Komentár
Gusto k článku: Cik-cak túra aprílovým Braniskom a Bachurňou Maťo, foto 16 - žiaľ takýmito ( vraj poľskými) pseudozrubmi zasierajú movitejší chalupári charakter krásnych pôvodných dediniek, ako je Lačnov. Je to pamiatková …
+ 2 ďalšie príspevky
Diskusná téma K článku: Horolezci kritizujú návrh návštevného poriadku TANAPu
Diskusná téma K článku: Horolezci kritizujú návrh návštevného poriadku TANAPu (strana 11)
Pokus o (další, možná zbytečnou) petici? ale lepší něco dělat než nic petice24.com/na_podporu_horol…
Pokusit se (opět možná marně) o petici? Nějak tak? petice24.com/na_podporu_horol…
Jjano, ja som hlavne reagovala na príspevok Ľuba o tom, že môžeme ísť do Álp. Ja nechcem ísť do Álp, chcem robiť vht v slovenských Tatrách so slovenským vysokohorským klubom, lebo je to pre mňa super a podľa mňa veľmi dobre toto funguje. Myslela som, že toto čo si napísal, je kontinuácia toho, čo napísal Ľubo, ale ako vieš, občas máme my dvaja problém sa dorozumieť.
Pinciotti, bývaš v Krakove? Išla som raz stopkom s jedným Slovákom, ktorý býva v Krakove, už aj naše nadávky veľmi dobre pozná :-)). Také si predstavil argumenty... Priznáš, že toto nie je normálne, aby jeden človek rozhodoval za všetkých ostatních ? Ja som už napísala ako toto vidím - jeden spoločný hlas a žiadať, aby bol počúvaný. Povedať, že niekto robí čo chce, a my nemôžeme nič, nie je dobre riešenie. S tým, že u vás nepotrebujem dodržiavať väčšinou návštevný poriadok, a u nás takto nie je - áno, súhlasím, vyskúšala som toto u vás párkrát :-))
Ondrej81 - máš pravdu, ale podľa mňa napríklad úplne voľný pohyb by som v Tatrách nedovolila, nie každý vie sa správať správne.
Martin, znova píšeš po češky ? Keď ide o maile, toto som zažila na Slovensku veľakrát. Ale v takejto situácie ja sa nevzdávam, píšem znova alebo hľadám iné riešenie. Musím povedať, že odkiaľ som začala cestovať po Slovensku, veľmi sa zväčšila moja kreatíva :-).
Bazin, teraz toto už neviem nájsť na internete, ale o tejto iniciatíve ja som čítala veľmi dlhý článok niejakeho účastníka stretnutia s riaditeľom Správy Tanapu (2013 ?), a on napísal, že tam nikto nič nepovedal, a riaditeľ uznal, že ak nikto nič nepovedal, všetko je v poriadku. Tak áno, je toto problém, že sa musí nájsť nejaká skupina, ktorá bude odvážne hovoriť.
Bažin, upresňujem
"Návrh "Návštevného poriadku TANAP-u a jeho ochranného pásma", zverej. 25.01.2019"
in:
minv.sk/?uradna-tabula-obvodn…
Vyvesenim na uradnej tabuli/webe OU v PO zacala plynut 30 dnova lehota, pocas ktorej sa musia uskutocnit verejne prerokovania a nasledne o tom urad rozhodne. Realne maju teda spolky a verejnot menej ako mesiac casu na to, aby sme zmobilizovali a vyjadrili co najsilnejsie svoj postoj k navrhu. Ci a ake mozno ocakavat ustupky je otazne.
Myslím, že súčasný šéf TANAPu nás úprimne neznáša a neviem, do akej miery je tento vývoj aj prejavom tohto stavu. Ja to vidím skôr na novú legislatívu, ktorá zmení celú paradigmu – rozumej – ochrana prírody sa zameria na vytváranie bariér pre hospodárske zásahy a značne liberalizuje pohyb pre pešieho turistu.
To sa ale musí úplne zmeniť politická klíma v celej krajine.
Či pomôže pripomienkovanie návrhu, to neviem a som skôr pesimista, no som si istý, že ticho nebudeme a blíži sa čas na aktívne protesty.
pls., vie mi niekto vysvetliť aké môžu byť teraz ďalšie kroky? čo nás čaká a ako rýchlo...
nechápem postupu jeden rok je cez zimu magistrála od Stb.Pl. po Skalnate pl. otvorena a po 2 rokoch sa pozatvára, rozkúskuje....dôvod na papiery asi nenájdem...
Beta, ahojki
boli tu rôzne snahy o sprístupnenie vht terénu ale všetky stroskotali, ukazali sme akí sme my turisti súdržní , ako keď vyložíš karty na stôl a prišla jasná odveta !!! aspoň tak mi to pripadá.
viacej tu o snahách
hiking.sk/…/iniciativa_za_pri…
hiking.sk/…/peticiu_kst_ostat…
@ 12:31 Lubo :-P
nový NP sa chystá od leta 2004 spolu so Zonáciou. Vtedy sa ani nehovorilo, že qoli novému zákonu je starý neplatný.
