Komentár
K článku: Okolím kúpeľov Nimnica I.
nová témaK článku: Okolím kúpeľov Nimnica I.
nová témaMisoB: TuristickaMapa.sk - fórum Aktualizácia Boli aktualizované priebehy TZT na mapy.dennikn.sk a výpočtové dáta pre službu HIKEPLANNER. Stav ku koncu apríla 2024. Ďakujeme za pomoc všetkým pr …
+ 3328 ďalších príspevkovPaliT k článku: Salaš Smrekovica Môžete niekto odmerať priemer tých rúr na piecke a priemer otvoru cez stenu? Tiež približné rozmery jednotlivých častí dymovodu, my by sme to v rámci OZ Sloboda …
+ 182 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Chodník Pavla Jozefa Šafárika Nie tadeto. Porovnaj okolie Zahajnice v mape hikingu s mapy.cz. Aktualna trasa je na mape hikingu, ja som vsak siel podla tej druhej a asfalt som si predlzil o …
+ 14 ďalších príspevkovK článku: Balkánsky trip 2023: Národný park Kiskunsági v Maďarsku
nová témaMartin knor k článku: Hladké sedlo z Troch studničiek Co to tu pleties? Ta sucha predsa vobec nebola sucha. To je predsa jasne ... ci? :-D
+ 9 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Chata pod Rysmi zrekonštruovaná súťaž na toalety spis.korzar.sme.sk/…/architek…
+ 165 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Jarný ťah z juhu na sever: Šahy – Hontianske Nemce No teda, ja by som toho revizora v pohode nebral. Asi by ma rozdrapilo od jedu. Pred 2 rokmi som obehaval juznu hranicu a cestoval som (je to vlastne ta ista tr …
+ 28 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Cesta SNP alebo slovenské Camino (3) – z Veľkej Fatry k mohyle na Bradle Noo, ale ked ste sa hore kopcom vyviezli, tak ste celu cestu SNP nepresli. O rok by ste si ju mali zopakovat, ale uz bez svindlovania :-).
+ 6 ďalších príspevkovMatobee k článku: Hrebeňom Volovských vrchov z Košíc do Poproča v zime Martin hehe. Ako aj v texte spomínam, nebolo to nijaké hrozné. Bolo to z tých príjemnejších zimných bivakov. Mohlo byť zo cca - 5 °C. Natrafil som na celkom prí …
+ 11 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Pamätník Vladimíra Holíka nad Račou – túra inšpirovaná túrou Najviac ma zaujalo to U-cko. Vobec si nepamatam, ze by som tam cosi take videl. Uz som tam vsak velmi dlho nebol. Inac fascinuju ma novostavby domov na strmych …
+ 3 ďalšie príspevkyMartin knor k článku: Hlava, Sásky vrch a Mesiac kameň Pekna prechadzka krasnou oblastou. Pred 3 rokmi som robil okruh zo Zibritova cez Buzalkov vrch, Sixovu stran, Stangarigel, Hlavu a Mesiac kamen. Ale na Saskom v …
+ 4 ďalšie príspevkyK článku: Z Podhorian do Horných Lefantoviec za históriou i tajomnými lesmi Tribeča
nová témaMisoB k článku: Jarná dvojdňovka Strážovskými vrchmi a rozkoš na Rokoši Máš pravdu, opravené vo faktoch.
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Ako vraví klasik: "všetko plynie a mení sa." Dakedy si dával predpokladám 2000 + km ročne, čo dedukujem z toho všetkého, čo si prešiel. Pred tým klobúk dolu. :- …
+ 21 ďalších príspevkovK článku: Tri Vody
nová témaAde.e k článku: Májový prechod Šípskej Fatry Velmi malo znama a navstevovana, no krasna oblast. Ja som ju, okrem Ostreho, este nenavstivil, ale uz par rokov mam v plane. Oplati sa vsak ist aj neznacene od …
+ 8 ďalších príspevkovSvatopluk k článku: Sinec na jeseň Výborná správa ! Pamätám Sinec pekný potom rozjazdený ťažkou technikou, viac razy som tam vtedy poblúdil.
+ 17 ďalších príspevkovMatobee k článku: Juhovýchodnou časťou Levočských vrchov v marci Henrich máte to tam krásne. Levočáky su skvelá a Branisko ešte viac. Zavítal som aj tam pred týždňom. Dokonca aj s kúskom Bachurne neďaleko tvojho rodiska/domov …
+ 5 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok v Tatrách rozširuje možnosti pre skialpinizmus, no pridáva nové povinnosti a zakazuje vstup so psom do vysokohorského prostredia JAMES a HNO shsjames.org/horolezectvo-niz… Mimochodom, jendá sa o I. až II.+ UIAA. Choďák vypadol úplne
+ 29 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Hejce a pamätník leteckého nešťastia
Diskusná téma K článku: Hejce a pamätník leteckého nešťastia
Aj napriek tomu, že som v týchto miestach bol pred niekoľkými rokmi, využívam možnosť si ich prezrieť znova. A vzdať hold vojakom, ktorí tu v zime 2006 pri páde lietadla zahynuli. Náš turistický oddiel pri JDS v Trebišove usporiadal jednodňový zájazd, na ktorom sa zúčastnilo 48 seniorov, ktorí majú radi prírodu a pohyb v nej. Zároveň počas turistiky a poznávania krajiny v maďarskej časti Slanských vrchov (Zempléni-hegység) si zaumienili uctiť pamiatku tragicky zahynuvších vojakov vracajúcich sa z misie KFOR. Vzdať im poctu položením kytice, zapálením sviečok práve na mieste nešťastia.
