeseni ponad Malachov 04/12/21 20:16 3 príspevky
Sedlo za Lenivou 04/12/21 19:05 5 príspevkov
Ako vyrobiť pásy na bežky 04/12/21 17:01 14 príspevkov
Horská záchranná služba 04/12/21 08:57 862 príspevkov
Nová turistická útulňa 04/12/21 08:48 67 príspevkov
Kostolík pod Senderovom 03/12/21 16:47 3 príspevky
Branisko - malé veľké pohorie 02/12/21 17:04 20 príspevkov
Hodinky s vyskomerom, barometrom a kompasom 02/12/21 05:43 26 príspevkov
0.21 (0.04)