Komentár
MisoB k článku: Jarná dvojdňovka Strážovskými vrchmi a rozkoš na Rokoši Máš pravdu, opravené vo faktoch.
+ 2 ďalšie príspevkyMisoB k článku: Jarná dvojdňovka Strážovskými vrchmi a rozkoš na Rokoši Máš pravdu, opravené vo faktoch.
+ 2 ďalšie príspevkyMatobee k článku: Kysuckými samotami Turzovskej vrchoviny Ako vraví klasik: "všetko plynie a mení sa." Dakedy si dával predpokladám 2000 + km ročne, čo dedukujem z toho všetkého, čo si prešiel. Pred tým klobúk dolu. :- …
+ 21 ďalších príspevkovK článku: Tri Vody
nová témaAde.e k článku: Májový prechod Šípskej Fatry Velmi malo znama a navstevovana, no krasna oblast. Ja som ju, okrem Ostreho, este nenavstivil, ale uz par rokov mam v plane. Oplati sa vsak ist aj neznacene od …
+ 8 ďalších príspevkovSvatopluk k článku: Sinec na jeseň Výborná správa ! Pamätám Sinec pekný potom rozjazdený ťažkou technikou, viac razy som tam vtedy poblúdil.
+ 17 ďalších príspevkovMatobee k článku: Juhovýchodnou časťou Levočských vrchov v marci Henrich máte to tam krásne. Levočáky su skvelá a Branisko ešte viac. Zavítal som aj tam pred týždňom. Dokonca aj s kúskom Bachurne neďaleko tvojho rodiska/domov …
+ 5 ďalších príspevkovMatobee k článku: Hrebeňom Volovských vrchov z Košíc do Poproča v zime Henrich tak to by som netipol, že si v tejto známej časti blízko Košíc nebol. Ale prekvapenia patria k životu. No uvidíš kedy sa tam dostaneš. Ako vravíš, nebol …
+ 9 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Nový návštevný poriadok v Tatrách rozširuje možnosti pre skialpinizmus, no pridáva nové povinnosti a zakazuje vstup so psom do vysokohorského prostredia JAMES a HNO shsjames.org/horolezectvo-niz… Mimochodom, jendá sa o I. až II.+ UIAA. Choďák vypadol úplne
+ 29 ďalších príspevkovOliver Malacky k článku: Známym a predsa neznámym masívom Devínskej Kobyly Ahojte,všetci no ako?😄😃
nová témaOliver malacky k článku: Spustili program Živé chodníky 2024 na obnovu turistickej infraštruktúry a značenia Super milovať
nová témaLubo: Problémy s registráciou Na prihlasenie mozes pouzit aj svoju emailovu adresu. Ak si uz nespominas na heslo, mozes si ho zresetovat.
+ 756 ďalších príspevkovK článku: Nočný lejak
nová témaZdenči k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (2) Vlani sme dali so synátorom 11-dňový roadtrip Srbsko, Bosna Hercegovina, Čierna hora a trošku aj Chorvátsko a ostalo ešte mnoho miest, ktoré by sme chceli vidie …
+ 9 ďalších príspevkovK článku: Jarná Omšenská Baba, Jánošíkove diery a čerešňové sady v Brdárke
nová témaSosal k článku: Chata Volovec Tak pan správce se mi už ozval. Otevřeno bude :)
+ 61 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Kliešte sa posúvajú vyššie čipovanie proti KE : pozornakliesta.sk/?utm_campai…
+ 145 ďalších príspevkovTono k článku: Krajinou vyhasnutých vulkánov – od Sovieho hradu po Steblovú skalu Kusok juznejsie od Hajnacky sa nachádza zaujimava Kostna dolina, paleontologicky lokalita s nalezmi kostrovych pozostatkov zvierat z tretohor. Ale pozor, roklin …
+ 6 ďalších príspevkovBazin k článku: Ako stráviť dva týždne v Albánsku, Kosove a Čiernej Hore s deťmi (1) Nadhera !