Ľubo, debatoval som o tej havárii s tromi pilotmi s komerčnou licenciou, či aspoň IFR oprávnením. Samozrejme, každá nehoda podlieha fenoménu "Swiss cheese", ale v tomto prípade ak prisúdiš vinu pozemnému personálu (napr. pre zlú údržbu lietadla), to mi pripadá veľmi nespravodlivé, ba až kruté tvrdenie. Piloti sa odklonili 3km od trajektórie podľa letového plánu cez waypoint KOLUM (prvá diera v syre), nastavili nesprávne výškomer (druhá diera), pri prechode na VFR neurčili presnú polohu v priestore (tretia diera), s vysvietenou dráhou pred očami, začali klesať v rozpore s štandardným glide slope 3° zo štandardného bodu zostupu až pred dráhou (štvrtá diera). Nenašiel som pilota, ktorý by si myslel, že by technika mohla byť primárnym faktorom pri tejto nehode.
Použi Occamovu britvu.
Hm, od havárie AN24 k až k HZS = "kúzlo" (anonymnej) internetovej dikusie.
lubo a v com su tvoje argumenty lepsie ked tu das dovod nehody na zaklade vseobecnych informacii z internetu pricom si take nieco nedovolia jednoznacne potvrdit ani odbornici ktori maju v rukach priame dokazy...
nie tak to zasa asi nestaci. ale zamysli sa kolko ludskych zivotov zachranili svojou pritomnostou a cinnostou ktoru tam vykonavali a kolko toho urobili aj pre nas turistov. nebyt ich tak by tu nebolo ani tolko clankov z balkanu...
Takze podla teba je hrdinstvo vobec obliect uniformu. Tento preklon pred silovymi zlozkami je usmevny. A na tvoje arguentacny fauly som si uz zvykol. Asi to opat nema zmysel sa tu s tebou natahovat. Mame Hejce rovnako ako mame Sakrakopec. Mozeme si pri turistike spomenut na ludi, ktori tam zahynuli.
lubo je uplne jedno z akeho dovodu to lietadlo spadlo. to na hodnotu ich prace nema absolutne ziaden vplyv. a nebyt toho ze tam idu tak vacsina z nich zrejme este stale zije. to preco to lietadlo spadlo je pre nezainteresovanych ktori nemaju priamy pristup k dokumentom a dokazom z tej havarie je iba pouha spekulacia a konspiracie kedze aj tato nehoda sa stala sucastou politickeho boja a to ze sa bude naozaj seriozne vysetrovat a pravdive informacie sa aj seriozne zverejnia je utopia. ale ako som pisal dovod toho nestastia nema ziaden vplyv na ich pracu a velkost ich hrdinstva. ale beriem, ze to dokaze naozaj ocenit asi iba clovek ktory uz stal zocivoci smrti
Rc1, co keby si skusil taku drobnost - citat s porozumenim?
cize nakoniec si zo to ti vojaci mozu sami, ze nasadli do toho lietadla... ale ok kazdy mame svoj nazor. na horach sa tiez stretavam v poslednom case casto s nazorom ze nasi zachranari z hzs je len banda vyzieracov nasich penazeniek. co s tym narobime? a este aj nove helikoptery vraj musime kupovat lebo ich na starych nenaucili lietat. vsak vselijaki sme, co s tym narobime?
PaliT, no neviem:
"Podľa vyšetrovacej komisie nemalo lietadlo správne nastavený rádiový výškomer a posádka zle odhadla prechod z prístrojového na vizuálne priblíženie k letisku v Košiciach. Po viac ako desiatich rokoch sa však pozostalí dožadujú nového vyšetrenia havárie z dôvodu podozrení, že závery vyšetrovania nie sú správne a neboli vzaté do úvahy všetky dôkazy. Tomu nasvedčuje aj rozhodnutie Krajského súdu v Bratislave, ktorý nepotvrdil vinu pilota a ozbrojené sily SR priznali, že za "poškodenie zdravia" pilota kpt. Kumančika nesú zodpovednosť z 80 percent."
Zdroj Wikipedia: sk.wikipedia.org/…/Letecké_ne…
Nič v zlom, ale toto je klasický prípad, kedy sa (relatívne častá) choroba známa pod názvom "gettheritis" rozvinie do terminálneho štádia s názvom CFIT.
Tá nehoda má pramálo spoločné s technikou.
Ti chlapci boli obetou flagratneho zanedbania modernizacie nasich ozbrojenych sil. Skor ako ich "hrdinstvo", treba hovorit o darebactve tych, kvoli ktorym sa lietalo takymi archivnymi crepmi. Lebo drzat ich v letuschopnom a zivotyneohrozujucom stave je nadluske usilie, co nakoniec dokumentuje aj nedavny pad MiGu. Ale hej, toto sa dobre maskuje metalmi a taranim o ich hrdinstve.
funttomas a vies aj nieco o tom okdial vlastne cestovali a dovod ich cesty tam a co tam vlastne robili???
hrdina sa nerovná vojak, viď slovnik.juls.savba.sk/?w=hrdi…
Nič o vraždení, ničení alebo zabíjaní v definícii nie je, našťastie. Hrdinstvo je skôr o ochrane, obrane a zachovaní.
Navyše v súvislosti s tragédiou nad Hejce išlo o zlé prístrojové vybavenie lietadla, takže netuším, čo to má s hrdinstvom. Boli to obete nešťastia, nie hrdinstva.
martin knor zomreli pri plneni sluzobnych uloh, konkretne pri navrate z vojenskej mierovej misie. Rovnako ako zomreli trebars zachranari pri pade vrtulnika v mlynickej alebo policajti pri pade vrtulnika pod pustym hradom...