Komentár
K článku: Pešo zo Štúrova k Egejskému moru 1: Maďarsko
nová témaK článku: Pešo zo Štúrova k Egejskému moru 1: Maďarsko
nová témaMartin knor k článku: Cerová vrchovina je pohorie s magickým hradom a skalným vodopádom. Pozrite si deväť najkraších túr v ňom Fiha, a to som si myslel, ze Cerovu vrchovinu celkom dobre poznam. Teda, s vynimkou Besianskej kotliny, kam sa uz roky planujem vybrat. Ale pridan este jedno ca …
+ 6 ďalších príspevkovSamkoh k článku: Najvyšší bod Pienin, jarný Vápeč, hrebeň Malej Fatry a výhľadová Martalúzka Pri poľskom Watrowisku máte zlý link.
nová témaK článku: Chatrč pod Hrádkom
nová témaRc k článku: Nič je pre prírodu všetko Príspevok zmazaný pre nesúlad s pravidlami HIKING.SK - offtopic
+ 58 ďalších príspevkovDoxaD k článku: Vône jari: z Plaveckého Podhradia cez Starý plášť na Vápennú Pekné fotky, aj Maťkove:-)) a fajn článok.
+ 2 ďalšie príspevkyMarcel.c k článku: Turistov na Poľane napadol medveď dvakrát za sebou. Najhoršie bolo čakať na vrtuľník, báli sa, že sa vráti Naozaj výborný rozhovor k téme, pán rozprával s nadhľadom a triezvym uvažovaním. Vďaka za link, Rc..
+ 53 ďalších príspevkovMatobee k článku: Balkánsky trip 2023: Národný park Kiskunsági v Maďarsku Zaujímavé končiny Soňa. Dobre ste to vymysleli. Takéto prostredie je pre nás zo zeleného Slovenska veru exotika. Teším sa na pokračovanie. :-)
nová témaMaroš 1982 k článku: Z Podhorian do Horných Lefantoviec za históriou i tajomnými lesmi Tribeča Vau, tak toto som zhltol na jeden nádych. A pri čítaní prežíval akoby som tam bol. V pohorí, ktoré som mal celý život ako Nitrančan priamo za oknom, som bol veľ …
nová témaK článku: Okolím kúpeľov Nimnica I.
nová témaMisoB: TuristickaMapa.sk - fórum Aktualizácia Boli aktualizované priebehy TZT na mapy.dennikn.sk a výpočtové dáta pre službu HIKEPLANNER. Stav ku koncu apríla 2024. Ďakujeme za pomoc všetkým pr …
+ 3328 ďalších príspevkovPaliT k článku: Salaš Smrekovica Môžete niekto odmerať priemer tých rúr na piecke a priemer otvoru cez stenu? Tiež približné rozmery jednotlivých častí dymovodu, my by sme to v rámci OZ Sloboda …
+ 182 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Chodník Pavla Jozefa Šafárika Nie tadeto. Porovnaj okolie Zahajnice v mape hikingu s mapy.cz. Aktualna trasa je na mape hikingu, ja som vsak siel podla tej druhej a asfalt som si predlzil o …
+ 14 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Hladké sedlo z Troch studničiek Co to tu pleties? Ta sucha predsa vobec nebola sucha. To je predsa jasne ... ci? :-D
+ 9 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Chata pod Rysmi zrekonštruovaná súťaž na toalety spis.korzar.sme.sk/…/architek…
+ 165 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Jarný ťah z juhu na sever: Šahy – Hontianske Nemce No teda, ja by som toho revizora v pohode nebral. Asi by ma rozdrapilo od jedu. Pred 2 rokmi som obehaval juznu hranicu a cestoval som (je to vlastne ta ista tr …
+ 28 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Cesta SNP alebo slovenské Camino (3) – z Veľkej Fatry k mohyle na Bradle Noo, ale ked ste sa hore kopcom vyviezli, tak ste celu cestu SNP nepresli. O rok by ste si ju mali zopakovat, ale uz bez svindlovania :-).
+ 6 ďalších príspevkovMatobee k článku: Hrebeňom Volovských vrchov z Košíc do Poproča v zime Martin hehe. Ako aj v texte spomínam, nebolo to nijaké hrozné. Bolo to z tých príjemnejších zimných bivakov. Mohlo byť zo cca - 5 °C. Natrafil som na celkom prí …
+ 11 ďalších príspevkovMartin knor k článku: Pamätník Vladimíra Holíka nad Račou – túra inšpirovaná túrou Najviac ma zaujalo to U-cko. Vobec si nepamatam, ze by som tam cosi take videl. Uz som tam vsak velmi dlho nebol. Inac fascinuju ma novostavby domov na strmych …
+ 3 ďalšie príspevkyMartin knor k článku: Hlava, Sásky vrch a Mesiac kameň Pekna prechadzka krasnou oblastou. Pred 3 rokmi som robil okruh zo Zibritova cez Buzalkov vrch, Sixovu stran, Stangarigel, Hlavu a Mesiac kamen. Ale na Saskom v …
+ 4 ďalšie príspevky
Diskusná téma K článku: Semmeringbahn, železnica medzi kopcami
Diskusná téma K článku: Semmeringbahn, železnica medzi kopcami
Keď ju uviedli do prevádzky, mala rováši 1048 ľudských obetí, ktoré zahynuli pri jej výstavbe - 41 km dlhá železničná trať s 15 tunelmi, 16 viaduktami a 129 mostami spájajúca rakúske mestá Gloggnitz a Murzzuschlag, ležiace asi 70 km južne od Viedne. V roku 1988 ju zapísali ako technickú pamiatku na listinu UNESCO.