+ 5 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Národné parky sú nefunkčné, akú reformu by potrebovali? Soňa, tú modrú na titulke si vyrobyla fotošokom, alebo polarizérom ? odomk.: dennikn.sk/…/?cst=dfe885e641e…
+ 44 ďalších príspevkovPeter61 k článku: Želobudzká skalka a zaujímavosti Poľany Soňa : Malachovské skalky nad Banskou Bystricou ( odmkol som ) dennikn.sk/…/?cst=b7bbfb4a2de…
+ 7 ďalších príspevkov
Diskusná téma K článku: Nabíjacie ručné svietidlo Fenix UC30
Diskusná téma K článku: Nabíjacie ručné svietidlo Fenix UC30
Kedy naposledy ste držali v ruke klasické svietidlo? Musím sa priznať, že to bolo už poriadne dávno. Ako turista som veľmi rýchlo prešiel na čelovku a klasická „baterka“ u mňa upadla do zabudnutia. Dnes vám predstavím kompaktné nabíjacie svietidlo Fenix UC30, ktoré sa vyznačuje nízkou hmotnosťou (126 g), vysokým výkonom (svetelný tok 960 lm, dosvit 204 m) a odolnosťou.
Bolo by dobré odskúšať výdrž aj prinižších teplotách, nakoľko sa jedná o nabíjaciu batérku (svietidlo :-) ).
lepsie clanky 18650 su aj elektronikou, ktora chrani baterku proti vybitiu. Su ale trochu dlhsie, to baterky sa ale vacsinou v pohode vlezu. Za dobru cenu sa daju kupit na dx.com s postovnym zadarmo. Treba si kupit viac a potom je clovek vzdy pripraveny a ma nabitu aspon jednu baterku.
lukas: Pri Li-ion/Li-pol akumulatoroch sa neda spolahlivo urcit zostavajuca kapacita iba podla napatia clanku. Lebo po nabiti ma 4.2V, potom rychlo klesne na nominalnych 3.7V kde sa drzi takmer stabilne a az tesne pred vybitim klesne vyraznejsie. No a ist pod 3.3V je uz riziko pre zdravie aku. Preto sa pouzivaju merace naboja alebo ine specilizovane obvody, ktore meraju aj teplotu aku, lebo Li-xxx maju silnu zavislost kapacita-teplota a pri nulovych teplotach ide kapacita aj o 30% dole, v hlbsom mraze este viac. Cize ak planujete pouzivat baterku aj v mrazoch, je lepsie pouzit model s NiMh aku.
Ale v konecnom dosledku, ak ma baterka poskytovat fukciu presneho merania zostavajucej kapacity, ide to na ukor ceny a spolahlivosti, lebo musi obsahovat aj mikroprocesor a dalsie spominane obvody. No a vyrobca si to necha dobre zaplatit...
Ako dlho bude svietit v aktualne dostupnom rezime sa pri UC30 neda zistit.
Ide mi skôr o to, že ak baterku dlhšie nepoužívam a už som zabudol v akom stave som ju odložil, či dokážem nejako odhadnúť zostávajúcu kapacitu. Je síce pravda, že keď má integrované nabíjanie, dá sa nabiť veľmi pohodlne, ale to ma väčšinou po akcii nenapadne a často keď sa idem večer previezť na biku už na to nieje čas.
Čelovka ktorú používam dokáže vypínačom vyblikať napätie batérie na desatinu V, tak mám dobrý prehľad.
UC30 vie kôli nabíjaniu merať napätie, má aj podsvietený vypínač, mohli to tiež takto poriešiť.
Axel: nemam pristroj na meranie napatia, takze to neviem pomerat
PaliT: existuju originalne i neoriginalne drziaky. Baterku som dostal bez drziaku tak som improvizoval. To uchytenie na fotke je jednoduche, lacne a hlavne ucinne. Nidy z neho baterka nevypadla. Ani pri vysokych rychlostiach v terene , kde tlmice pracovali naplno. Okrem ineho ma vyhodu v tom, ze sa da baterka rychlo sklopit. Vyuzitie to ma hlavne pri jazde na cestach, ked ide v protismere auto. 960 a 400lm je uz dost vela na to, aby oslnilo vodica v protismere. Hladat tlacidlo a prepinat na nizsi rezim pri jazde v noci je dost neprakticke a dost nebezpecne, preto som pri strete s protiiducim autom tlmil svetlo sklopenim baterky.