Prvá rana bola 19.11.2004 ...
hiking.sk/…/novy_navstevny_po…
@Peter61 Ja viem, že psy boli zakázaní a viem aj že V USA sú zakázaní v mnohých parkoch ale nie všade ako je to v tomto návrhu, takže tam je stále si z čoho vybrať. My budeme mať na výber rakúske či slovinské alpy. To komu pomôže ? Psy im vadia a traktory nie ? Veď ani na Zámku sa nebude dať so psom, to už je čo za nezmysel ? Vyhovárajú sa na svišťa a kamzíka, pritom sú tam časti chodníkov pod hranicou lesa. Je úplne samozrejmé, že pes musí byť na vôdzke. Keď sme stretli kamzíkov, ani trochu sa nebáli turistov ani našej fenky. Myslím, že každý kto ich stretol na turistických trasách vie, že sú na turistov zvyknutý a aj ich psov.
@ 08:40 PaliT, díky za upresnenie, nie je rangerka,eale obsendantná "leave no trace"
dennikn.sk/…/ak-mate-naozaj-r…
hcn.org/author_search?getAuth…
v každom prípade, tvoje vyjadrenia na jej adresu boli za čiarou.
@10:06 eli123
do r.2002 zákon o OPaK zakazoval prístup psov do NPR ( 4. a 5.st)
Napisem trochu odveci. Inspiroval som sa Betou a napisal som e-mail jednej dedine s otazkou na polohu jednej miestnej atrakcie. Nuz, vykaslali sa na mna.
Ako vravi klasik: "Kdyz dva delaji totez, neni to totez."
Novy sa pripravoval od momentu, kedy sa ukazalo, ze stary je neplatny. Sprava TANAPu to robila potajomky a nikoho neprizvala do tohto procesu. Nasledne bez akejkolvek predoslej diskusie ho predlozila do schvalovacieho procesu na Obvodnom urade v Presove.
Povazujem to za krajne hulvatsky postoj voci nam, ktori na rozdiel od aktivit TMR predstavujeme trvalo udrzatelnu makku formu turizmu v narodnom parku. Ukazuje to, ze Majko sa s nami bavit nechce, tieto prerokovania su nutne zo zakona, nie preto, ze by on chcel nejaku diskusiu. Mozeme ocakavat snahu pretlacit toto v tejto a ziadnej inej verzi. Ibazeby zasiahol niekto z vyssieho miesta.
Priatelia, priaznivci Slovenska a prírody - nech sa na mňa nikto nehnevá, lenže toto je absolútny nezmysel, to snáď nie je ani pravda. Nie som neomylný, ale: Tatry patria všetkým, nám slovákom - preto nie je možné aby jednotlivec alebo skupina ľudí rozhodovala na základe svojich myšlienok a názorov. To neznamená, že si tam človek môže robiť čo chce, pretože ochrana prírody je potrebná a dôležitá. Ale neznamená to ani X zákazov a X príkazov, pretože to aj tak nebudú ľudia rešpektovať, veď krása Tatier prirodzene človeka priťahuje a láka - aj na značenom chodníku aj mimo značiek. Čo je na tom zlé, keď človek s dobrým úmyslom napr. aj opustí značku a ide do voľného terénu? Nič. Len samozrejme okrem niekoľkých lokalít, kde je opodstatnená prísna ochrana a teda pohyb ľudí nie je žiadúci. Bolo viacero návrhov, aby sa niečo oficiálne sprístupnilo, vyznačilo... lenže "niekto" o tom nechcel ani počuť... to ako Tatry sú súkromný majetok?
Beata-Ty si Polka,že? Ja som zase Slovak(právnik) čo žije v Poľsku. Na Slovensku je naozaj iný prístup k takýmto veciam. V skratke celkovo na Slovensku máme absurdné predpisy vo vela oblastiach ale až tak sa nedodrzuju...Kto ich dodržuje vlastne prehráva :( Tatranske protituristicke predpisy sa vymáhajú zväčša len nahodnou buzeráciou. Máme takú korupciu o akej sa v PL ludom ani nesniva. Aby niekto vyšiel turistom v ústrety nie je realne- nikto z mocných na tom nema záujem a len tak "pre nič" to nikto už len z princípu neurobí. Dotknutá skupina je veľmi malá a bežná verejnost ju tiež nepodpori. Pozitívom je že ak také predpisy nedodržis, zväčša sa ti nic nestane...to v PL nezazijes. Ale zase to nie je príliš koser...Sef TANAPu vystupuje veľmi arogantne, takže vela sa od neho naozaj čakať neda. To najlepšie by asi bolo vyrokovat pôvodný stav...Skrátka, aby som to zhrnul- v PL je hlavný problém veľa ľudí v Tatrách, u nás vedenie a filozofia NP, ale to je spôsobené celkovou politickou situáciou a vlastne aj dejinami :)