o tejto zeleznici som vela citala ale aj pocula a videla v zahranici, konecne nieco po slovensky, uz to chybalo. no nemyslim ze je to nuda pre cloveka kt. ma otvorene oci a ma aspon trochu rad prirodu.
Po konzultacii s autorom clanku som nezrovnalost opravil. Uz je stupanie len 25 promile. Galiyosha, vdaka za upozornenie.
Upozornili sme autora, v najblizsich dnoch to bude uz snad v poriadku.
Ojojoj, tlačový škriatok si zjavne pomýlil slovíčka "percento" a "promile". :-)
železnica, nikdy nesprevádzkovaná ( ktorú opisujú Krásy Slovenska )sa ťahala aj popri ceste Tisovec - Muráň , a preto návštevník Muránskej planiny si vybudované viadukty nedokončenej trate môže pozrieť pri nástupe z južnej strany. ( tuším to bola Hrdzavá dolina, kde som vtedy premýšľal, a aj tak nič nevymyslel, prečo tam niekto tento tunel- klenbu-viadukt postavil ).
v poslednom čísle Krásy Slovenska bol výborný článok o vybudovanej a nikdy nesprevádzkovanej železnici na Gemeri. Myslím, že pre milovníkov "technických stariniek" to môže byť dobrý tip. Rovnako ako napríklad mosty, ktoré máme vyhlásené za Národné kultúrne pamiatky. Sú síce veľmi malé, ale dosť zaujímavé napríklad: Kluknava, Bátovce, Spišský Hrhov, Helmanovce ... Lesné železnice ani spomínať nechcem, to je naozaj kapitola sama o sebe, na ktorú intenzívne zabúdame. Rovnako ako napríklad na vodné mlyny na Malom Dunaji, alebo jediný kamenný veterný mlyn na Slovensku v Holíči.
Namôjdušu všetko bolo tak, aj Adrentour, aj tempo, aj otrava. ( trocha sme opršali, možno to neprispelo k celkovému kladnému hodnoteniu). V autobuse sa odverklíkoval tematicko-technický pokec ( aby sme celkom nekrivdili ), ktorý sa už v teréne ďalej nevyskytoval.Technické pamiatky mám rád, som stavár, a som tým trocha deformovaný.( 5hodín v autobuse dohromady a 8hodín po chodníkoch obťažnosti Malých Karpát mi ale pripadá ako luxus za pohľad na železničný viadukt postavený pred 150 rokmi )No a na mieste, kde je v okolí množstvo krásnych kaňonov, klettersteigov ( napr. oblasť Raxalpe )mi táto túra krajinou ,značne poznačenou človekom, pripadala ako odvar. Samozrejme je to len môj subjektívny pohľad, veci , ktoré sa mne zdajú úžasné, u iných vzbudia len úsmev. A propó , v Bratislave každý rok usporiadava Železničná spoločnosť stretnutie starých lokomotív a súvisiace akcie , vrelo doporučujem vrátane návštevy železničného múzea pri Hlavnej stanici v Bratislave. Pekná stará súprava vlaku je vo Vígľaši, úvraťové železničky fungujú v Kysuckom skanzene vo Vychylovke, v Čiernom Balogu a vraj už rozhýbali prevádzku aj v Pribyline v Múzeu liptovskej dediny. Neviem, či je toto téma tohto servera,( pravdepodobne je to niekde rozsiahlo spracované ), ale našlo by sa veľa pekných vecičiek tohoto druhu na Slovensku.
Joe,
ak sa nemýlim tak Adrentour má túto destináciu v ponuke. Smutné je, že ak Vám neposkytnú dostatok informácií o tom, prečo je železnica zaujímavá a celú trasu prebehnete v tempe dostihového koňa, ako to býva zvykom pri počte záujemcov rovnajúceho sa plnému autobusu typu Karosa, vôbec sa Vám nečudujem. Ja osobne túto trasu hodnotím ako veľmi príťažlivú až kúzelnú. Okrem toho si veľmi hoviem v technických pamiatkach :-)