lukas: Informacia o trojitom zablikani kazdych 5 minut je od vyrobcu. Do textu som zabudol uviest, ze baterka indikuje vybitie z predstihom - blikanim obladacieho tlacida na cerveno kazdu 3 sekundu. Po zacati upozornenia je mozne na kratko zapnut najvykonnejsi rezim. Po urcitom case je vsak dostupny iba nizsi rezim 400 lm. Nemam vsak overene, aky casovy usek od zacatia indikacie je dostupny rezim 960 lm. Vybijanie je postupne. Najprv su dostupne vsetky rezimy, potom iba 3, neskor iba 2 a nakoniec iba 1. Nikdy som baterku nevybil na 100%, preto neviem ako dlho to trva. Pri testovani v terene som ju nikdy nepouzival dlhsie ako 2-3 hodiny. Vyuzival som hlavne rezimy 960 a 400 lm. Najnizsi rezim je vyslovene nudzovka a mal by vydrzat desiatky hodin. Netreba sa bat totalneho vybitia baterky.
Za 400 je originalny drziak...
To mas ako s original prislusenstvom k autu, k mobilu,... Vlastne ku vsetkemu. Slusne povedane, predrazene.
drziaky na tieto baterky stoja okolo 60-80 Kc, tych 400 sa mi zda prehnane.
aukro.cz/…/listing.php?p=2…
Vdaka za poucenie vo veciach, ktore su mi jasne.. ;-) (Pre zaujemcov o dalsie vzdelanie alebo objasnenie odporucam nahodit do vyhladavaca skratku CCCV).
Len tie nabijacie obvody obcas preventivne odpajaju uz pri 4.15. V tom horsom pripade dovolia cez 4.2. Preto som bol zvedavy, ako si s tym poradi vstavana elektronika verzus seriozna nabijacka v cene tohto svietidla...
Ked uz rozoberame tu kapacitu, Fenix sa ani nemusi s Panasonicom. Lebo v case, ked su na trhu clanky o kapacite 3100 resp. 3400, je pouzivanie 2600-iek sice mainstream (kapacita vs. cena), ale pri 60 eurach za svietidlo mi pripada byt investicia povedzme 3 eur navyse do clanku s kapacitou vyssou o 30% adekvatna...
Snimac teploty tam byt moze, ale vyuzit sa vobec nemusi a svietidlo moze ist kludne na 100%, kym sa neuvari. Co je samozrejme zle. Preto aj otazka na teplotu pocas prevadzky naplno bola namieste. Lebo je to lahucke, vela materialu tam teplo odoberat nemoze.
Axel: typ 18650 je standartny Li-ion akumulator co ma nominalne napatie 3.7V (4.2V pri plnom nabiti) a kapacitu ~2600mAh. Nabijanie bude zrejme riadit jednoucelovy obvod, v sortimente ich ma kazdy vyrobca polovodicov. Nabija sa konstantnym prudom az po dosiahnutie 4.2V, potom sa nabija konstantnym napatim 4.2V a caka sa pokial nabijaci prud neklesne na 10% pociatocneho nabijacieho prudu (ktory byva 0.2 - 0.7 C). Nevidim dovod, aby to v tejto baterke bolo inak. No a LED zase zdroj konstantneho prudu + snimac teploty podlozky...
Bude tam tepelne cidlo, co je potom OK, vie sa to ustrazit samo, aby si neznicil LED.
Vies este premerat, na kolko voltov nabija vnutorna nabijacka? Tej kapacite 2600 budeme verit...
PaliT
Maju takyto doplnok: kronium.cz/…/prod_913.html
Zaujímavo to vyzerá a použil by som ju hlavne na bajk, ale spôsob uchytenia na fotke sa mi zdal predsa trochu "awkward"... Nemá tu niekto tip na solídnejší úchyt?
Tlačidlo začne blikať na červeno až keď je akumulátor celkom prázdny, či je tam ešte nejaká rezerva a dá sa aspoň na chvíľu spustiť turbo režim?